FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Mlha-Fotky LKPR Jeden příspěvek | Celý strom
Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 11:15
Jakub Koutný TVS461
není co dodat ,když je viditelnost 200m
17266 B / 600 x 443 / fs9 2008-10-26 10-31-08-23.bmp
33890 B / 600 x 443 / fs9 2008-10-26 10-31-19-23.bmp
32665 B / 600 x 443 / fs9 2008-10-26 10-32-19-95.bmp
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 11:21
FSPilot   
Ty seš sebevrah Na 130 KIAS na přiblížení Jak daleko byl ukazatel kritického úhlu náběhu? 1°, 2°?
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 11:24
DEJV
130 jeste jde , horsi to je uz pod 130....to teda nevim jak rychle sedas s tou tvou klasikou
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 11:27
FSPilot   
Cca 150-160 na přiblížení (na cca 5-7nm) a pak to začnu stahovat a dotek je něco kolem 120-130 KIAS (samozřejmě záleží na váze a podmínkách)
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 11:31
DEJV
No tak to s tebou souhlasim , ... tak treba byl pred kubou provoz co vis
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 11:35
FSPilot   
No taky mě to napadlo, ale na pádovku bych to asi nehnal
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 21:06
Teflon_490   
Na jakou padovku? VREF+5, spravne (vime, ze to tak vetsinou neni) by si mel mit finalni rychlost uz na FAFu a s tema mensima neni problem mit i na flaps 30 VREF 125, takze jeste jednou kde je problem?
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 11:29
Tragédie v JRD
asi je to holt na plose neucili
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 11:31
FSPilot   
Ty prosímtě Ty nelítáš, tak nerýpej, jo?
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 11:52
Jakub Koutný TVS461
Sedal sem tak protože sem měl před sebou 1 ero
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 19:43
Luděk Ch.
A kolik bys chtěl na klapky 30° To by mně zajímalo, kolik počítá FMC tobě
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 21:32
FSPilot   
Nojo, tež mi to dává cca těch 125, ale stejně na přiblížení valím kolem 160 KIAS... při 130 se to plouží a dráha je v nedohlednu a příjde mi, že je to éro zbytečně moc natežené a takové přiblíení není až tak moc ekonomické
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 21:37
Jakub Koutný TVS461
No ono to máš prakticky jedno Pokud letíš rychle tak to zase neušetříš na brzdách Pokud letíš pomalu tak zase ušetříš brzdy ,ale ne kerosin
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 21:53
sloťo
to mi vysvetli s tymi brzdami a s tym kerosinom...

ked letim dole kopcom po ILS pomaly, tak zere vela petroleja?

skor by som povedal ked to valis na velkej rychlosti, je prepoklad ze mas mozno aj mensie klapky, cize zasa nemusis tolko palit, pretoze mas aj mensi odpor, ale podla mna brzdy budu rovnako opotrebovane ci ides 160 na strednom priblizeni alebo 130, na TDZ sa budes snazit mat rovnaku rychlost, no nie...... a dalej s tymi brzdami to je uz potom jedno ci brzdis zo 130 takych alebo 130kt onakych, aj tak pouzijes reverz aspon po 70kt, cize skor by som povedal ze ked letis rychlejsie a nebodaj to polozis na zem pri vacsej rychlosti, spalis viac "nafty" pretoze budes mat dlhsie zapnuty reverz ako keby si to polozil pomaly......
ale aj tak som to uz dost zamotal, no nie?
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 21:59
pseudoMates
Když poletíš dole kopcom v ILS v čistý konfiguraci, nebo budeš vysouvat mechanizaci postupně, tak ti požere o poznání míň, než když poletíš od FAFu v plný konfiguraci..
Klapky jsou sice hezká věc, ale taky velká brzda.. O podvozku ani nemluvě.. Takže je zapotřebí větší síly (=tahu), aby si požadovanou rychlost udržel..
S těma brzdama máš pravdu..
Co se týče reverzu bych zase neřekl, že by ten nárůst spotřeby při reverzu o 5 vteřin delším byl tak markantní.
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 22:34
sloťo
o to mi slo, o vysvetlenie tvrdenia s tym kerosinom , ja dobre viem co a ako funguje ,

jedine co moze jeho tvrdenie podporit je fakt, ze myslel , ze poleti na 30 klapkach aspon 160, vtedy musi dat motorom slusne najest, aby ho nesklamali

