| | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 00:57 | |
| | | |
|
| | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 01:02 | |
| | Jen jeste doplneni, alt jsou prepoctene na STD QNH. |
| |
|
| | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 01:17 | |
| | A nakonec, nekdo na a.net to prepocital, takze QNH na EHAM bylo 1027 hPa. Nutno tedy k alt pripocist 378ft (14 hPa krát 27ft na hPa = 378 ft) Provedl jsem jen preklad, nebijte me za formalni spravnost. |
| |
|
| | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 02:07 | |
| | Zajímavé... fakt se nemůžu dočkat oficiální závěrečný zprávy.
Rate of descent byl celou dobu sestupu prakticky stabilní... během 15 sekund pokles "ground speed" a doslova plácnutí o zem. Zvláštní. Nepřijde mi pravděpodobné, že by při hypotetickém vysazení obou motorů posádka neprovedla manévr na udržení rychlosti pro "bezpečné" podrovnání a sednutí do terénu alá B777 v Londýně.
Pokud to bylo vysazení obou motorů, tak se mi zdá, že to poslední dobou začíná být příliš častý jev.
Věc, na kterou by se posádka v obchodním letectví měla mít vždy možnost spolehnout, že za všech okolností bude mít ještě druhou funkční pohonnou jednotku, přestává být dvěma motory zaručena...
A pokud to bylo něco jiného, něco nového, tak snad vyšetřování zajistí patřičnou nápravu a smrt těch lidí nebude zbytečná. |
| |
|
| | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 08:35 | |
| | "…Věc, na kterou by se posádka v obchodním letectví měla mít vždy možnost spolehnout, že za všech okolností bude mít ještě druhou funkční pohonnou jednotku, přestává být dvěma motory zaručena…"
Proto rozumný pilot nevleze do letadla, které nemá čtyři motory - a to nejlépe na každém křídle |
| |
|
| | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 12:45 | |
| | Uz bol pripad B747 ze vypadli vsetky motory. Zanesli sa sopečným popolom. Nastastie ked sa dostali nizie popol vyfukal z motorov a nastartovali a doleteli na letisko. |
| |
|
| | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 12:46 | |
| | zrovna vcera vecer to davali na NG.Docela sila..Musel sem to dokoukat do konce.To svetelkovani bylo dost strasidelny )Skoro jak mimozemstani....) |
| |
|
| | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 12:47 | |
| | On monsieur Sekerka světélkoval..? No to muselo bejt teda pekelně strašidelný.. |
| |
|
| | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 08:09 | |
| | Jen abys věděl, tak STD QNH je nesmysl Je buď STD (1013hPa) nebo QNH (tlak přepočtený na hladinu moře) |
| |
|
| | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 10:57 | |
| | jaaaasne chapu, vim ale psal jsem utahanej v noci ;-(
Jinak TXH to cpt. Častek & his crew za bezpecne delivery LKPR LEMD |
| |
|
| | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 19:55 | |
| | Ani únava a spánek ti nesmí dovolit zaměnit STD za QNH! V FSce by to byl trapas, v reálu možná vytesané jméno na kameni |
| |
|
| | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 21:23 | |
| | to spíš jméno uvedené v odstavci s viníky nehody v závěrečné zprávě... |
| |
|
| | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 21:29 | |
| | Dobre mi tak, jdu si tesat nahrobni sutr. At je co vztycit na troskach |
| |
|
| | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 02:11 | |
| | Zajimave, podle toho to vypada, ze neztratili vysku najednou, spis to vypada, jako kdyby rizene mirili nejakou tu mili pred prah? |
| |
|
| | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 07:27 | |
| | jj, ten sestup vypadá normálně... |
| |
|
| | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 09:03 | |
| | Pánové,
promiňte mi tu neznalost, ale při jakých rychlostech při standardních podmínkách podle vás přistává B738? Křivka sice vypadá hezky (dle GoogleEarth), ale v 09:25:23 měli 129kts, o 15s později 117kts a "dopadová" rychlost hlásí 83kts. To mi moc nepřijde jako "řízený let do terénu"... |
| |
|
| | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 09:07 | |
| | to jsou ground speed. záleží tedy na tom, jakej jim foukal (nejspíš) protivítr.
