FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zajímavost z LKPR Jeden příspěvek | Celý strom
Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 06:31
DrMoucha   
Dnes naposledy odlétá z LKPR A313 ČSA OK-WAB.Letí k novým majitelům do UAFM.Hodně toho pro CSA přes oceán za ty léta nalítal,tak sláva mu!!!
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 09:31
Jandik   
http://www.planes.cz/cs/photo/1043814/a310-304et-ok-wab-czech-airlines-csa-csa-ok-praha-ruzyne-prg-lkpr/

šťasný rok 2009
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 12:24
Mike2811
Nemá nějak špatně nasazený ten kryt radaru na čumáku ?
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 12:46
Lowmick   
Sakra proc sis toho nevsim driv?! Mohl jsi jim to rict jeste nez to letelo. Tyjo co si o nas lidi pomyslej...
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 12:51
Mike2811
Já s tím letadlem neletěl, ty jo ? Potom sis to měl při předletovce opravit...
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 17:40
Anacron
Nemá třeba ten kryt z jiného Airbusu, ktery ty linky má trochu jinde, protože mi nepřipadá, že by někde přečuhoval kryt.
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 15:22
Kachna   
Všechno krásné musí jednou zkončit. A tak tento jeden z prvních leteckých výdobytků imperializmu opouští naše moře. nezbývá edy božence popřát hustý vzduch a co největší pčet letových hodin a cyklů bez probémů
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 16:59
FSPilot   
Nejsem sice milovníkem Airbusů, nicméně jako letadlu taky přeju hodně nalétaných hodin a ještě co možná nejvíc startů a přistání
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 17:22
Glady
Zeptam se asi blbe, ale nevite budou CSA kupovat neco noveho a vetsicho? Myslim A330,767 atd
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 17:27
XEAR
utopie...
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 17:40
Mikel   
..ikdyž, když si to mohli dovolit u Jirmusů, tak tu nevidím důvod proč by nemohlo ČSA kouupit taky něco většího...klidně i z druhý ruky
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 17:43
MiG-21MFN
jirmusovi ho maj pronajatý
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 19:50
Tragédie v JRD
No ono poridit si novy typ do flotily moc jednoducha zalezitost neni, to neni jako "poridime si novy autobus" :.) kor kdyz je jenom jeden, tak mi to prijde jako draha sranda. U TVS zmirnena tim, ze to maj v pronajmu, piloty maj taky z islandu a z cechu na to skolili jen cabin crew.

navic, teda jako nejsem expert na trh dopravnich letadel, ale rekl bych, ze sehnat dneska letadlo podobne tridy (cili 330, 767, a rekneme 757) v nejakem normalnim stavu a v normalni "vybave" nebude rozhodne jednoduche (na nova se ceka, "bazarova" nejsou, protoze spozdeni B787) ... takze (pokud vubec jeste bude csa v soucasnem stavu letat dalkovky), nejaka hezcejsi dalkovka bud pujcena od noveho majitele nebo bazarovka az bude na trhu B787 (ale taky mozna jsem trosku mimo)
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 20:44
Mike2811
Co u letadla znamená "normální stav" a "normální výbava" ?
Ten stav bych ještě pobral, může to být i třicet let starý letadlo, když se o to pořádně staraj, hlavní je ta výbava...
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 21:01
Tragédie v JRD
tak stav je jasnej ... asi v jinem stavu bude nejaka 767 litana u BA a v jinem stavu 767 litana nekde u air zimbabwe ...

