| | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 13:09 | |
| | Ahoj, chtěl bych Vás poprosit o radu. Těsně po vzletu kdy jest řízení přepnuté na manuál mi Airbus začne stoupat ve velmi ostrém úhlu a tím samozřejmě opadá velmi svižně rychlost a já se tak dostanu do nebezpečné situace,kdy je éro na pokraji přetažení.
Protože jsem vzlétl takto již mnohokráte a bezproblému, napadlo mne,že by to mohlo být nějakým chybným nastavením joysticku,protože mi absolutně nejde povolit,jen přitahovat,čímž se samozřejmě situace ještě zhoršuje.Zkusil jsem vzlet s Cessnou a bylo vše o.k. Další věc co mě napadla,zda-li to nemůže být celkem nedávno nainstalovaným FS Passengers. Jestli letadlo není nějak špatně vyvážené apod. ?
Děkuji předem za Vaši pomoc |
| |
|
| | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 14:02 | |
| | Vyvazenim to moze kludne byt, aj ked v tom pripade by ti to hodilo hlasku "CG blablabla" (neviem presne, aka je ta hlaska, ale urcite sa tam spomina CG a objavi sa v tom beziacom riadku). Skus si pri konfigurovani letu v FSPaxx pozriet vyvazenie era na stranke s palivom a nakladom - tam ti presne zobrazi, ci je vaha vycentrovana, alebo nie... |
| |
|
| | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 14:17 | |
| | Též pozor na nastavení trimovatelného stabilizátoru, na vzlet nesmí být větší úhel nastavení než 2.0° ... bohužel Wilco Airbus přes všechny své kontroly toto nezahrnuje do T.O. checku... |
| |
|
| | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 14:22 | |
| | Aha, toto vůbec nenastavuji. Přiznám se,že o nastavení trimovatelného stabilizátoru slyším poprvé. Můžeš mi prosím poradit, kde toto nastavím? Děkuji
|
| |
|
| | | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 14:42 | |
| | ak myslite vyvažovanie tak to je pri plynovych pakach |
| |
|
| | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 14:43 | |
| | Podívej se na úhel nastavení THS.Je to na dolním ECAMu tl.F/CTL.Trim nastavuješ otočným kolem podélného vyvážení na spodním centrálním pultu nobo tlačítky trimování na joystiku.Na vzlet 2-4.5 stupně Vše je v tabulkách.
|
| |
|
| | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 15:32 | |
| | moment...jen dotaz, někdo tu psal,že nastavení nesmí být více než 2 stupně a Ty si napsal 2-4,5...jak to tedy má být...lítám taky "Áčka", tak by mě to zajímalo Díky |
| |
|
| | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 15:47 | |
| | Libore nenapsal si jaký model Airbusu to je,ale s nastavením trimu tě hoši trochu matou , protože konkrétně u WILCO A380 ale myslím i u menších,žádný trim nastavovat nejde.Kolečka tam sice jsou,ale na nic nereagují.Trim si dává Áčko při startu samo.Po vzletu ho vynuluje a tečka. U WILCO CITATION je naopak nastavování trimu pro start podmínkou a je indikováno stupnicí s ručičkou,která při správné hodnotě zezelená a ženský hlas oznámí Trim OK. |
| |
|
| | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 15:57 | |
| | Gustave, nevím jak 380, ale ty malé 32x určitě natrimovat na vzlet jdou.Jakýsi load manager a utilitka na rychlosti a FLEX TEMP mi vyhodila krom rychlostí i nastavení trimu, které sedělo i na tabulky dodané s letadlem a byl tam údaj např. flaps 1/UP1 což bylo nastavení klapek/trim a to se zadávalo do MCDU.Jakmile jsi začal nastavovat trim, zobrazila se na dipleji ta část, kde vidíš a kontroluješ třeba kormidla, ty počítače, které ovládají jednotlivé řídíci plochy (omlouvám se, že to popisuju jako sedlák, ale už si nepamatuju názvy toho všeho, nenalítal jsem toho s tím moc a rychle mě to přestalo bavit) a uprostřed toho byla hodnota trimu pro vzlet.Dala se tam nastavit ta UP1 a žádnej brajgl to potom nedělalo. |
| |
|
| | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 16:05 | |
| | Létám s A319 a A320. Jinak všem děkuji za odpovědi |
| |
|
| | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 16:34 | |
| | Začínám si myslet,že dělám něco špatně ohledně FS Passengers. Airbus nastavuji stále stejně. Tj. podle mého názoru dobrého návodu od Gustava a vše mi dobře fungovalo až do doby nainstalování FS Passengers.
Možná dělám něco špatně tady:zkráceně je můj postup takový-
na stojánce si vyberu kolik paliva chci pro let,ale zadávám tam i ostatní váhu(posádka apod.)
Pak začínám nastavovat letoun před zvletem a na konci procesu aktivuji program FS Passengers,kde se musí též aktivovat cargo a počet pasažérů.
