FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 30. 11. 2024, svátek má Ondřej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FSX problém s orthem Jeden příspěvek | Celý strom
FSX problém s orthem   31. 1. 2009 / 22:35
Marky Parky   
U FSX se trochu vyplatí zamyslet se nad tím, co vlastně kolem chceme vidět, v jakém rozlišení na to koukáme a zda zbytečně nezatěžujeme videokartu něčím, co vlastně není vidět a pak nám výkon chybí jinde, kde to vidět je. Asi nejklíčovějším momentem pro plynulé natahování textur je dvojice tahátek "Level of Detail radius" a "Texture resolution". Co které znamená?

Texture resolution je jednoduché - říká, jak detailní textury země FSX bude zobrazovat. Rozlišení 1m/pix mají defaultní textury. Nastavovat tam více nemá smysl, pokud takové textury nemáte.

Level of Detial radius je o něco složitější - tohle tahátko nastavuje v jaké vzdálenosti od letadla se budou používat ty nejdetailnější textury.

Jak vypadají textury prakticky? Celý svět je rozdělen do čtverců, které se mají různou úroveň - tzv. LOD. Textury se zobrazují pomocí sítě v úrovni LOD13, kde jeden čtverec má rozlohu přibližně 1x1 km. Ve FS9 býval pokrytý texturou 256x256 pixelů, jeden pixel měl přibližně 5m. Pokud ve FSX nastavíme rozlišení textur 1 m/pix, použijí se pro pokrytí textury veliké 1024x1024 pixelů.

No teď jak si to nastavit. Představme si, že letíme nízký VFR let, tak kolem 200-250m nad zemí. Nejdetailnější krajinu v záběru máme těsně nad panelem s přístroji a v téhle výšce na širokoúhlém monitoru vidíme na šířku asi 2km, na normálním asi 1,6kilometru. Máme-li vemi dobrý monitor s rozlišením 1900x1200, tak to znamená, že přibližně v téhle vzdálenosti máme k dispozici 1900 bodů na monitoru na zobrazení cca 2000 bodů textury. Tzn pokud chceme koukat na nejostřejší možný obraz, nastavíme si tahátko Level of Detail radius tak, abychom v téhle vzdálenosti ještě viděli nejostřejší variantu textur. Prakticky mám vyzkoušeno, že stačí medium. Vyšší nastavení už nám na kvalitě nepřidá - způsobí pouze, že se FS pokusí zobrazovat nejdetailnější textury ještě dál (a dopad na FPS i rychlost loadování je poměrně značný), náš HD monitor to ale už není schopen zobrazit. Pokud máme navíc nějaký slabší monitor, řekněme 1280x1024 nebo 1024x768, vychází nám, že nám bohatě stačí, když v téhle vzdálenosti uvidíme texturu 512x512 - potom klidně můžeme ubrat tahátko Level of detail radius nastavit na Small, které nám zajistí, že detailní textury budou pouze těsně kolem letadla, kde je zahlédneme tak maximálně při přistání, když dáme čumák dolů a nebo když budeme blbnout se screenshoty, ale na úrovni horizontu naší palubní desky uvidíme to nejlepší, co náš monitor zvládá, aniž bychom plýtvali výkonem na zobrazování detailnějších verzí textur v místech kde stejně rozdíl nepoznáme. Navíc mipmapy použité 1:1 vypadají lépe než sebelepší hi-res textura downsamplovaná v reálném čase.

Pokud pak většinou lítáte výš než těch 200-300m nad zemí, potom zvažte nastavení na Small i u HD monitorů, protože opravdu máte šanci rozpoznat na svém monitoru 1m/pix textury pouze když se budete dívat pod letadlo nebo budete mít čumák hodně pod sebe a tím pádem vám stačí, když se ty texturu budou zobrazovat jen v úzkem okruhu kolem letadla, na obraze to téměř není znát a nárůst výkonu i redukce rozmazání je velmi význačná.

 4x  
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