Nevím nakolik je propracované letiště LOWI v X-plane vůči ostatním, ale jestli je to jako s demo letištěm v FSX - TNCM, tak to je zpracované mnohnásobně líp, než řadové def. letiště, taky je jich na vyšší úrovni podle "reality" zpracováno cca 50 nebo kolik, buďme trochu při zemi - v FSX je kolem 23000 letišť - všechny nejde zpracovat takto podrobně v rámci jednoho produktu, stejně jako není součástí ani standartní flotila velkých dopravců jako třeba B757/767, A330, A340, B777(zmizela ) atd. Proto je obravskou ne-li přímo tou hlavní výhodou těchto simulátorů otevřenost systému a řekl bych, že tady je FSka prostě o něco dál. Zatímco v X-plane default letadlo, které má ucházejícím způsobem vyrobený model bude lítat stejně jako add-on typu real air, protože se aerodyn. vytváří na základě modelu, tak v FSce si s tím lze vyhrát samostatně a lze naprogramovat opravdu dobře se chovající stroj. Stejně tak FSka poměrně pohodově akceptuje fakt, že do ní vstupují z extra modelů informace a procesy, kterým FSka sama vůbec nerozumí, ale zapracuje je a celé to potom perfektně funguje jako FMC, nebo třeba ovládání joye u Tu-154... Možná se k tomu všemu dopracuje i X-plane a já mu to docela přeju, ale stejně bude až ten druhý.
Maximum těchhle her nelze posuzovat, podle nich samotných, ale spíše na základě otevřenosti a upgradovatelnosti celého systému. Myslím, že to tady nepřímo všichni pochopili mnohem dříve, když říkali že vylepšená FS9 vypadá mnohem líp, než FSX (já vím, bylo to tvrzeno kvůli HW ale ono to i tak souvisí)...
Užijte si lítání na čemkoliv, pokud vás to baví, a veselé Vánoce... |
|