Těch 129kts je celkem reálnejch..
U těch 117 a míň už si nejsem tak jistej. |
| |
|
| | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 09:12 | |
| | | |
|
| | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 09:27 | |
| | Tak ještě jednou.. Citace z tabulky je v IAS.. Údaj na tý stránce, co poslal CSA381, je v Ground speed což je IAS opravená o vliv teploty, tlaku a hlavně větru. Takže pokud foukal protivítr, což není nemožné, tak údaj GS bude nižší, než daný údaj v IAS. A to až o několik uzlů. Takže pokud měli dosedovku kolem 123IAS, tak GS mohla bejt klidně 117kts. Kapišto..?
Každopádně těch 83 je hluboko pod pádovkou, to beze sporu. |
| |
|
| | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 09:38 | |
| | Kapišto To všechno beru a děkuju za detailní rozbor Jen mi přijde divný, že s letadlem naplněným na víc jak 75% "by šli na nejnižší rychlost".
Vím, že vítr dokáže udělat hoooodně moc |
| |
|
| | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 09:47 | |
| | To bylo někde publikovaný, že měli mašinu naplněnou na 75%..?
To, že měli 134POB je sice přes půlku jeho kapacity, bylo to ráno, takže se dá předpokládat, že to byla feedovací linka pro dálkovky z Amstru. Takže bagáže asi měli dost. Ale co si tak matně vzpomínám, v Amstru zvyklo bejt levný palivo. Takže osobně bych si tipnul, že nevezli plný bandasky a počítali s tím, že spíš plný bandy povezou z Amstru. Ale to jsou jen moje domněnky.
Osobně jsem zvědavej, co tenhle pád způsobilo a kdo je za to zodpovědnej. |
| |
|
| | | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 10:01 | |
| | koho by tak ten turek v amstru feedoval? klm je ve skyteamu, turek je ve star allianci ... takze kdyz uz feeding aliancniho partnera na dalkovky - tak leda ve vidni, mnichove, frankfurtu, zurychu ...
pokud nejsem moc slepy, tak na tom letu ani nemel nikdo nafareny svuj kod... takze zadny codeshare, cili zadny feed... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 10:23 | |
| | Chlapče.. málo toho víš o feedovacích linkách.. CSA616 je klasická feedovací linka pro dálkovky z Amstru. Byla jí i v době, kdy KLM ve Sky Teamu nebylo.
OK616 lítala vždycky narvaná k prasknutí a 99% cestujících bylo s pokráčkem do USA, ať už s KLM, nebo NWA apod..
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 10:25 | |
| | A nejen OK616 do Amstru, ale i třeba OK534 do Frankfurtu.. Feedovací linka.. To, že to nemá codeshare neznamená, že to neveze pacoše na pokráčka na dálkovky.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 10:36 | |
| | jenze se na ty linky podivej ...
OK616 - c/s klm, delta, korean
OK534 - c/s air france, china airlines, delta, korean
to je trosku neco jineho nez osamocena linka turku do amstru (a to, ze na ni je/neni codeshare, hraje v kontextu feedovaci linky dost zasadni roli, pokud ocekavas, ze z te linky nekdo poleti dal) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 10:50 | |
| | Šmarjá mankote. nemaž to, když na to odpovídám..
Když jsem nastupoval k ČSA, tj. v r. 1999, tak OK616 i OK534 byli čistě linky ČSA bez codesharu. A ty linky byly feedovací.. 99% pacošů bylo tranzitních.. A proč..?
Protože letovej řád není tajnej a tím pádem bylo všeobecně známo, kdy která dálkovka z hubu kam letí. A proč by se na tom ČSA nepřiživilo, když nabídne ideální čas odletu z LKPR, resp. přílet do hubu..?
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 10:55 | |
| | a jsi si jisty, ze opravdu byla bez c/s? zrovna na ty ok534 v roce 2000 (cili rok pote) na ty lince kod lufthansy byl.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 11:00 | |
| | Jop.. Ono pak se těsně po mým nástupu začalo ČSA dost bratříčkovat s DLH, bo jsem jim v LKPR dělali handling. Což asi po roce a něco skončilo a DLH šla k Menzies. Po zahájení toho bratříčkování tam ten c/s vznikl. Ale když jsem nastupoval, tak tam nebyl.
