Jednak myslím, že série FS je právě jen tou bezvýznamnou položkou v produktech Microsoftu (kdo z vás zná kromě lidí odsud někoho, kdo si nezávisle sám pořídil FS?) a hlavně mám pocit, že tu skupinu vývojářů nepohřbila ani tak finanční krize, jako spíš FSX. A vydatně k tomu pomohly spousty lidí, kteří do roztrhání těla tvrdili, že FSX nic nového nepřináší a že vyladěná FS9 je lepší. Stal se z toho kult a podle mně se díky domu FSX prodával podstatně méně, než se čekalo ve srovnání s FS9. Sice je jasné, že MS by si díky své finanční síle mohl dovolit tu skupinu vývojářů podržet, jenže nejspíš neposuzuje výkony celého MS jako celku, ale detailně podle jednotlivých produktů a ty, které na sebe nevydělají nechce dotovat ostatními produkty a bez milosti je odstřihne. Takže je to podle mně na jednu stranu škoda, přeci jen je to kus historie. Nicméně verze FSX je docela nadčasová a nabízí spousty možností, které se vývojáři ještě nenaučili využívat. Takže teď bez rizika toho, že tu za rok bude FS11, se můžou pustit do plného zvládnutí FSX a dnes již začíná být možné, pořídit hardware, na kterém FSX slušně jede. Nemám strach, že by v následujících 5-ti letech někomu musela nutně chybět nová verze FS. A dříve či později se ti vývojáři FS někde uchytí, případně už bude X-plane natolik vyvinutý, že bude kde pokračovat. Jinak konec FS se docela dal tušit, protože cyklus ohlašování nových verzí FS už byl hodně překročen, v podstatě už nová verze měla touto dobou být venku. A to vše vlastně ještě před nástupem finanční krize. Proto si taky myslím, že tak krize za to ani nemůže. |
|