FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
event 2.12.2008 Jeden příspěvek | Celý strom
event 2.12.2008   30. 11. 2008 / 15:05
eso
zdravim chcem sa spytat ci na eventoch ako bude teras vrf 2 decembra ci sa pouziva klasicka frazeologia alebo su tam nieake rozdiely normal /event mozno blba otazka no ale nelietam moc dlho dik..
 

event 2.12.2008   30. 11. 2008 / 15:37
Lowmick   
a čo si priedstavujete pod takym pojmom "neklasicka frazeologia"?
 

event 2.12.2008   30. 11. 2008 / 15:40
Mikel   
nějaký speciální fráze, hlášení ?? např.: to hlášení na slepo, ale to jest celkem standartní věc....
 

event 2.12.2008   30. 11. 2008 / 15:44
eso
zase tak som to nemyslel, spytam sa takto.. je tam frazeologia ako ked idem sam vfr s letiska na letisko alebo su tam rozdiely ak je event a ideme ako velka skupyna...
 

event 2.12.2008   30. 11. 2008 / 15:46
Flora   
Pokud se jedná o skupinu, tak ta má určeného velitele a ten mluví za celou skupinu, mluví o sobě + kolik dalších letadel letí s ním. Např.: OK-MNK plus čtyři, .....
 

event 2.12.2008   30. 11. 2008 / 15:42
Flora   
Asi narážíš na vysílání naslepo, které se bude aplikovat v ATZ letiště Hranice na Moravě (LKHN). Není to nic těžkého, princip je vysvětlen na divizním webu. A jedna praktická ukázka:

"Hranice info, OK-VLK, VYSÍLÁM NASLEPO, poloha nad letištěm, 2000 ft altitude, QNH 1019, zařadím se do první zatáčky pravého okruhu dráhy 23."
 

event 2.12.2008   30. 11. 2008 / 15:52
FSPilot   
Frazeologie je stále stejná, ať už létáš při Eventu nebo kdykoliv jindy. Pro IFR lety jsou stanovené nějaké fráze, pro VFR jsou stanoveny nějaké fráze a jednoduše řečeno tímhle se domlouvá vždy Jako pilot se hlásíš stejně jako vždy. Jediná vyjímka je to "vysílání na slepo", kdy děláš to, co na UNICOMu, ale v češtině a mluvíš, místo aby jsi psal. Flora ti to napsal Opradu nic těžkého v tom není
 

event 2.12.2008   30. 11. 2008 / 16:19
honza marek   
+ aby to nabralo na reálnosti, tak by to chtělo se např. 2x ohlásit "Hranice Info, OKEOG, dobrý den" a až pak "Hranice Info, OKEOG, Z43 z Kocourkova k vám, .."
 

event 2.12.2008   30. 11. 2008 / 16:33
Lowmick   
No jasne, at tam vola 10 letadel najednou 2x, aspon nebude nuda...
 

event 2.12.2008   30. 11. 2008 / 16:36
honza marek   
No tak jestli v reálu hned hlásíš, že vysíláš na slepo, tak dobře no.
 

event 2.12.2008   30. 11. 2008 / 16:40
Lowmick   
Ne, v realu posloucham nejakou dobu na dany frekvenci jestli se tam nekdo pohybuje, kdyz je ticho tak zavolam jednou a pak naslepo, nekdy kdyz ja jasny ze tam nikdo neni (slysim provoz vysilajici naslepo) tak do toho jdu rovnou. Navic ses v prostoru tridy G, takze mas hlavne cumet okolo pac se ti tam muze pohybovat nekdo kdo radio ani nema.
 

event 2.12.2008   30. 11. 2008 / 16:51
honza marek   
Jasně no. Sem to myslel spíš jako aby tam někdo nepřilétl a hned suveréně, že hlásí naslepo
 

event 2.12.2008   30. 11. 2008 / 17:22
FSPilot   
To by se dalo jednoduše vyřešit tak, že by tam seděl AFISák a chvíli si tam klábosil, pak třeba odešel na pívo a všichni museli hlásit naslepo
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 17:29
Lukas.wz   
Teď mě napadla otázka.. Jak jsi napsal, že v G nemusím mít rádio.. Tže.. Dejme tomu že se tam motá rogalo, paraglidista nebo já nevím co.. Jak se to řeší..?

Vytáhnu krosnu a padák na pole a prostě letím..? Samozřejmě to neudělám u LKPR i když to už by asi právě nebyl prostor G.. Nikomu takovýhle lidi nedávaj nic vědět..? Musí zůstat právě v tom jednom prostoru..? Co když se nějak neplánovaně dostanou k letišti, ať už VFR nebo IFR.. Ne let, to letiště myslím.. Je z toho průšvih..?

A opačně.. Co když letím v tom vašem prostoru tř. G a vidím třeba toho blázna na padáku s vrtulí na zádech.. Samozřejmě se mu, pokud je to nutné vyhnu a tak.. Hlásím ho někam..?

Sry jestli to někomu přijde hloupý, mě to tak napadlo a někdo to určitě vědět bude..
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 17:42
FSPilot   
IFR nemá v prostoru třídy G co dělat. Ani do prostoru třídy E se nesmí dostat, jedině na své vlastní triko a musí si to u ATC vyžádat. CTR je až na zem právě proto, aby se tam tihle lidi nepohybovali. v Gčku se fakt nikomu hlásit nemusíš a prostě sedneš a letíš, ale jak si nabiješ čenich, tak je to tvůj problém. U nás je prostor tř. G do 300m nad terénem, tzn. máš rozmení 150-300m nad terénem, kde se můžeš pohybovat. A samozřejmě jen za VMC, tzn. min. 300m vertikálně a 1500m horizontálně od mraků.
V prostoru třídy E se taky VFR nemusí hlásit a může si tam dělat co chce, ale já se hlásím, kde jen to je možné, protože není moc příjemné potkat smečku splašených hader, jak se ti motají před vrtulí
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 18:00
turbík
"IFR nemá v prostoru třídy G co dělat. Ani do prostoru třídy E se nesmí dostat, jedině na své vlastní triko a musí si to u ATC vyžádat."

