| | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 12:04 | |
| | Dobrý den,potřeboval bych poradit.Jsem začátečník v FS,zkouším přistávat podle ILS několikrát se mě to i podařilo,jen nevím jak letadlo zbrzdit když dosedne na dráhu.nastavím autobrake na 2,po dosednutí zapínám brzdící klapky,zpětný tah motorů klávesou F2,což když letím na autopilota,tak se to nezapne.Jedná se o Boeing 737-400.děkuju za případnou pomoc a radu. |
| |
|
| | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 12:22 | |
| | Primárně se dá brzdit brzdama, brzdí se stiknutím klávesy s tečkou. |
| |
|
| | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 12:24 | |
| | ale kdyz ma zapnute autobrakes? |
| |
|
| | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 12:39 | |
| | Letadla ve FS neumí samy přistávát! Nejsou vybavena autolandem, takže chvíli před dotykem musíš vypnout autolilota a posadit letadlo ručně. Potom by neměl být problém s aktivací reverzu. |
| |
|
| | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 12:46 | |
| | ale kdyz si koupi PMDG?to umi sedat samo ne?a wilco myslim taky.kamarad ze skoly se to nejak naucil,ale tot vse co vim. |
| |
|
| | | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 12:52 | |
| | Říká že je začátečník. Ještě sem neviděl začátečníka který si půjde koupit letadlo za půl výplaty. A já s wilcem přistávam na a/p a jak do peřin |
| |
|
| | | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 13:03 | |
| | Psal, že je začátečník, takže nejspíš práská o zem s defaultním nebo nějakým staženým free letadlem z netu, která se z 99% chovají jako defaulty. Navíc psal o 737-400, což PMDG nedělá |
| |
|
| | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 12:50 | |
| | Mně se osvěčily při přistávání s proudovými letadly parkovací brzdy! Demonstruju to na Jas-39 Gripen (rychlejší než B 737-400) Po kontaktu vysouvám na 100% brzdící klapky a po 3 sekundách i parkovací brzdy. Mají daleko větší účinek než brzdy pod stačítkem s tečkou. Ale POZOR!! Mají takový účinek, že při velké rychlosti může toto zablokování kol uvést letadlo do kotoulu po nose!!! Hlavně u letadel s nosním podvozkovým kolem |
| |
|
| | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 12:57 | |
| | Jednak to nie je velmi realne riesenie kedze parkovacie brzdy sa pouzivaju iba ked sa lietadlo nehybe a jednak pri dopravakoch vobec nie je potrebne... |
| |
|
| | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 14:10 | |
| | kolik přistává bulík? gripen přistává ve 140 |
| |
|
| | | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 14:16 | |
| | 140 |
| |
|
| | | | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 14:22 | |
| | no takže rychlejší neni |
| |
|
| | | | | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 14:34 | |
| | píšu ti za jedna |
| |
|
| | | | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 16:42 | |
| | Bulík 737-500 sedá podle váhy od 120-130 KIAS |
| |
|
| | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 15:44 | |
| | No a jen dodám, že FsPax to nesnášej..dávaj bodíky dólu za tohle |
| |
|
| | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 13:14 | |
| | Shrnu to co odpověděli ostatní:
Záleží na konkrétním modelu letadla, osobně neznám ten standardní B737 co zřejmě používáš ale u komerčních, co jsou dělány dle reálu, to funguje takto:
Po dosednutí se automaticky otevřou speedbrakes na křídlech a pokud máš aktivní autobrakes tak letadlo začne brzdit. Na tečku nebo pedály nesahej, protože sešlápnutí brzdy pilotem autobrakes deaktivuje. Stiskni F2 a drž (tím "drž" si nejsem jistý ale nic tím nezkazíš) tím se aktivuje revers motorů. Revers vypni při asi 60 kts, sešlápni brzdu (tj. deaktivuj autobrakes) a dál brzdi sám dle potřeby. Při použití reverzu bys měl letadlo úplně zastavit tzv FULL STOP LANDING, jinak reverz nebývá při správném přistání nutný.
Jen tak pro úplnost, zkoušíš s tím přistávat na nějakém "boeingovém" letišti? Praha, Ostrava, Brno, Vary, Pardubice? Abys to nezkoušet v Olomouci
Celý tento postup si můžeš nacvičit (aspoň u těch komerčních addonů) při tzv. přerušeném vzletu, kdy se rozjedeš a těsně před V1 [ kolegové Bulíkaři laskavě doplní nějakou odpovídající rychlost ] stáhneš plyn. Letadlo okamžitě vyhodí speedbrake a začne naplno brzdit. Říkám to proto, že letět 300km a pak se rozbít jenom kvůli tomu že nemáš natrénované brždění za chvíli přestane bavit
|
| |
|
| | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 13:20 | |
| | Revers vypínat při 80kts a F2 držet nemusíš
V1 se přibližně u 50% naložení paliva a zhruba 3/4 naplněného letadla = 130 kts |
| |
|
| | | | | Reverse u B737-400 9. 2. 2009 / 13:27 | |
| | Díky za V1 a F2 ale o rychlosti se budu hádat
Landing Roll Procedure, Boeing 737-300-400-500 Operations Manual:
Pilot flying:
At 60 knots, reduce reverse thrust to be at IDLE reverse when reaching taxi speed.