a co se vybavy tyce.. prsote ero bez nutnosti predelani celyho interieru aby splnoval nejake standardy interieru a pohodli ... treba ten b767 mi s tema hadrovyma sedackama opravdu treba jako "vlajkova" lod csa fakt nesedne
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 20:58
FSPilot   
No ono zase byli by to pěkní pitomci, kdyby si nechali padnout certifikaci na ETOPS 180... Rozhodně si myslím, že pokud by si aspoň pronajali nějaké éro na ty dálkovky, tak by to bylo rozhodně levnější, než je pak v budoucnu znova zavádět. Ikdyž kdo ví, možná se vedení snaží snížit cenu ČSA jak jen to jde a nakonec z ní zbyde jen nějaká "nízkonákladovka", co lítá jen Ačka 320 a všechno ostatní mají pronajaté... myslím, že k tomu docela přímou cestou směřujou, když se pomalu začnou zbavovat B735 a B734, prodají postupně všechny 3 nebo kolik jich mají A310, potom i jATRyrka a na kratší tratě budou lítat pronajímané SAABy 340 a jejich letadla zůstanou jen ty 320, popř. 321
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 21:06
Tragédie v JRD
no, ses trosku mimo .) spis mam takovy "pocit" (doufam ze mylny ze csa se pomalu chysta na uplny zastaveni dalkovek. JFK litana deltou od leta me v tom zacina utvrzovat. csa dolita i ty zbyly a-cka, pak je necha na chartery a na jfk bude mit jen CS na delte ... ... pokud vubec.

tak Bcek se zbavuji programove - to neni zadna hura akce soucasneho vedeni, ale planovany postup (prave s ohledem na nova Acka) ... navic se jednalo bud o ty nejstarsi kusy a vyexpirovany leasingy (pokud se nemylim, nemam flotilu csa v malicku).... a i kdyby ne, tak unifikace flotily mi prijde jako krok smerem ke snizovani nakladu (kdyz uz teda nutne museli koupity ta acka). a co se atrek tyce, tak nechapu co to tady pindas - proc by se jich zbavovaly? kdyz prave nova kupuji? .)
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 21:11
FSPilot   
To byl jen můj dojem Tu unifikaci chápu, ikdyž mě to trošku mrzí. Dokonce jsem zaslechl, že B737 má i o něco málo menší spotřebu než A320, ale to je jen jedna paní povídala A ty dálkovky, to je docela škoda, protože získat certifikaci na to, aby to mohli lítat tak, jak to lítají dalo podle mě docela hodně práce a teď to jen tak hodí za hlavu? To je docela blbé, ale asi to má nějaký důvod no
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 21:15
Tragédie v JRD
Ńo, spotrebu mozna jo , ale co dal .. provoz letadla neni dan jenom spotrebou ...
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 21:27
FSPilot   
Tak myslím, že zas takový rozdíl mezi B737 NG a A320 nebude Každopádně ani ty, ani já nejsme odborníci Kdo ví, co v tom je
 

Zajímavost z LKPR   16. 12. 2008 / 13:13
MiG-21MFN
no jo, to by ale museli mít NG že jo a jako pasažér teda rozhodně radši budu lítat novejma Ačkama než starejma Bčkama. hlavně ty 734 vypadaly příšerně i já sem měl strach. a to je co říct
 

Zajímavost z LKPR   15. 12. 2008 / 21:59
Mike2811
Onehda jsem našel emisní kalkulátor - není to přímo spotřeba ale ta bude asi přímo úměrná odpadům a vždycky jsou tam na danou trasu rozepsané emise pro různé typy, které to letěly, takže si můžeš zhodnotit, které letadlo je na tom líp...
Bohužel nedovedu posoudit jak moc do toho mluví fakt, že Bčka mají nejspíš generačně starší motory (to by mohlo znamenat relativně víc splodin z paliva a tudíž nižší spotřebu na hmotnost emisí)...

Odkaz:
http://www.csa.cz/cs/portal/company/about_us/emise.htm
 

Zajímavost z LKPR   16. 12. 2008 / 10:02
pseudoMates
Ještě než jsem od ČSA odešel, tak do majetku společnosti bylo převedno po splacení leasingu několik letadel.
OK-XFA, XFB, XFC, XFD
OK-XGA, XGB, (možná i C a D)
OK-WAA, WAB

WAB teď prodali. Zbylá letadla, co jsem tak slyšel poslední novinky (cca týden staré) jsou sice majetkem společnosti, ale budou se prodávat a pak se opět ta samá letadla pronajmou zpět. Jde tedy jen o to, navýšit kapitál.
Vedení prý, podle interních zpráv dostalo za úkol, aerolinky prodat minimálně za 4,5mld. korun. Jejich smůla momentálně je, že se dokonce přihlásilo i pár zájemců o koupi, ale všichni trvali na tom, že to koupí jen pokud součástí prodeje bude ČSA Cargo.. Který, jak známo, už taky není majetkem společnosti..
Tak jsem zvědav, jak to management vyřeší, aby to za plánovanou cenu prodali a tím pádem si zajistili pohádkové odměny..
Ještě, že už tam nepracuju..
 1x  

Zajímavost z LKPR   16. 12. 2008 / 12:14
Marky Parky   
Hele, já mám sice asi slabé znalosti ekonomie a tím pádem by se k tomu měl asi vyjádřit někdo povolanější, nicméně z toho mála co vím, tak prodejem majetku kapitál nenavýšíš, maximálně si navýšíš cashflow, ne?
 