A ten reverz to je jasne, to neberiem ako zretel, to som iba tak uvazoval o moznej odchylke spotreby od spominaneho postupu, co je to 5 sek v hodinovej spotrebe, povedzme z 1,5 tony
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 22:27
FSPilot   
No ani bych neřek Když to plahočíš na dejme tomu 130 KIAS, tak to držíš na 8majlovém přiblížení odhadem 3min na nějakých 60% tahu (což není málo). Ale pokud to vezmeš svižněji, tzn. neletíš natažený na 10° jak to je vidět na tvém obrázku a přidáš tam cca 1-2% tahu a přiblížení ti bude trvat o minutu méně, tak si spočítej, kolik paliva sežereš navíc, když poletíš na VREF (neříkám, že je to špatně, ale jde šetřit, žejo, když to provozní situace dovolí ). A neušetřím an brzdách? To si jako myslíš, že při těch 160 KIAS sedám na zem? To by bylo trošku drsné dosednutí Vem to tak, na cca 1nm před prahem stáhnu na volnoběh a jen dotahuju a dotýkám se země při cca 120 KIAS a ty na VREF držíš 130 na těch plynech až kousek od doteku a až pak stahuješ a hned na to revers takže pak je dilema, co je v kterou chvíli výhodnější
Taktika letu s ohledem na palivo je docela sranda no (neříkám, že jsem přeborník, ale zkouším různé možnosti)
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 22:35
nimbo
Chcem ťa vidieť, keď ti dá riadiaci GA menej ako 1nm k prahu dráhy. To sa budeš asi hodne modliť aby sa ti motory z toho voľnobehu na GA ražim roztočili čo najrýchlejšie. Rozhodne nemáš stabilizované priblíženie, pretože jedným z parametrov sú motory roztočené na +- autobus 60%. Ekonomika letu jo, no nie na úkor bezpečnosti.
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 22:55
FSPilot   
No osobně si myslím, že sice nezareagují motory hned, ale máš větší rychlost, než při VREF (ikdyž to jsem možná přehnal s tou vzdáleností - přecejen už je pozdě ), to spíš reálnější hodnota bude 0,5nm , ale to v tuhle chvíli nejsem schopen odhadnout Ta vzdálenost bude pravděpodobně kratší (to bych musel jít hned zkusit v FSce, abych řekl přesně Ale min. v FSce je to naprosto v pohodě
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 22:11
Luděk Ch.
Nevím, ale mám pocit, že 160KT je na klapky 30° už poněkud moc, ne-li za jejich limitem (nechce se mi to hledat, ale speed tape ti to snad ukazuje. Pokud chceš letět ekonomičtěji a rychleji, tak můžeš, ale jedině s menším úhlem klapek a na 30° dávat až blíž ke dráze. Pokud ti FMC hodí 125 pro 30°, tak je to zcela bezpečná rychlost Takže kolega to měl správně, blbě to děláš ty
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 22:33
FSPilot   
Je to možné, že to dělám blbě, ale jsem na zemi rychleji si myslím 160 jsem možná přehnal, to teď z hlavy nepovím, ale 150 bezpečně letět s 30° jde Lítám tak, aby necvakal overspeed, ale zase tak, abych nebrzdil ty za mnou Však učit se je stále třeba Kdysi jsem lítal v domění, že umím IFR a dneska jak vím, jak by to mělo vypadat mám co dělat, abych zalítnul nějaký obrazec tak, aby to vypadalo, jak má
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 22:48
pseudoMates
Hmm.. Nevim.. Já lítám se 767 takto..:
usazení do LLZ na 220IAS max. přelet FAF cca ve 180IAS (pokud ATC nenařídí jinak)
do 6nm, pokud to váha umožňuje, tak čistá konfig., nebo max. flaps 5.
na cca 6nm podvozek dolů. od tý chvíle (pořád na volnoběhu) postupné brzdění na VREF+5. Cca na 2.nm první přidání plynu před dosažením VREF+5.
Spotřeba paliva až do 2.nm minimální..
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 22:59
FSPilot   
No já to vysouvám trošku dřív a na FAFu mám cca 15° a pak jen přidám 25° a 30° a postupně zpomaluju a kousek od dráhy stahuju na volnoběh a podrovnávám a zatím se mi nestalo mockrát, že jsem dosedal na větší rychlosti než 120-125 KIAS v oblasti touchdown zóny A podle FSAcars mám rekord V/S při dosedu myslím -17 ft/min
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 23:04
pseudoMates
Kousek od dráhy.. To jsi teda střelec, ti povim.. To si mi asi ani neměl psát..
Až poletíš, tak ti kousek za tim kouskem od dráhy dám GA.. Uvidíme, jak moc ti to bude plachtit..
 