Pilot not flying:
call "60 KNOTS"
Pilot flying:
Approaching taxi speed, slowly move the reverse thrust levers to the full down position.
Pilot not flying:
Verify REVERSER UNLOCKED lights extinguished.
|
| |
|
| | | | | | Reverse u B737-400 9. 2. 2009 / 13:33 | |
| | zahambeně odcházím... |
| |
|
| | | | | | Reverse u B737-400 9. 2. 2009 / 13:34 | |
| | No, když byla onehdá v Brně namrzlá dráha, tak Ryanair po dosednutí normálně reverzoval, při těch nějakých 60kt ho vypnul, jenže dál byla dráhe ještě víc namrzlá a brzdy prakticky nebrzdily, tak znovu zapnul revers a držel ho až takřka do zastavení Ale je fakt, že jsem něco takového viděl poprvé |
| |
|
| | | | | | | Reverse u B737-400 9. 2. 2009 / 14:33 | |
| | Tak tam se ty reverzy vypínají jako ochrana motoru aby si nenafoukal zezadu dopředu do motoru bordel na dráze a ne kvůli tomu, že by to technicky nešlo. Takže proto se asi kapča může rozhodnout tam reverzy nechat, když to potřebuje. |
| |
|
| | | | | | | | Reverse u B737-400 9. 2. 2009 / 14:51 | |
| | Jasné, navíc ještě údajně při nízkých rychlostech už nemá takovou účinnost. Ale tenkrát se mu revers hodil |
| |
|
| | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 15:35 | |
| | A jeste, reverz neni primarne na brzdeni, ale pouziva se proto, aby ulehcil brzdam. Proto se mnohdy nepouziva (nocni provoz), neni mandatory a je tam hlavne kdyz kapca potrebuje. |
| |
|
| | | | | Reverz 9. 2. 2009 / 17:28 | |
| | >A jeste, reverz neni primarne na brzdeni, ale pouziva se proto, aby ulehcil brzdam.
Primarne se reverz pouziva v pripadech namrazy, kdy razantni brzdeni by omezilo stabilitu letadla. Letadla musi byt navrzena tak, aby byla schopna pristat i bez reverzu.
> Proto se mnohdy nepouziva (nocni provoz), neni mandatory a je tam hlavne kdyz kapca potrebuje.
Ne ze neni "mandatory", on je typicky ve dne "nedoporuceny" a v noci zakazany (s vyjimkou nouzovych stavu). A v noci se nepouziva ne kvuli neprehrivani brzd ale kvuli extremnimu hluku ktery aktivni reverz vydava. Povolen je pouze tzv IDLE coz je v podstate pouhe vysunuti krytu reverzu bez tahu. Kryty pak pusobi jako aerodynamicke brzdy.
Jen pro uplnost. |
| |
|
| | | | | | Reverz 9. 2. 2009 / 17:51 | |
| | To ulehceni brzdam sem myslel hlavne jako snizeni opotrebeni, proto se reverz pouziva kde to jen jde, aby se opotrebovavaly co nejmin, a mam dokonce pocit, ze to nekdy muze byt i kvuli velice kratkym turnaroundum, a v kombinaci s kratkou drahou a intenzivnejsim brzdenim by nemusely brzdy vcas vychladnout po predchozim pristani.
To ze v noci se reverz nepouziva kvuli hluku bylo snad jasne... |
| |
|
| | | | | | Reverz 9. 2. 2009 / 18:58 | |
| | No,tak nevím, ale 90% všech posádek a letadel používá reverz jak to jen jde. A ano na některých letadlech se dá "vymelovat". Ale i tato operace má jen určité obdbí, kdy může být reverz v nečinnosti. A nejde to u všech letadel. to je to samý, ajko bys tvrdil, že u MiGu-21F nepotřebuješ padák. Oni konstruktéři se konstrukcí reverzů nezabývali pro nic a nic a k tomu ješt zatěžovat konstrukci, když se to nemusí používat. A v noci se reverz taky běžně používá. U běžné B735 se bez reverzu dost prodluží brzdná dráha. Jak říkám, reverz se používá, pokud není vymelovaný. |
| |
|
| | | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 18:21 | |
| | Skutočné lietadlá púšťajú reverz už vo vzduchu |
| |
|
| | | | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 18:30 | |
| | Ano, o tom se hodne debatovalo, specialni pripad pro Il62 |
| |
|
| | | | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 18:31 | |
| | jen jeden trapný dotaz copak je to za letadlo ji si nemužu vspomenout dík |
| |
|
| | | | | | | Prosím o pomoc 9. 2. 2009 / 18:35 | |
| | Il-62M. A dokáže to aj Jak-40 |
| |
|
|