| | | Hotovost 25. 11. 2008 / 21:55 | |
| | Vážení přátelé, na dnešek si pro vás divize CVAF připravila ukázku toho jak to také může ve vzdušném prostoru vypadat, když se zakročuje proti civilnímu letounu, jak jste si jistě všimli, komplikuje se vzdušná situace v celém FIRu. Civilnímu řídídímu je odebránou souhrnné řízení a ten je pak povinen, pokud je to proveditelné udělat taková opatření, která zabezpečí bezpečné navedení zasahujících letounů NATINADS, musí zajistit prostor pro zakročování dle požadavků naváděcího stanovištěa dodržet přednost pro vydávání letových povolení ve prospěch hotovstníků. (V našem přípdadě jsme toto ale neuplatnili, jelikož vzdušná situace byla dost zkomplikovaná výpadkem módu "C" v našm FIR.
Dle scénáře našeho eventu přestal Boeing 737 společnosti EasyJET, letící z Hamburku do Bratislavy, komunikovat se stanovištěm ŘLP už v Německu a následně zapl nouzováý SQ 7600. V té době začaly událost řešit orgány NATO, velitel vyhodnotil
jako nejefektivnější vyhlásit pohotovost pro dvojici letounů JAS-39C na letišti Čáslav. V té době již jeden letoun hotovosti působil ve prospěch dvojice slovenských L-39, které, zřejmě vinou nedodržení předepsaných postupů pro údržbu letounu technickým personálem, měly poruchu směrových přístrojů a náš hotovostnk byl vyslán na pomoc letadlu v nouzi a dovedl je na základnu Čáslav.
Druhý z hotovostní dvojice odstartoval ve zkrácené časové normě proti letounu bez spojení EZY139, krátce poté, co ten překročil
atátní hranici v prostoru HDO a zachytil letoun v prostoru VLM a provedl jeho vizuální identifikaci. Po příletu druhého hotovstního letounu stíhači obdrželi úkol navést letoun na přistání na letišti LKPR. Do příletu do TMA LKPR jsou byly hotovstní letouny na spojení s naváděcím stanovištěm, poté byly předány na stanoviště Ruzyně Radar, navedly civilní letoun dle instrukcí řídícího do ILS RWY 24 a nízkým průletem
jej doprovodily až na práh dráhy, dále provedly okruh, aby se ujistily, že letoun znovu nevzlétne. Poté dle povolení odpovědného řídícího provedly letouny Gripen návrat na základnu LKCV, čímž celá událost skončila.
Možná to některým z vás zkomplikovalo let, ale byli jste svědky simulace události, která se v našem vzdušném prostoru děje, aniž bychom to věděli, několikrát do roka a myslím, že je i pro vás zajímavá. Ať žije realita.
|
| |
|
| | | Hotovost 25. 11. 2008 / 22:13 | |
| | Dvě fotky z neodpovídajícího letounu EZY139
1. Jeden ze zasahujících Jas-39
2. Konečně na zemi |
| |
|
| | | Hotovost 25. 11. 2008 / 22:16 | |
| | Perfektni, skvele vymyslene a sepsane. Nastesti sem sedl asi 15 minut predem, takze jeste bez problemu, ale i tak by mi to nevadilo, to co bylo dneska v Praze za provoz se jen tak nevidi, na TCASu bylo veselo. Vic takovych akci! |
| |
|
| | | Hotovost 25. 11. 2008 / 22:24 | |
| | Vážená lietajúca komunita,
vedúcim skupiny L-39 SQF bola moja maličkosť, priznávam, a problém bohužiaľ nebol v zlom technickom stave éra ale jedlom (bageta) nachádzajúcom sa na palubnej doske a jej požívania počas letu. Let bol mierne turbulentný a možné otrasy spôsobili vniknutie častí potravín do konektorov čo malo za následok kompletný výpadok systému navigácie. Vďaka rýchlej reakcii a správnemu rozhodovaniu RLP a QRA bol zabezpečený doprovod na letisko Čáslav s následným pristátim, kde boli zistené tieto nedostatky. Vďaka rýchlej, kvalitnej a odbornej práci pozemného technického personálu sa podarilo problematiku vyriešiť a o 35 minút opať dvojica L-39CM letela smer Praha-Ruzyne, kde vykonala úspešné pristátie a splnila svoju úlohu. |
| |
|
| | | Hotovost 25. 11. 2008 / 22:39 | |
| | Chtěl bych poděkovat všem zúčastněným členům CVAF i našim slovenským kolegům, že se i přes všechny problémy podařilo tuto akci uskutečnit. Doufám taky, že nezůstane jen u této první.
