FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Airbus wilco vol.1 - vyvazeni Jeden příspěvek | Celý strom
Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 10:37
XEOL
A319, finale ILS, A/P + A/T, 250ft AGL, vypinam A/P - a najednou je letadlo strasne nevyvazeny, bud na cumak nebo na ocas. A to tak, ze to nemam sanci skoro ani utlacit, abych dokoncil pristani. Ovsem stava se mi to jen nekdy.

Nevite kde je chyba?
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 10:45
maco
Nastavení performance před přiblížením? QNH, vítr, teplota, DH, atd... A co ukazuje stránka flight controls při autopilotovi a po vypnutí autopilota?
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 10:57
donCarlos
http://iemit.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7644
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 11:51
XEOL
Prave zkousim stahovat SP3 od wilca, tak uvidim ... Potom dam vedet, zda to pomohlo.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 13:17
Gustav ( BHA576 )   
Pavle a proč vypínáš autopilota ? Vždyť jakmile je stroj usazený v ILS tak zapínám i AP2 a před tím samozřejmě deklaruji a potvrzuji v MCDU,že zahajuji přistávací fázi.
Pokud vím,tak Áčka nejsou příliš nakloněná přistávání úplně bez autopilota,nebo se mýlím ?
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 13:30
Gustav ( BHA576 )   
Nota bene u WILCO jsem nenašel nikde klikací možnost kde by bylo možno vyvažovat.Snad v MCDU něco zapsat.Jinak podle obrázku si toto stroj dělá automaticky.
26365 B / 600 x 468 / balance.jpg
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 13:37
maco
Vyvážení je PITCH TRIM a ovládá se stejně jako u všech ostatních letadel. Bez autopilota se s tím taky lítá stejně jako u všech ostatních letadel. Jediný rozdíl je v tom, že místo beranů má knipl (to mají přece všechny letadla, kromě dopravních).
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 13:55
Gustav ( BHA576 )   
Myslíš li ovládání klávesovou zkratkou v FSce,tak to jsme úplně někde jinde o tom zde není reč. Dále my prosím napiš,podle jakého přístroje poznáš u Áček od WILCO , že není vyvážené
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 14:00
maco
Na to není žádný přístroj nikde v žádném letadle. To že není vyvážené poznáš tak, že neletí rovně když pustíš knipl. Pokud chceš nějakou hodnotu vyjadřující nastavení trimu, tak ta je na tom displeji co jsi sem dával pod výrazem PITCH TRIM. Před vzletem se nastavuje podle tabulek a za letu pak podle toho jak jsem psal výše.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 13:39
maco
Vizuální přiblížení se lítá zásadně na ruku.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 13:53
Gustav ( BHA576 )   
Autor stromu nepsal,že se jedná o vizuální přiblížení.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 13:55
maco
Ale já reaguju na to, že se s tím nedá lítat jinak než na autopilota
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 14:13
Gustav ( BHA576 )   
Samozřejmě,že každé letadlo musí být možné ovládat i bez autopilota.( v případě poruchy obou AP ani jinak nelze),ovšem zde narážíme na problém jak dalece jednotilý autoři addonů utvořili model stroje věrně a také co vše umí FSka simulovat a co už simulovat oproti reálu neumí
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 14:20
maco
Tak za sebe můžu s klidem říct, že přiblížení okruhem na ruku jde provést krásně. Umí simulovat i maximální boční náklon, který tě to opravdu nenechá překročit. Při překročení maximální rychlosti to opravdu začne stoupat, atd... Nevím co to ještě má umět, ale opravdu s tím letadlem nemám problém co se týče lítání.
Uznávám, že jako addon je nestabilní a sem tam shodí FSku. MCDU (pokud se to tak jmenuje) občas kreslí nesmysly, ale jako pilot si s tím přece musím umět poradit, od toho tam jsem. Pokud tady pro většinu virtuálních pilotů lítání znamená naťukat trasu do FMC, pak pustit autopilota a na joy šáhnout zase až po přistání, tak to je špatně.

