| | | Bourky a jejich zjistovani v online provozu 3. 3. 2004 / 12:08 | |
| | Mam takovej specialni dotaz. Jak je to s bourkama a s pasmama velmi spatneho pocasi v letani online? Mam na mysli, zda jako ATC mohu takovou oblast spatneho pocasi nejak zjistit a pripadne, jak a za jakych podminek mohu zmenit trasu letadla tak, aby se jednak te bource vyhlo a jednak aby to skutecne take odpovidalo "jeho skutecnosti"... tedy abych mu tou zmenou kurzu skutecne pomohl... |
| |
|
| | | Re: Bourky a jejich zjistovani v online provozu 3. 3. 2004 / 15:54 | |
| | Vetsina dopravnich letadel (ale i novejsi GA) ma tzv. Weather Radar ktery bourku v dostatecne a bezpecne vzdalenosti odhali a na LCD panelu ukaze. Pro Fsim je mozne toto simulovat napr. pres Wx radar od Reality XP.
Je spise na pilotovi aby kdyz zjisti ze by se mohl dostat do bourky kdyz poleti po trase zadane ve FP, pozadat ATC o odkloneni, v pripade pristani pak odletet na nahradni letiste. |
|
| |
|
| | | | Re: Re: Bourky a jejich zjistovani v online provozu 3. 3. 2004 / 16:15 | |
| | Super diky... nicmene jak je to u starsich letadel?
Jo a da se ten Wx radar nebo Reality XP nekde sehnat? Pripadne chodi to nejak nezavisle po vsema letadlama? Neco jako GPS? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Bourky a jejich zjistovani v online provozu 3. 3. 2004 / 16:31 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Bourky a jejich zjistovani v online provozu 3. 3. 2004 / 16:51 | |
| | hmm.. zajimave... ma to nekdo odsud/zkousel? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Bourky a jejich zjistovani v online provozu 4. 3. 2004 / 11:22 | |
| | ano mam, funguje to dobre, stejne jako jejich GPS Garmin GNS 530.
Akorat je na me prislis slozity navod jak to "pichnout" do VC panelu. Nekdo to takto udelal pro PMDG B1900 a vypada to pekne - viz. obrazek (Wx radar je cca na stredu panelu vedle alt. preselect, GNS 530 pod nim).
|
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bourky a jejich zjistovani v online provozu 4. 3. 2004 / 12:12 | PavelS |
| | No WX radar se používá od cca 1960, takže by neměl být problém to implantovat i do panelů starších letadel...
Co se týče simulace bouřek v online provozu (VATSIM/IVAO) , tak to je zatím blbý. ATC nemá žádnou možnost zjistit bouřkovou obalčnost. Takže jedinou šancí je , že pilot ho sám požádá o vyhnutí bouřce, s tím, že ji vidí na svém radaru.
Časem můžeme zkusit natahnout do ASRC aktuální radarové odrazy ( http://www.chmi.cz/meteo/rad/eindex.html ) a řídit podle nich
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bourky a jejich zjistovani v online provozu 4. 3. 2004 / 12:25 | |
| | >No WX radar se používá od cca 1960, takže by neměl být problém to
>implantovat i do panelů starších letadel...
No já nemyslel že je problém to dát do starých letadel (klidně si můžu dát Wx radar třeba i do Flyera ), ale že se musí "upravit" aircraft.cfg aby se to korektně zobrazovalo ve VC panelu (jako u toho Beeche). A to mě právě není moc jasný jak. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bourky a jejich zjistovani v online provozu 4. 3. 2004 / 12:29 | PavelS |
| | Moje poznámka o starších letadlech byla míněna ironicky a nějak mi vypadlo obvyklé " )) "
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bourky a jejich zjistovani v online provozu 4. 3. 2004 / 13:38 | |
| | )) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Bourky a jejich zjistovani v online provozu 4. 3. 2004 / 13:47 | |
| | Neco free neni? Abych za to daval 25$, to se mi prilis nechce |
| |
|
| | | Re: Bourky a jejich zjistovani v online provozu 4. 3. 2004 / 14:53 | |
| | Ještě pro informaci jak to chodí v reálu :
3.5.8.1 Meteorologická výstražná služba (MWO) Praha vydává
informace SIGMET a AIRMET pro letovou informační oblast Praha
(Praha FIR) pro hladiny s podzvukovým letovým provozem, v souladu
s ustanoveními Annex 3, Hlava 7.
3.5.8.2 MWO Praha provádí distribuci informací SIGMET a
AIRMET, které vydala a distribuci informací SIGMET sousedních
letových informačních oblastí podle místních a oblastních dohod.
3.5.8.3 Kromě vydávání informací SIGMET a AIRMET MWO
Praha informuje oblastní středisko řízení o výskytu a/nebo
očekávaném výskytu jednotlivých bouřek v letové informační oblasti
3.5.8.4 MWO Praha vydává výstrahy pro letovou informační
oblast Praha v českém jazyce při výskytu a/nebo očekávaném výskytu
následujícich jevů:
– pokles tlaku QNH na nebo pod hodnotu 993 hPa;
– rychlost výškového větru ve FL 050 (850 hPa) a/nebo FL 100
(700 hPa) 50 kt nebo více;
– rychlost výškového větru ve FL 180 (500 hPa) a/nebo výše
80 kt nebo více;
– přechod výrazné fronty, provázený náhlým a/nebo výrazným
zhoršením meteorologických podmínek a nebezpečnými
meteorologickými jevy.
3.5.8.5 MWO Praha vydává výstrahy pro letiště spadající do
letové informační oblast Praha v českém jazyce při výskytu a/nebo
očekávaném výskytu následujících jevů:
– bouřka
– kroupy
– sněžení
– namrzajíci srážky
– námraza
– silný přízemní vítr a/nebo nárazovitý vítr
– húlava
3.5.8.7 Výstrahy na střih větru se v ČR nevydávají.
|
| |
|
| | | | Re: Re: Bourky a jejich zjistovani v online provozu 4. 3. 2004 / 15:37 | PavelS |
| | OK, to je dobrá informace, ale její využití je omezeno:
- ATIS ne VATSIM/IVAO je obvykle jen textový a jeho délka je omezena, takže není velké nadšení tam dávat ještě výstrahy...
- pokud je ( technicky lze , ale v ČR není ) tzv. voice ATIS, který by si ATC namluvil, nebo byl synthetisován, pak by to bylo prima.
Problém je, že na reálném radaru lze nějak zobrazit a zviditelnit frontu/bouřku/CB a podobné svinstva. Toto ASRC / ProController neumí a považuji to za nedostatek.
Stejně jako jsem rozchodili zviditelnění aktivních omezených a zakázaných prostorů ( ATC na VATSIM/IVAOu vidí na screenu, co je v reálu právě aktivní ) tak by bylo úžasný rozchodit , aby na obrazovce radaru na VATSIM/IVAOu byly vidět třeba mraky převzaté z realného radarového snímku. |
| |
|
|