Zajímavost z LKPR   16. 12. 2008 / 14:12
Tragédie v JRD
No .. nejsem ekonom ani ucetni, ale z toho minima co si pamatuju ze skoly, pokud prodas za vic, nez zustatkova hodnota , tak je to pro Tebe zisk.
 

Zajímavost z LKPR   16. 12. 2008 / 14:22
Mike2811
Ovšem je tam to pokud, není moc rozumné koupit si letadlo a hned ho zase pronajmout zpátky. Teda jo, ale musí to pro tebe být opravdu výhodné, protože tím uzemníš docela podstatnou sumu, tak si myslím, že počítají s brzkou návratností... Pokud mám v tomhle pravdu, tak už to pro ČSA tak výhodné nebude...
Příklad: Známí taky dostali výhodnou nabídku na nemovitost, kterou potřebovali na podnikání (do důchodu cca 10 let, pak by to stejně prodali), a i když byla nabídka lákavá, tak za těch deset let by zpětně na nájmu tam nebo kdekoliv jinde zaplatili zhruba stejnou sumu ( a to nezapočetli inflaci, protože ta se nedá moc odhadnout), takže sice si prodejem zvýšíš cashflow (takové krásné české slovo), ale pokud to nemáš pronajaté jen na chvíli, tak ti to pěkně zvedne náklady...
 

Zajímavost z LKPR   16. 12. 2008 / 16:12
Marky Parky   
Mňojo, ale zisk nemusí se rovnat zvýšení kapitálu - např. pokud peníze dál nepoužiješ k vytváření dalšího zisku. Teda jestli to chápu správně.
 

Zajímavost z LKPR   17. 12. 2008 / 00:13
Tragédie v JRD
jo, to mas pravdu . prehledl jsem, ze pises o kapitalu, a ne o zisku. mea culpa.
 

Zajímavost z LKPR   16. 12. 2008 / 23:39
crazy
Tzv. zpetny leasing je predevsim krok k ziskani hotovosti (tj. okamzite cash flow). Dopad na majetek a naklady neni jednoznacny (zalezi na cene a podminkach zpetneho leasingu). Hlavnim smyslem je presun aktiv nelikvidnich (majetek napr.letadla) do aktiv likvidnich (penize).
 

Zajímavost z LKPR   17. 12. 2008 / 00:12
Tragédie v JRD
ale tady nemluvime o zpetnem leasingu .. to je o vetvicku vedle.. tady mluvime o prodeji majetku (napr. cargo ...)
 

Zajímavost z LKPR   16. 12. 2008 / 13:53
Kachna   
"Zaručené" chodbové zprávy. já už toho slyšel tolik že jsem k tomu velmi zkepický. Nemyslím si, že by někdo pustil takto důvěrnou zprávu v situaci, kdy se snad poprvé v historii ČSA spojily odbory a postupují společně,...

 

Zajímavost z LKPR   16. 12. 2008 / 14:13
Tragédie v JRD
vidis.. na t yprodeje a zpetne leasingy jsem uplne zapomel ale to neni zadna novinka.. o tom se mam pocit uz i tady par flejmu zvrhlo tak pred pul rokem ...
 