Nedávno na frekv někdo prohlásil, že nemůže letět nějakou příletovku, protože ji nemá v FMC Kde jsme? To jsme piloti?
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 14:48
Kendy   
se spodním obsahem tohoto přízpěvku naprosto souhlasím....to už s řízením letadla nemá nic společnýho a mužem se potom rovnou jen koukat z pohledu TWR jak všechno přistává samo.Kdybych neřídil letadlo minimálně na přistání sám a nechal to všechno udělat jen přes FMC a AP.....tak už by mě to nebavilo.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 14:53
MiG-21MFN
to mě se to zase líbí, že to letí samo
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 14:57
Lukas.wz   
Jen tak mimo.. Já jsem zatím jen tak poletoval.. Všecko na ruku, VFR.. Asi před půl rokem jsem si teda řekl že se na tu navigaci a prostě komplet IFR podívám.. Do toho se mi samozřejmě namotal autopilot, ILS, VOR atd.. Nerozuměl jsem ničemu a je ještě spousta věcí kterejm nerozumím.. Ale ILS už tak při polovině případů zalítnu, občas to prostě neklapne a tak to zkouším znova a znova.. Pro mě je teď vrchol letu, kdyz to éro správně usadím a ono to pak samo sedne..Nechápu jak to to letadlo udělá, ale líbí se mi to.. Ale nedokáži si představit, že bych letěl longhaul a fakt si na to za celou dobu nesáhl.. Já obdivuju ty, co to do toho letadla dokážou naťukat a ono to tak potom fakt letí.. Ale že bych musel čumět 4 hodiny do LCD a štelovat dva tři konflíky, to neee..
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 15:25
FSPilot   
No letět IFR v hladince na ruku je blbost a natož, kdyby to měl být longhaul Ale nalítnou VOR/DME nebo ILS, popř. NDB/DME apod. na ruku, přiblížit se na minima, spatřit dráhu a sednout, to je teprv ten pravý IFR
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 15:28
maco
Přesně tak
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 15:00
Zaremba   
No třeba na LKPR bych se tomu ani nedivil ,je tam všechno RNAV a NONRNAV se vektoruje, ještě mi ji nikdy nepřidělili.
Co se signalizace stavu vyvážení týče, tak některá letadla ji mají. A není třeba chodit daleko třeba Z-43.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 15:07
maco
A je to fakt indikace, která ukazuje jestli je to éro vyvážené, nebo je to jenom ukazatel třeba nulové polohy? Myslím tím třeba jako že když máš ten zlín vyvážený a dozadu si přehodíš 50kg batoh, tak ti to ukazuje, že není vyvážený? Jak to pak funguje?
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 15:13
Zaremba   
Tak jak to popisuješ to samozřejmě nefunguje. Ale ukáže mi to, jestli mám natočeno na čumák a kolik. A vyvážení letadla je široký pojem. Můžu ho vyvážit, aby drželo výšku, nebo stoupalo či klesalo určitou rychlostí v daném režimu. Jako vyvážení neberu rozložení hmotných břemen po letadle.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 15:27
maco
Proto se taky tak divím, protože vyvážení je dost relativní pojem. Proto neexistuje kontrolka toho, jestli je letadlo vyvážené nebo ne, ale kontrolka stavu vyvažovacích ploch (nebo jak to lépe nazvat) a to pak mají všechny letadla.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   29. 9. 2008 / 12:07
Gustav ( BHA576 )   
No třeba ERJ , ale i Citation indikaci trimu mají a to nejen na stupnici,která se zazelená,když trim nastavíš správně,ale i zvukovou ( ženský hlas )
Toto vše je pro start.Po vzletu se trim automaticky vrátí.Když s ním potom šteluješ,tak bez ohledu na autopilota ti začne letadlo měnit výšku. Zvláště lahůdkový byl na tototo Concorde
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   29. 9. 2008 / 13:18
maco
To jo, ale to je pořád trim pro vzlet. U toho ERJ a Cessny to má prostě dané nastavení, které musíš dodržet pro vzletovou konfiguraci. To má spousta letadel. Boeingy a Airbusy to nemají, protože se to nastavuje v závislosti na nákladu, délce dráhy, atd... podle tabulek. Každé éro má výrobcem danou určitou vzletovou konfiguraci, kterou je třeba dodržet. Nikde ale není, že ti to samo řekne jestli je to správně vyvážené. Pokud letíš tím Z43 a sám máš 40kg a dozadu sis posadil dva 120kg chlapy s velkýma foťákama, tak se to bude chovat jinak než když tam budeš sám a tohle je na tobě, jako na pilotovi, abysis s tím pohrál. To ti žádný budík neukáže.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 15:06
Luděk Ch.
Určitě se mýlíš, protože spousta letišť nebo drah není ILS vůbec vybavena, případně nejsou certifikovány na autoland. Tj. i s Airbusy se přistává standartně na ruku, jako u Bobasů
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   29. 9. 2008 / 12:19
Gustav ( BHA576 )   
Luďku já tu píši o simulaci né o reálu to za prvé a za druhé jsou na to v reálu dva a ty jsi sám. A340 není Cessna a držet jí plynule při přistávacím manévru jejím joystickem,ještě štelovat tah všech motorů a já nevím ,co ještě všechno sám,tak to už je sadomaso. Jinak je dobré pro ty "přeborníky" , kteří tu tvrdí,že to všechno dělají zcela běžně aby si pro zkoušku zapnuli všechny kreše a pak zjistili,že letoun při přistání skutečně nepoškodili.Když i tak budou mít všechno bez problémů tak to potom hluboce smekám a táži se proč se neživí skutečným létáním
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   29. 9. 2008 / 12:39
Luděk Ch.
Sorry, ale udržet přistávání v ruce a při tom štelovat tah motorů (a je úplně jedno, jestli je 1 nebo 4, protože hýbeš se všemi současně), je asi tou nejzákladnější dovedností, co musí pilot zvládnout Předpokládal jsem, že kdo se vrhne na virtuální sítě, nasadí si tím laťku sám ještě výš a bude se snažit co nejvíc přiblížit k realitě. Nemluvě o tom, že i v reálu si toto vše dělá sám ten pilot, co momentálně řídí. Druhý mu pouze vysouvá klapky a podvozek a komunikuje s ATC, ale myslím, že stiskutí tlačítka tě až tak nerozptýlí. Ostatně není nic jednoduššího, než si nechat zapnutý A/T, který bude motory štelovat za tebe a vypnout ho až blíž k letišti. Pokud máš problém letadlo nerozflákat, tak je to nejspíš proto, žes to moc brzo vzdal a nedal sis šanci to perfektně zvládnout. Ale ona to je opravdu jen otázka tréninku. Vím jak to bylo u mě, nejdřív to celkem dlouho nešlo a vypadalo to, že se to nelepší. A potom najednou zlom, až jsem si začal říkat, jak jsem s tím vůbec mohl mít problémy a začal jsem si to úmyslně znepřijemňovat počasím
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   29. 9. 2008 / 13:03
Pips   
Z jednoho kapči airbusu jsem jednou tahal informace jak se s tím lítá a co se týče auto thrustu, tak mi doporučil letět s ním až do konce a to i když sedáš na ruku, A/T ti hlídá sám rychlost a deaktivuje se až když stáhneš sám plyny na akustický povel "retard, retard" při těch dvaceti stopách nad dráhou.Takže to je brnkačka.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   29. 9. 2008 / 13:20
Matyx   
Naprostý souhlas. Pamatuji si prvních pár letů s FSX, kdy jsem ani v klidném počasí nedokázal zaboha udržet C172 na level ). Pamatuji si také, že po cca. 30-ti hodinách s defaultním Baronem se mi podařilo poprvé udržet v ILSku v GS jen pomocí plynové páky - tzn. letadlo vytrimované na správnou rychlost klesání a plynem již jen drobné korekce.
A takhle bych mohl pokračovat, například s C441 od Flight1 jsem si v off-line udělal tour okolo světa, dalo to přes 200 hodin čistého času letu a zatím jsem teprve na druhém konci Austrálie ))). Postup stejný - prvních pár letů bylo o život, ke konci jsem byl rád za každou pořádnou bouřku, mlhu či pořádný x-wind.
Posledních půl roku jsem létal hlavne se 767kou (LDS) přes FMC a učil se spíš aspekty dopravního létání. A najednou jsem zjistil, že nejsem schopen s tou 767kou ani přistát - vždy jsem se nechal A/P dovést až pomalu před práh, a těch posledních pár stovek metrů už jsem to nějak dokočíroval na ruku. Zkusil jsem si s ní dát v off-linu okruh a crash . Takže hezky všechno znovu. Cca. 2 hoďky a už jsem jí měl nějak v ruce a zvládl zalétnout obrazce s udržením level atd. Hodně pomohly berany a pedály, to jo. Na druhou stranu, zase jsem si při jednom kratším výletu nemohl nějak pořádně osedlat toho Barona.

