|  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 11:27 | |
|  | Zdravím, tak se zas o něco tajného pokouším a chci, aby to bylo jako letadlo v FSce (no, lítat to pravděpodobně nebude ), ale potřebuju poradit, jak nalinkovat objekty, které mají být vidět ve VC.
Vím, že mám vytvořit Dummy, to se mi asi podařilo (v Gmaxu jsem to našel pod Animation/Dummy), ale nenašel jsem to "select and link" (mělo by to být Main toolbar/Select and Link, ale to tam nikde nemám). Tak nevím, kde to najít |
| |
|
 |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 11:57 | |
|  | Hele, vsichni vime ze delas na mosnovske vezi do IVAO a ted k tomu co se ptas. Da se to udelat celkem rychle a to tak, ze si udelas nejakej dummy objekt a pak z neho udelas group s nazvem "exterior", tohle bude externi model (nechces aby se pri externim pohledu neco zobrazovalo tak proto to dummy). Pak si udelas group s vecmi ktere maji byt ve VC a tenhle group pojmenujes "interior" (jakoze VC jestli mi rozumis...) A to je vse, das to exportnut a malo by to byt ok.
|
| |
|
 |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 12:06 | |
|  | Tak jsem to zkusil a někde je zrada |
| |
|
 |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 12:31 | |
|  | hele, debilna otazka, ale kde mas makemdl umiestnene? mas ho v gmax\plugins ? jo a este dalsia vec, exportuj to ako letadlo, ne jako scenerku. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 12:35 | |
|  | Jo, tak tam je zrada Měl jsem to v gamepacks/FS2004/plugins A to s tím exportováním vím, až tak moc blbý nejsem (doufám )
Díkes  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 12:38 | |
|  | vyskusaj to, a uvidis, ak nepojde tak napis, budeme hladat dalej ze kde je chyba. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 12:39 | |
|  | Tak ikdyž jsem to přehodil, tak se chyba zobrazuje stále  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 13:00 | |
|  | ok, takze teraz este raz a pomalsie. Tvorba lietadiel v gmaxovi sa sklada z dvoch modelov (exterior a interior) ktore su spolu spojene do jedneho mdl. Ono sa v podstate jedna o dva modely, ktore musis zgroupnut a prislusne nazvat aby to makemdl zobral. Takze teraz postup este raz. Najprv si urobime externy model, kedze sa v tvojom pripade jedna o vezu, takze chceme aby pri externom pohlade tam nic nebolo a len pri vnutoronom (alebo inac VC pohlade) bol interier veze.
Takze pre externy model su dve moznosti:
1. sposob: Urob si kocku (box) s nejakymi velmi malymi rozmermi (priklad 10x10x10 cm), a daj ju na suradnice 0,0,0. Ak uz mas takto umiestnenu kocku, tak chod hore do menu, a tusim ze v tretej polozke z lava mas Group. Groupni tuto jednu kocku do Groupy a tuto Group nazvi "exterior". Ked uz ju uz groupnutu a nazvanu "exterior" tak umiestni Pivot tejto group presne na suradnice 0,0,0. Umiestnenie pivotu je dolezite, vysvetlime si to neskor.
2. sposob: Urob si dummy object (na velkosti nezalezi - aspon niekde kde na velkosti nezalezi ) a rovnako si ho umiestni na suradnice 0,0,0. Teraz si z neho rovnako urob group s nazvom "exterior" a ked uz mas urobeny group s nazvom exterior tak si umiestni pivot tohoto groupu do suradnic 0,0,0.
Tymto by sme mali vyrieseny externy model. Teraz sa dostavame k internemu modelu, alebo tiez k VC.