A to samý platí o tom Amstru. |
| |
|
| | | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 11:31 | |
| | "pry" meli vzit 14t paliva, pricemz zbytek po padu mel byt okolo 4t (pokud vim tak to +- odpovidalo, cista spotreba by pry mela byt okolo 9t) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 11:51 | |
| | tech pry tam je az moc... mylsim , ze fakt nema cenu spekulovat...
.. klidne vsadim boty na to, ze pricina bude uplne nekde jinde .) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 11:58 | |
| | abys pak nechodil s igelitkama na noze jak ten bezdak ve zline |
| |
|
| | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 11:28 | |
| | Vitr?
METAR EHAM 250925Z 20010KT 4500 BR SCT007 BKN008 OVC010 04/03
Tedy temer protivitr. Nicmene udavana rychlost je z openATC tj. bude to podle me z transponderu, tedy spise IAS nez GS. |
| |
|
| | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 12:21 | |
| | Transponder žádnou rychlost nevysílá. |
| |
|
| | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 12:31 | |
| | Mates co mod S)Ten vysila snad uplne vsechno co jen chces.. |
| |
|
| | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 12:33 | |
| | jj, ale ty si seš jistej, že ho v Amstru používají..? |
| |
|
| | | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 12:39 | |
| | jsou to data z ADS-B(nevim kdo to feedujedo toho OpenATC)takze obsahuji i MODE S.Z Amsterdamem jako takovym to nema moc spoelcnyho.Jestli ma nekdo u letiste prijimac ADS-B pak mel vsechny a mozna i vic informaci o letadle nez meli ATC na EHAM |
| |
|
| | | | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 12:41 | |
| | Nepochybně máš pravdu.. Ale jak je přímo na tý stránce napsáno..:
Position, direction of flight (track) and speed (=ground speed) information are GPS derived
je celkem jasně daný, že se jedná o Ground speed, bez ohledu na to, jestli byla data vyhodnocena z modu S, nebo ne. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 12:45 | |
| | to ma zase nepochybne pravdu ty )Jen sem te chtel opravit ze trasponder IAS muze vysilat ...
pís.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 12:47 | |
| | of course.. Já se na tebe přece nezlobim. Ale u oběda už si k tobě nesednu.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 17:41 | |
| | Sorry poznamku o rychlosti jsem prehledl. Takze k uvedene GS pricist wind cca 8-9kt a budeme mit neco co se da srovnat s Vref. Stejne GS 83kt z toho zhruba IAS cca 90kt, to uz se preci muselo davno utrhnout? Nicmene kdovi, kde jsou skutecne limity kridla. Mozna tak testovaci piloti.
Nicmene z z toho, ze to bylo GS spoctene z polohy vyplyva i to, ze vysledna rychlost je rychlost prumerna vzdy v useku daneho mereni. Coz muze v tomto pripade (se zobrazenou granularitou) zajimave zkreslovat. |
| |
|
| | | THY1951 crash - neoficialni trajektorie z Open ATC 3. 3. 2009 / 08:25 | |
| | Asi jsem citlivka, ale běhá mi z toho mráz po zádech.. |
| |
|
| | | | THY1951 crash - foto trosek z cockpitu 3. 3. 2009 / 19:15 | |
| | | |
|
| | | | | THY1951 crash - foto trosek z cockpitu 3. 3. 2009 / 21:24 | |
| | | |
|
| | | | | THY1951 crash - foto trosek z cockpitu 3. 3. 2009 / 22:03 | |
| | Síla |
| |
|
| | | THY1951 crash - zaznam z komunikace 3. 3. 2009 / 12:08 | |
| | | |
|
| | | | THY1951 crash - zaznam z komunikace 3. 3. 2009 / 17:44 | |
| | Pokud vim, tak zadna komunikace, nebyla. Posledni vysilani bylo, kdyz TWR potvrdili clear to land. Tak nejak nevim co bych tam nasel jineho. Ani jsem si to nepustil |
| |
|
|