A co tím chtěl básník říci ??? Že je to stejné jako s ježděním na kole, řízením auta nebo jinou podobnou činností. Člověk tomu musí obětovat nějaký čas, a to nejen jednorázově, ale i průběžně, aby se získaná dovednost neztrácela. Doporučuji vytvořit si například nějaký vzorový let, někde před approachem, a létat klidně pořád dokola na ruku, než to přejde do krve. Pak přitlačit třeba počasí a tak dále. Uvidíš sám, jak to půjde ..... p.s.: tenhle odstavec byl myšlený na původní příspěvek, na ne tebe, Luďku.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   29. 9. 2008 / 13:54
Gustav ( BHA576 )   
Dobře Luďku.Já se pokusím ,jestli to bude na IVAO možné,prosadit event při kterém by zájemci mohli využít všech svých schopností řízení na ruku a ostré oko ATC bude hodnotit kvalitu přiblížení a hlavně dosednutí.Akorát nevím jestli je možné poznat,že mám skutečně vypnutého autopilota Myslím si,že by ten event mohl být zábavný,poučný a hlavně ukáže co vlastně v kom je
P.S. Podmínkou pouze bude let s Áčkem kategorie Heavy a reálné počasí.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   29. 9. 2008 / 14:01
tvojplaton   
Myslim, ze je mozne zistit, ci pilot pouzil AP alebo nie. Pred casom sme mali na Slovensku taky "mini skill event", kde sa piloti mohli ukazat, ako ovladaju svoje "vtaky" () a niektorym boli strhavane body za pouzitie AP...
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   29. 9. 2008 / 14:07
Gustav ( BHA576 )   
No právě to by bylo dobré Peter.
To Áčko jsem zvolil proto,že podle mých zkušeností ze všech addonů reaguje nejhůř zvláště ten od Wilco.tak ať je to to správné sadomaso
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   29. 9. 2008 / 17:12
Luděk Ch.
Možná je základní chyba v tom, že to chce zkoušet on-line a ještě s reálným počasím. Nejprve je potřeba to vypilovat off-line a s klidným počasím a teprve potom si začít přidávat Jinak musím říct, že zpočátku jsem si to neuměl bez ILS a autolandu představit a na letiště bez ILS jsem vůbec nelítal Ale pak mě to přestalo bavit a postupně jsem přecházel na manuál. Zejména hoblování okruhů komplet na ruku je pěkná zábava I když jsem se k tomu dopracoval naopak, než by to mělo být Jo, jinak lítám už roky pouze s PMDG737, protože vidím velké plus v tom, zvládnout dobře ovládání jednoho letadla, než umět nějak obsluhovat hromadu různých letadel, ale žádné pořádně. Samozřejmě si ale mezi tím zaletím nějaké VFR a k tomu používám L159 Jinak s ničím jiným ve FS už dlouho nelítám.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   29. 9. 2008 / 13:20
OK-PPT (AVP57T)   
Stejně si nemůžu pomoct, ale jediní, kdo si můožou stěžovat na málo rukou na řízení jsou tučkaři, připadně ti, co lítají éra z 60. a 70. let. Poloautomatické Ačko je oproti tomu sranda. Jinak fakt nechápu v čem je přistání s Ačkem s principu jiné oproti B737, případně ATRku. Jedinou zásadní odlišnost vidím v prodlevě reakce motoru.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 16:20
XEOL
Po nainstalovani SP3 chyba stale trva.