Oznac si vsetky objekty ktore chces mat v ramci VC. Ak ich mas oznacene, tak ich groupni a tento group nazvi "interior". Ak si ich uz groupol a nazval group na "interior" tak umiestni pivot tohoto groupu na suradnice 0,0,0. A tu sa dostavame k tomu co som spominal preco sme si hovorili o tom pivote aby bol na suradniciach 0,0,0. Pokial externy a interny model nemaju rovnake suradnice pivotov, tak sa stane to ze poloha pohladu bude ina, a tym padom napriklad pri 2D panely by si sa kukal z miesta kabiny, ale pri pohlade z VC by si sa pozeral z polohy napriklad kridla, alebo uplne mimo. Preto si musis zosuladit polohu externeho a interneho modelu, a to sa riesi prave zosuladenim pivotu (v podstate zosuladujes referencny bod). Toto inac plati aj pri LODoch, kde vsetky LODy mosia mat rovnaku polohu pivotu, najlepsie v polohe 0,0,0.
Ak uz mas toto, tak ked si das zobrazit textom ze ake objekty mas v scene tak by si mal v tom strome vidiet len dve groupy a to exterior a interior, a nic viacej. Ak tam mas nejake dalsie objekty, ktore sluzili napriklad ako zalohy alebo proste ktore nepouzivas, tak tie musis zmazat, hidenutie nepomoze, proste model ktory chces exportnut moze obsahovat iba dve groupy a to exterior a interior, a nic viac, inac Ti to nezozere makemdl.
No a teraz uz ked to mas, tak si daj export, a exportni to ako aircraft mdl, a malo by Ti to ist.
Ak som na nieco zabudol tak sorry, pisem to zo stroja kde nemam gmax ani ziaden podobny soft, takze to pisem iba z pamati.
Peto |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 13:26 | |
|  | No neustále stejná chyba. Zkoušel jsem vystředit jen Dummy, nešlo, pak celou Group Interior, nešlo, přehodit soubory z gmax/gamepacks/fs2004/plugins do gmax/plugins a nic nejde...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 13:27 | |
|  | jo, skus to urobit tym prvym sposobom cez box. Ak to nepojde tak mas chybu niekde v makemdl. Skus to cez ten box a napis. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 13:39 | |
|  | Ahoj Peto, nechceš udělat jedno z tvých kvalitních videii o tom jak na VC v Gmaxu. Myslím že by se to hodilo i vícero lidem. A kdybys byl u toho ještě bych tě poprosil o videjko s tim jak na to aby se otačeli kola volant( knypl) azd Teda jestli máš čas.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 13:47 | |
|  | uff, uvidime, porozmyslam  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 13:42 | |
|  | Super, tak s tím boxem to jde Narazil jsem ale na problém, když na to koukám v FSce, tak mi jakoby zmizí některé stěny... no snad to pak nějak vyřeším 
Když tak teda hodím sem něco na ukázku  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 13:49 | |
|  | hezke, co sa tyka stien, skus pouzit "Reset X-form" a potom flipni normaly. Malo by to vyriesit tvoj problem.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 13:54 | |
|  | Oki, díky moc za pomoc  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 15:09 | |
|  | Ty vole... to vypada vymakane... Ked si k tomu este predstavim pouzitie TrackIR (alebo lacnejsi FreeTtrack), tak musi byt este lepsi zazitok, ako niekde v kokpite... Dobra praca... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 15:44 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 15:47 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 16:12 | |
|  | Jo todle No to je zajímavá blbinka  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 24. 10. 2008 / 16:12 | |
|  | Zjednodusene povedane, je to take zariadenie (jedna cast je polozena na monitore, druhu mas na hlave), ktore robi to, ze pohyb hlavy prenasa na obrazovku, takze vysledny efekt je ten, ze ked sedis vo virtualnom kokpite a pootocis hlavu napriklad doprava, tak sa doprava otoci aj pohlad na obrazovke. Vdaka "prevodom" ( ) staci pohyb hlavy o cca 30°, aby si "hlavu na monitore" otocil o 180°. Takze v tej tvojej vezi by si mohol len otacat hlavou a videl by si cely traffic ako nazivo... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Virtual Cockpit - tvorba 25. 10. 2008 / 01:01 | |
|  | | |
|
|