Mlha-Fotky LKPR   27. 10. 2008 / 01:25
nimbo
To som sa mu chystal napísať. Najlepší bude GA tesne pred prahom dráhy.
 

Mlha-Fotky LKPR   27. 10. 2008 / 13:40
FSPilot   
V jakém případě bys to dělal? Ve chvíli, kdy to stahuju na volnoběh s tím érem už stejně nic neuděláš, ani kdybys tam ty plyny měl... max tak touch and go Nebo vy snad stahujete throttly až po dotyku se zemí?
 

Mlha-Fotky LKPR   27. 10. 2008 / 14:16
Michael   
Idle by tam měl ideálně být v okamžiku dosednutí a flare se 737 ve 20 ft musí stačit.
 

Mlha-Fotky LKPR   27. 10. 2008 / 10:59
Michael   
Na 180 kts se mi zdá flaps 5 málo, 180 kts je cca Vref 30+40, podle manuálu tedy min. flaps 15. Dané rychlosti vždy odpovídá symbol -F na speed tape, pokud máš v Level-D menu nastavený speed tape EADI. Měly by tak být nastavené i bugy na airspeed indicatoru (na hodnoty Vref30+80, Vref30+60, Vref30+40 a Vref30+20).

Z manuálu:
Flap extension schedule=
When passing: Set flaps
Vref30+80: Flaps 1
Vref30+60: Flaps 5
Vref30+40: Flaps 15/20
Vref30+20: Flaps 25/30
When flaps are selected 25/30, the minimum speed is Vapproach.
Vapproach = Vref30 + wind factor
Wind factor = ½ steady headwind + gust factor
Gust factor = gust reported – steady wind
 

Mlha-Fotky LKPR   27. 10. 2008 / 09:11
Teflon_490   
Na B737 je ochranny mechanismus (flap load relief), ktery automaticky stahne klapky na mensi uhel pri dosazeni kriticke hodnoty rychlosti pro dane nastaveni klapek, funguje u uhlu 40 a 30 (30 jen NG). U 30°je max rychlost nekde okolo 170kts.
 

Mlha-Fotky LKPR   27. 10. 2008 / 13:59
Luděk Ch.
A k cemu ti FMC pocita ty rychlosti? Jinak pokud se nepletu, tak overspeed klapky nebere v uvahu, ale na speed tape se ti ukazuje max. i min. rychlost pro dane klapky. Jestli chces byt na zemi rychleji, zadny problem, ale nemuzes to na silu rvat pres klapky, proste je vysunuj pozdeji, podle toho jak budes potrebovat zpomalovat. Speed tape ti ukaze, kdy je potreba vysunout na dalsi stupen
 

Mlha-Fotky LKPR   27. 10. 2008 / 14:20
FSPilot   
Overspeed bere i klapky Vždy když je vysuneš, tak na speedtape ti ukáže čevené pole, pokud až můžeš jít a pokud by ses dostal do něj, tak začne cvakat Na sílu to nervu, ale proč letět s érem nataženým na 10° čumákem nahoru, když můžu letět rychleji a aspoň vidím dráhu a natáhnu to až při dosedu? Samozřejmě, pokud je předemnou provoz, nebo mám dané nějaké rychlostní omezení, tak ok, to je ale jiná věc, než o které jsem se bavil I při přiblížení podle ILS (pokud neletíš na CAT III) musíš na konci vidět dráhu, abys vypnul AP a mohl s tím sednout na ruku, ale když letíš na VREF a máš éro takhle natažené, tak dráhu asi neuvidíš přes přístrojovku
Ale je fakt, že v reálu to éro při VREF+ nějaké ty korekce na vítr a nárazy nebude takhle dramaticky natažené Těch 10° je (si myslím) strašně hodně, hlavně u delšího trupu (B737-800/900) a když si představím, že se takhle přihrneš k dráze s konstantním klesáním kolem 500ft/min, tak buď tam navalíš plyn(zvýšíš rychlost), ať snížíš V/S při dosedu a nebo to natáhneš ještě víc a rozbiješ chvost o dráhu, takže to taky asi nebude ideální, což? A nebo to necháš fláknout těma 500ft/min do země a děj se dílo boží
 