Ovsem nekde ve foru, na nejz je tu odkaz, jsem vycetl, ze je to proste bug, kterej se musi vyresit. Jde o to, ze kdyz mate zapleho autopilota, tak to samo trimuje tak jak ma. Dela to i kdyz letite "na ruku". Ovsem kdyz vypnete autopilota, tak se vyvazeni "vynuluje" a zacne se vyvazovat znovu. To je prave ten problem. Takze kdyz letite na finale, letadlo mate natazeny, tak stabilizator je zhruba v poloze +5st, ovsem jakmile odpojite A\P, ihned se vynuluje a vy jste tezci na cumak. Tak pritahnete, ovsem do te doby se opet vyvazi a vy musite potlacit, a pokud jste blizko rwy - opakovat priblizeni.

Na foru borec pise ze prepsal gauge a ze to funguje, ovsem nikde nepise, kdy be se to dalo stahnout.

Nezbyva nez A\P odpojit drive, nechat to prosednout a po vyvazeni srovnat do glidu.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 16:26
maco
S tím jsem se nikdy nesetkal a mám taky ten SP3. Zkus vypnout AP až po usazeni na glidu - takhle to delaji i na videu Air Berlin
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 16:31
Pips   
Když jsem lítal s tímhle letadýlkem všiml jsem si, že se chová rozdílně, když autopilota odstavíš tlačítkem na palubní desce (páč na tom joyi je AP disconnect nefunkční) a když ho odstavíš flight sim klávesou Z (nebo jak je to výchozí nastavení).Když jsem ho začal odstavovat Zkem, chovalo se to korektně, model nepanikařil a dokonce ukazoval landing checklist na obrazovce.Vyzkoušej to taky, třeba to pomůže vyřešit tvůj problém.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   28. 9. 2008 / 16:45
donCarlos
Ten "out of trim" problém tam řeší pomocí registrované verze FSUIPC. Je pravda, že wilco airbusy mi dělaly vždycky všechno špatně (nehledě na verzi), ale trim byl v pořádku.
 

Airbus wilco vol.1 - vyvazeni   29. 9. 2008 / 12:38
Gustav ( BHA576 )   
Pavle v manuálu na str. 14 až 17 v sekci SETUP / FLY-BY-WIRE je obsáhlá stať o tom,jak je důležité míti správně nastavený joystick pro správnou funkci plynulého letu.Je to v angličtině tak se tím zkus prokousat.Možná,že toto vyřeší tvůj problém.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