Zajímavost z LKPR   17. 12. 2008 / 00:41
Atarian   
Nechces uz pro priste nechat ty tvoje analyzy na nekom jinym? A radsi uz se prosim nevyjadruj k nicemu kde se jedna o ekonomiku, ekonomii, ucetnictvi, naklady a penize vubec Pokazdy totiz, kdyz do nekteroho takoveho tematu zabredne, zacnes placas neuveritelny pseudo-picoviny
 

Zajímavost z LKPR   17. 12. 2008 / 09:17
pseudoMates
Já chápu, že ten tvůj prejt, co máš místo mozku, ti nedovoluje vést normální dialog, ale pouze se neustále do někoho navážet a tím pádem si zvedat pochroumané sebevědomí(aspoň na tomto fóru), ať už to je Jeníček, Koutňas, já, nebo kdokoliv, kdo nezapadá do tvýho formátu diskuze (nevím, na základě čeho ses pasoval - a nejen ty - do role samozvaného korektora tohoto fóra). Tvé příspěvky za posledních několik měsíců se v drtivé většině případů netýkaly daného tématu, ale jednalo se pouze o osobní útoky nebo vysmívání se pisateli.
Takže i tento tvůj post, vzhledem k tvému věku, beru jako jakési ševelení ze záhrobí a tak nějak ho se škodolibým úšklebkem na tváři přecházím, jakoby se nic nestalo..
A vzhledem k tomu, že jsem slušně vychován, na rozdíl od tebe, tak ještě ti dlužím odpověď na tvou otázku. Ta zní..: ne.
"Přeju" hezký den..
 

Zajímavost z LKPR   17. 12. 2008 / 09:59
Jandik   
Jak pravil klasik: "Nechte ho, on chcípne sám."

Ps: Máš pravdu Mates.
 

Zajímavost z LKPR   17. 12. 2008 / 10:19
Tragédie v JRD
v leccems ma mates pravdu, atarian trosku ustrelil, nicmene musim rict, ze mi mates celkem leze krkem tim svym pristupem "vsichni v csa/rlp/csl/... jsou blbci, delaj to blbe. ja bych jim to nazorne ukazal, jak to maji delat".

i proto se tak trosku s atarianovym nahledem ztotoznuji (i kdyz s nim ne uplne souhlasim)
 

Zajímavost z LKPR   17. 12. 2008 / 14:01
pseudoMates
Jen bych si tě dovolil, Tome, opravit. Nemyslím si, že všichni ve jmenovaných firmách jsou blbci.
Myslím si to jen o většině lidí z vedení těch firem. Buď jsou to fakt blbci, nebo účelově dosazené figurky, jejichž jediným cílem, dle mého, je ony firmy poškodit na úkor vlastního prospěchu. Ale asi až čas ukáže, jestli jsem se pletl a případně jak moc.
 

Zajímavost z LKPR   17. 12. 2008 / 14:03
Tragédie v JRD
no a to je presne to, o cem mluvim....
 

Zajímavost z LKPR   17. 12. 2008 / 10:10
Jakub Koutný TVS461
Jo mates dobře si mu to napsal

PS: Díky že ses mě zastal alespon maličko
 

Zajímavost z LKPR   17. 12. 2008 / 10:19
Atarian   
Ahoj Matysku,

dekuji za pekne zhodnoceni mych prispevku na tomto foru. Sam bych si te nedovolil zaradit mezi lidicky jako Jenicek nebo Koutas. Dekuji ze ses nam konecne vyhranil. Dlouho jsem si te nedokazal zaradit

S pozdravem
Tvuj osobni samozvany korektor
 

Zajímavost z LKPR   17. 12. 2008 / 10:20
Jakub Koutný TVS461
Těma lidma jako je Jeníček a já máš namysli co ???
 

Zajímavost z LKPR   17. 12. 2008 / 10:25
Tragédie v JRD
no lidi jako jenicek a ty .)
 

Zajímavost z LKPR   17. 12. 2008 / 10:28
Jakub Koutný TVS461
Raději to nebudu komentovat... od lidí jako je Atarian to přehlížím ,protože si léči svoje EGO na takových lidech.
 

Zajímavost z LKPR   17. 12. 2008 / 14:00
Mike2811
No, srovnávat Koutňase a jeníčka je přinejmenším odvážné...
 

Zajímavost z LKPR   17. 12. 2008 / 15:58
Jakub Koutný TVS461
asi tak
 

Zajímavost z LKPR   17. 12. 2008 / 11:22
brendon (SVK832)   
Ako vidim uz tu zas je "dobra nalada"...
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