|
| |
|
| | | | Hotovost 25. 11. 2008 / 22:44 | |
| | Přes drobné problémy na mé straně si myslím, že se event povedl (nakonec), děkuji Ondrovi, že mě ukecal do posledního pokusu, který vyšel a doufám, že v příští době uspořádáme něco podobného rázu. Jinak díky všem CvAFákům, ATCčkářům, pilotům, pořadatelům a prostě všem, kteří dnes přispěli svou troškou do mlýna aby se tento event vyvedl. Díky |
| |
|
| | | Hotovost 25. 11. 2008 / 22:53 | |
| | no ode me (LKPR_APP) to nebylo zrovna predpisove, ale me bylo tech holdujicich chudaku na LKPR tak lito, ze jsem se jich tam snazit pred ne nacpat co nejvic, par se podarilo, ale ne vsichni, co jsem chtel |
| |
|
| | | | Hotovost 25. 11. 2008 / 23:03 | |
| | Na to, že bylo vyžadováno přednostní přistání to tedy moc předpisové nebylo, ale to neva Mě tě taky bylo líto, musel jsi toho mít až nad hlavu. Hlavně, že nikdo neutrpěl újmu. Díky za spolupráci. |
| |
|
| | | | | Hotovost 25. 11. 2008 / 23:08 | |
| | Akorát Nimbo. Nechtěl točit 50 holdů a tak radši vyhlásil low fuel. |
| |
|
| | | | | Hotovost 25. 11. 2008 / 23:35 | |
| | Prednostni pristani znamena, ze nikdo nesmi na zem, dokud dotycny nesedne, a nebo ze mu nebude nikdo prekazet v ceste a ze muze na priblizeni co nejkratsi cestou (ale pristavat se pred nim vesele muze) ? |
| |
|
| | | | | | Hotovost 25. 11. 2008 / 23:46 | |
| | Co se mě týče (EZY139) tak jsem neměl žádný problém s přístávajícím letadlem, dráha byla volná, Gripeni mě dovedli až k Ruzyni na kterou jsem po visuálním kontaktu začal přistávat. Trochu jsem měl problém když mi A/T nedal plyn a já to přetáhl a skoro spadl (pěkně sem se zapotil), ale nakonec bylo vše OK. |
| |
|
| | | | | | Hotovost 26. 11. 2008 / 10:39 | |
| | muzes normlane litat, ale letadlo s prioritou by melo jit nejkratsi cestou bez zdrzeni... |
| |
|
| | | | | | | Hotovost 26. 11. 2008 / 14:29 | |
| | Je nejake video z te akce?Chtel sem se zeptat mate v gripenovi radar? |
| |
|
| | | | | | | | Hotovost 26. 11. 2008 / 15:09 | |
| | Video bohužel není. Měl sem ho natáčet, ale blbla mi kvůuli tomu FSka tak jsem po několika pádech vypnul Frapse. Možná bude nahraná komunikace mezi Gripenama a letovodem. |
| |
|
| | | | | | | | | Hotovost 26. 11. 2008 / 15:10 | |
| | a mate v gripenovi radar??, kdendy rikal ze do alphasimu se neda dat, a je v tom od CEFV?
|
| |
|
| | | | | | | | | | Hotovost 26. 11. 2008 / 15:24 | |
| | žádný gripen od CVAF není... |
| |
|
|