IFR v E je uplne normalni.Muze se v nem bez problemu pohybovat.Jen mu neni zajistovan rozstup od VFR porovozu.Predava se pouze informace o provozu.
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 18:12
Lowmick   
V Gcku vně mraku, zadny 300m vert. a 1500 horizontalne...
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 20:10
FSPilot   
Jo sry, je tam jen min. dohlednost 1500m a vně mraků
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 20:20
Lowmick   
1500m mas pro pomaly era pres ten koeficient. Je tam 5km a vne mraku.
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 20:20
FSPilot   
No jo, ale je to úplné minimum Jsem to jen špatně napsal Teď jsem koukal do ICAOvky
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 20:35
Lowmick   
Ne, uplny minimum je 800m pro mixery.
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 20:38
FSPilot   
Mixery jsou mimo mě Já se bavil o letadlech Ale upřímně... pod 5000m bych nešel ani na okruhy
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 19:20
OK-BKY
Jasny, jenom bych to jeste trosicku upresnil. Ono je to totiz tak, ze je sice pravda, ze v prostoru tridy G, E se nemusis hlasit. To je pravda, ale jenom podle leteckeho zakona, ale na druhou stranu tu je jeste zakon o radiovych komunikacich. Presne ktery L-* ti nereknu, ale kdyz sem se tim jednou prokousaval, tak v radiokomunikacnich predpisech je receno, ze mas li na palube radiovou stanici, tak musis udrzovat kontakt je-li to mozne, tzn. i v prostoru tridy G a E by si se mel hlasit ridicimu, mas-li vysilacku.
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 20:14
FSPilot   
No, ale kolik pilotů to dodržuje... Bohužel, slyšel jsem i o případu, kdy bez jakéhokoliv hlášení pilotka sedla na letiště, kde předpokládala, že nebude provoz a proti ní sedalo letadlo, které regulérně hlásilo "na slepo" své úmysly.... je to na zodpovědnosti každého pilota. Já se radši hlásím všem, člověk si rád povykládá a hřeje mě jistota, že se o mě ví, kdyby se něco nedejbože stalo, tak aspoň bude větší šance na vypátrání
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 20:32
OK-BKY
Tak to te slechti a uprimne si asi teprve paty clovek ktereho znam, ze to dela... a to vcetne nejmenovanych VLP. Jinak sem slysel i o pripadu, kdy majitel Flying academy vletel do MCTR a v dobe kdy probihaly paravysadky, tak vypnul radiostanici, protoze se chtel lepe slyset s potencialnim zakem, tak kuli tomu startovala letadla a prusvih.
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 22:40
Lukas.wz   
Já bych teda předpokládal, že když mám možnost a to rádio na palubě mám, a je komu se hlásit tak se prostě hlásím.. Nenapadlo by mě že někdo letí bez toho když rádio má.. Magoři..
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 22:46
Tragédie v JRD
to je uplne stejny ("kdyz neco nemusim, nedelam to") jako v jinych "oborech" .. staci se podivat treba na silnice. kazdy normalni clovek si na zimu ty zimaky proste nasadi ... ale ne debilkove, kteri to udelaji, az kdyz jim to nekdo naridi znackou (a to jeste ne vsichni)
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 17:43
honza marek   
U nás v Chotěboři tam taky jeden chlap ma zahangárovaný rogalo. Sem tam přijede, vytáhne rogalo, nikomu nic neřekne a odpálí to do hangáru
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 20:19
FSPilot   
Takhle nezodpovědné lidi vypleskat málo...
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 23:30
Rozšafín Ctibum   
Co je nezodpovedneho na tom vytahnout letadlo a odpalit to do hangaru ? Za predpokladu, ze v tom hangaru nikdo neni tak je to fuk ne ? Kde jinde by si mohl byt jist, ze nepotka zadny VFR provoz, nez v hangaru ? O IFR nemluve, ten bych tam cekal jeste min.
 

event 2.12.2008 - prostor tř. G, chování pilota, komunikace   30. 11. 2008 / 23:35
honza marek   
ááááááá chybička
 

event 2.12.2008   1. 12. 2008 / 00:19
Cirrus/Pindra
A to nebude na frekvenci přítomen afisák?

A druhá věc... hláška "vysílám naslepo" se snad používá, jen v případě podezření na závadu vlastní radiostanice, ne chybějícího afisáka.

Když někam letím a afis tam není, tak se dvakrát nahlásím, že tedy dobrý den pokud se nikdo neozve pak tedy pokračuji v oznámení současné situace a intencí...
 

event 2.12.2008   1. 12. 2008 / 09:23
Marky Parky   
"Když někam letím a afis tam není, tak se dvakrát nahlásím, že tedy dobrý den pokud se nikdo neozve pak tedy pokračuji v oznámení současné situace a intencí..."

A tomu se právě říká vysílání na slepo, je to termitus technicus
 

event 2.12.2008   30. 11. 2008 / 17:50
eso
dik moc vsem uz tomu chapem
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