Mlha-Fotky LKPR   27. 10. 2008 / 17:09
Michael   
Nemáš spíš špatně nastavený pohled, že na Vref nevidíš dráhu?
 

To je ještě nádherné.   26. 10. 2008 / 16:17
Gustav ( BHA576 )   
Teď je to lepší. Ani netrefím k vlastnímu letadlu
Dá se na IVAO oficiálně zavřít letiště ?
8428 B / 600 x 375 / mlha.jpg
 

To je ještě nádherné.   26. 10. 2008 / 17:13
donCarlos
asi by se dalo, ale řídící co by tam byl kvůli ATISu by si asi stěžoval na nevytíženost
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 17:11
Riff   
Jenom pořád dokola tenhle dotaz:

Jaký addon používáš na počasí?
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 19:49
Gustav ( BHA576 )   
Vojto nevím jestli používá addon na počasí v mém případě je to FSX kolonka počasí všechny potenciometry vpravo na maximum ( grafika ) + reálné počasí na IVAP.
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 20:40
Jakub Koutný TVS461
REAL ENVIROMENT nebo jak se to píše! Klidně to pošlu! ale je ke stažení na avsimu
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 20:45
donCarlos
Mám ho taky, ale nedělá mi to ty pěkný přechody mezi nemlhou a mlhou...
 

Mlha-Fotky LKPR   26. 10. 2008 / 21:19
Jakub Koutný TVS461
No já nic neměnil Nainstaloval a dělá mi to něco pěkného.
 

Mlha-Fotky LKPR   27. 10. 2008 / 00:58
Neo OK AAA
no a v tomhle jsem dneska letěl real z Londýna....super let nejdřív oblačnost i v cestovní hladině, pak hodinovej holding severně nad LKLN, pak jsem si dali jedno cvičný přistání v LKKV, kde jsme doplnili palivo a vyhodili jednu cestující a pak jsme se asi po 5 hodinách konečně dostali na LKPR......zaplať pánbůh byla ta mlha na terminálech a ne na dráze

Super let....užil jsem si ho
 

Mlha-Fotky LKPR   27. 10. 2008 / 01:16
Tragédie v JRD
a co takovi co vcera (nebo dneska?) leteli z rostova na donu do prahy... leteli do prahy, pristali v brne ... pak se na druhy pokus vydali do prahy.. aby se zas vratili do brna... joo, to musela byt zabava .)
 

Mlha-Fotky LKPR   27. 10. 2008 / 09:23
Toomitsch
Takhle se vracelo v so do Ostravy i jedno Jatro
 

Mlha-Fotky LKPR   27. 10. 2008 / 13:45
FSPilot   
Nám jednou ve škole vykládal jeden bývalý pilot, že se kdysi dávno vydal z Ostravy do Prahy jako cesťák letadlem a tehdy se letělo jakýmsi motorovým "ilem" a než doletěli do Prahy, tak se letiště zavřelo, tak je odklonili do Berlína. tam sedli, doplnili palivo a mezi tím prý Praha zase příjmala, tak letěli zpět, ale než se dostali k Praze, tak zase nepříjmala, tak skončili zpátky v Ostravě. Tam vystoupili, byli naštvaní a Aerolinky vracely peníze za letenky, protože nepřepravily z místa A do místa B Pěkný výlet a navíc zadarmo
 

Mlha-Fotky LKPR   27. 10. 2008 / 14:08
donCarlos
"jakýmsi motorovým ilem" Jsem nevěděl, že dělali i větroně
 

Mlha-Fotky LKPR   27. 10. 2008 / 14:21
FSPilot   
nojo, sry, myslel jsem tím vrtulové éro
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