No, porovnávám to téměř pokaždý, a v odlehlejších oblastech se to často s předpovědníma mapama neshoduje. Můj rekord je přelet Íránu, místo plánovaného protvětru 65kts jsme měli 105kts (po dobu dvou hodin, to jsme sežrali contingency fuel, capt.extra fuel a ještě jsme málem nedoletěli ani do Bukurešti), a pak jednou to úplně nesedělo nad Indickým Oceánem kolem rovníku, to byl sice vítr víceméně z boku, ale i ten dokáže let zpomalit (místo asi 30kts byl 100kts, takže čelní složka, jež v plánku byla as 3kts, byla 25kts, a tak nás to stálo jedno mezipřistání navíc na Seychellách). Ostatně, to mi moc nevadilo, Cloudbreak procedure v noci, silném turbulentním větru, a se základnou oblačnosti těsně nad minimální výškou pro klesání, to byla zkušenost, jakých moc nebývá (v současnosti je ten postup už zrušený a nahrazený podobným, jež se jmenuje VOR Z Rwy 13)
Jinak nad Evropou to většinou sedí velmi přesně |
|