Jestli tady nedělám nějakou botu... |
| |
|
| | | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 16:39 | |
| | No, pokud si nadatluješ do MCDU váhy a rychlosti, tak poté co zapneš FSPAX tak se ti letadlo naloží ne? Tj. změní se CG atd...v tom případě by to bylo jasný. Nicméně s FSPAX pouze předpokládám. |
| |
|
| | | | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 16:49 | |
| | Domnívám se, že nikoli....ty si v PAXech naloaduješ to co sis vybral v menu "Fuel and Payload"...mě to taky ukazuje stejnou váhu v tom menu FSky i v menu FS Pax...tady bych chybu nehledal..... |
| |
|
| | | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 16:40 | |
| | Tak s FS Passangerem ti Libore neporadím,protože tento addon při online létání nepoužívám.Z praxe však mohu napsat,že nejvetší problémy při online jsou s piloty,kteří tento addon používají i přesto,že ho IVAO HQ nedoporučuje |
| |
|
| | | | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 16:47 | |
| | Trošku odbíhám od topicu, ale zajímalo by mě jaké problémy způsobují ti co mají FS Pax...jen proto že sem se s nikým kdo by působil problémy s "Pasažérama" nesetkal tak by mě to zajímalo... |
| |
|
| | | | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 17:58 | |
| | Gustave, nevim co myslis temi problemovymi piloty s FSPAx, a uz vubec nevim proc by IVAO HQ melo paxy zakazovat. Uspesne s nimi letam uz min pul roku a zatim mi stihli let "zneprijemnit pouze" vypadky nekterych systemu v letadle, ale ze bych nekdy nekoho na IVAO obtezoval kvuli FS Pax.... |
| |
|
| | | | | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 18:01 | |
| | ivao hq je nezakazuje.. jen nedoporucuje..
ale jinak by me take zajimal duvod, proc je nedoporucuje a jake jsou s nimi problemy? snad ne ty, ze obcas maji takove napady, jako ze maji poruchu a radi by leteli jinak, nez rovne dolu, a zlenivele atc to nuti premyslet? |
| |
|
| | | | | | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 18:05 | |
| | Ano, diky za opravu. Jak sem to psal, schvalne sem jeste myslel na to tam dat "nedoporucuje" misto "zakazat" a dal sem tam presne to na co sem myslel |
| |
|
| | | | | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 18:06 | |
| | Neřekl jsem,že zakazuje,ale řekl jsem,že nedoporučuje.
FSPass generuje náhodné závady,které je nutno řešit většinou emergency.Nic proti tomu, to je kořením létání,ale bohužel dost pilotů nezná ani emergency postupy ani frazeologii a tak i při prosté otázce kolik mají lidí na palubě kolik paliva a nebo jestli chtějí full a nebo jenom částečnou,tak se zaseknou a čas běží |
| |
|
| | | | | | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 18:08 | |
| | No jo, ale tak to je pak na soudnosti kazdeho pilota letat se zavadami nebo bez nich, ale to je to samy, jako se musi clovek zdrave rozhodnout "umim tohle ero a poletim s nim" nebo naopak. A Tim, ze si zvolit ero, ktery jeste neumi, muze taky nakrasno vyprodukovat emergency, kde se pak taky zasekne i na tom reportovat kolik ma paliva |
| |
|
| | | | | | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 18:08 | |
| | tak ale to je o zodpovednosti pilotu a ne o nedoporucovani ci omezovani fspaxu ... |
| |
|
| | | | | | | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 18:13 | |
| | V tomto s vámi chlapi souhlasím na sto procent,jenže to by byl zase dlouhý strom o tom:
jestli simulujeme nebo si jenom hrajeme,jestli jedem podle co je reálné je správné,atd.
To rozhodně nechci zase rozpitvávat.Správně řikáte - je to o soudnosti jednotlivých pilotů. |
| |
|
| | | | | Airbus Wilco-chyba při vzletu 19. 11. 2008 / 18:03 | |
| | Tak jak uz tu bylo psany, FS Pax laduj skoro na zacatku, asi v te dobe, jak by to bylo v realu. Cili nahodim elektrinu, apu a klimacku, a jakmile uz je v kabine obyvatelno, tak je tam pustim. Ted, podle mne je zbytecny to ladovat 2x, cili neladuju NIC (krome teda vyjimek jako PMDG 747 a palivo, nebo dalsi) pomoci FS a vsechno nechavam na PAXech. A Taky, je velice dulezite zvolit spravny payload model. Nevim jaky tam je v defaultu, ale urcite bych se aspon na strankach paxu podival po nejakym primo na wilco, zkusil ho, a potom se pokusil na jeho zaklade udelat taky nejaky svuj. Tohle sem uspesne udelal u 737, a funguje to. Pokud nekdo pouzival nejaky pofiderni, pax mu taky delal s letadlem akorat psi kusy jako "CG not within tolerance" apod. . Takze bych mozna i rekl, ze budes mit problem v payload modelu. |
| |
|
|