To je hádání na prd, už toho nechte.
Cessna je prostě éro s úplně jinou filosofií než zliny, srovnáváte neporovnatelné.
Samozřejmě, že se cessna občas řídí dvěma prstama - a přitom jeden na berenech a druhej na plynu ( ), není to žádný kopyto (když si zrovna člověk nezapomene vytáhnout safety pin, jako ty borci na Točné).
C-152 je holt kolobrnda, takovej trabant mezi letadlama. Ale spolehlivej a i když v ramenou trochu těsnej, tak na lítání pohodlnej. C-172 je éro na rodinnej vejlet a C-182 na dovolenou. A c-177 je už solidní mercedes, když používám tohle přirovnání. Tyhle éra asi nejde házet do jednoho pytle...
Z pohledu cessny je zlin jankovitá kobyla - a 205-ka ušlechtilej hřebec. A z pohledu zlínařů je cessna prostě pickup pro jeteláky, který dozadu hoděj balík slámy, vidle - a letěj na druhej konec farmy podestlat kravám. No ale na to je to éro dělaný - a takový taky je. Jestli je dobrý nebo špatný bych si nechal v záloze - kdyby to byly blbý letadla - tak kolik by se jich asi ve světě prodalo a vyrobilo... Kolik po světě lítá cessen 172, 182? A kolik zlinů? Pro piloty z ciziny jsou zliny exoti, asi jako Jak-52 (i když těch se vyrobilo taky asi taky desetkrát tolik, co zlinů, že jo...)
Si všimni, jak cessna sedí při přetažení, pádu nebo na finále. Je to prostě hodný, nezáludný éro, jako blaník. Udržet Z-142 rovně na finále není otázka vyvážení, už jenom udržet ten kvalt - tam prostě kvrdláš furt, aby to nebylo jak když prase načůrá...
Jistě -platí, že kdo zvládne Z-142 - a 105/205, toho cessna nezaskočí - a zvládne ji hravě. V opačném pořadí je pořád co se učit - z cessny do zlína a pak do dvěstěkoule - to je škola.
Cessna je už rovnou konstruovaná pro jeteláky v holinkách, ne jako předehra pro socialistický stíhače, co si pak rovnou sednou do MiG-15 UTI.
A pokud jde o akrobacii v cessně - C-152 Aerobat ti nic neříká? Jistě, těžko jí budeš srovnávat s Z-50, Extrou a koneckonců i Z-142, ale že to je éro relativně dobře (a lehce) schopný akrobacie - to nepopřeš. |
|