FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 30. 11. 2024, svátek má Ondřej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Triangle event - PARÁDA (bezpointový příspěvek...) Jeden příspěvek | Celý strom
Triangle event - PARÁDA (bezpointový příspěvek...)   7. 9. 2008 / 00:55
jan_doskocil
Moc jsem se pobavil - to je vše! Díky zejména řídícím...
 

Triangle event -pár obrázků   7. 9. 2008 / 01:18
Rozšafín Ctibum   
TAk i já přidám svoji trošku do mlýna, plus nějaké obrázky. Myslím, že jak Slovinci, ale hlavně Maďaři, provoz hodně podcenili. Hlavně Budapešť, ač měla jako jediná k dispozici paralelní dráhy, byla obrovskou brzdou.

Jednak mne vcelku pobavila roztomilá snaha řídícího na Budapešťském approachi o vyslovení volačky CZW6BP, a také organizovaně neorganizovaný chaos na odletu, kdy jsem dostal immediate vzlet, za mnou, letadlo na finále na desáté maili.. a přede mnou nějaká pomálá plečka, takže rychle vzletět, zabrzdit, otočit...no nic . Průlet skrze Maďarsko tedy hodnotím ze všeho nejhůř.

Ljublanja byla fajná, opět relativně malé letiště nepřipravené na takový děsivý provoz, zvláště když jedna 744ka ucpe totálně approny a prostě není kam vyklízet. Na druhou stranu řídící slovinští byli super a myslím, že bychom další kooperační eventy mohli klidně směřovat právě tímto směrem .

Opět se projevilo, že prostě nejsme schopni rozumě odhadnout délu eventu, hnal jsem jak jsem mohl, a dorazil jsem do Prahy po čtyřech hodinách, teď ještě sedím na oblasti, je čtvrt na dvě ráno a někteří teprve startují do posledního legu.

Ale, snad se líbolo, jakoukoliv připomínku opět vítáme na divizním fóru.

Pár obrázků
1) Inkriminovaný CZW6BP, jehož volačka je pro Maďara něco tak strašně nevyslovitelného..
2) asi by to chtělo trochu zamést rwy..
3) Nekonečný vzlet z LHBP
4) Ale letadýlek v pozadí je tam fakt hromada
5) Další přistání, a pořád čekáme..
6) Ljublanja..hromada letadel na malém prostoru
7) Fakt jo
8) Velká
24531 B / 600 x 449 / 1.jpg
23495 B / 600 x 385 / 2.jpg
32409 B / 600 x 416 / 5.jpg
27408 B / 600 x 369 / 6.jpg
26664 B / 600 x 434 / 7.jpg
28245 B / 600 x 389 / 8.jpg
30340 B / 600 x 403 / 9.jpg
29326 B / 600 x 421 / 10.jpg
 

Triangle event -pár obrázků   7. 9. 2008 / 07:18
Millhouse
Taky se přidám s pár obrázky , tento event se povedl a musim potvrdit že v LHPB sem holdoval na vzlet asi ůl hoďky
12391 B / 600 x 426 / Sunrise.JPG
14936 B / 600 x 430 / Sunrise2.JPG
19819 B / 600 x 429 / SUnrise3.JPG
 

Triangle event -pár obrázků   7. 9. 2008 / 09:42
Flogger   
mas moc hezky zapad slunce, to asi neni defaultni vid?
 

Triangle event -pár obrázků   7. 9. 2008 / 11:11
Millhouse
Nn neni defaultní ...je to Real Sky
 

Triangle event -pár obrázků   7. 9. 2008 / 10:22
LS
ale mohl by ses aspon naucit pojezdovky v Praze
 

Triangle event -pár obrázků   7. 9. 2008 / 11:12
Millhouse
Pokud sem jel nějak blbe tak se omlouvam , ale o pulnoci totálně vysílenej po náročné cestě , vidim špatně i na mapy
 

Triangle event -pár obrázků   7. 9. 2008 / 12:03
LS
sry ja spatne reagoval, to melo byt na Bořka nešiku
 

Triangle event -pár obrázků   7. 9. 2008 / 12:15
Millhouse
Ok..v pohodě
 

Triangle event -pár obrázků   7. 9. 2008 / 08:40
Teflon_490   
Jo, tak to sem fakt netusil, ze mu bude moje volacka delat takovy problemy. Po prvnim kontaktu, kdy se do toho zamotal, ale pak to nejak rekl, sem myslel, ze uz to bude ok. Ale potom dal nejakej heading, a rekl jen czech wings. Jako at se na mne nezlobi, ale jak mam vedet ze je to pro mne a ne nejaky dalsi czw v okoli. Tak sem ho to pak donutil se s tim trapit az do konce Ale moc hezky bylo jak tam rekl do eteru: Im havin problems with this callsign. S takovym klidem, mel sem co delat, abych se pak jeste nesmal na dalsim readbacku A pak jeho snaha te usadin na llz, ktery ma hdg 305 kurzem 310 a tvoje presvedcovani ze takhle llz opravdu nechytis... V Madarsku sem se proste nejvic ze vseho bavil.
Jinak ale event super, trosku delasi, pravda, ale nadherny bylo sledovat ty chvilky v Ivae, kdy byl opravdu jasne videt ten trojuhelnik mezi temi tremi destinace, nadhera. A slovinsko musim opravdu pochvalit, to co tam bylo provozu, na to maly letiste, bylo uctyhodny, a twr mel perfektni smysl pro detail, i kdyz sem neveril ze to vyjde, letadlo predemnou to presne na vterinu stihlo do vzduchu a ja dostal povoleni k pristani v te posledni mozne chvili. Vice eventu do Slovinska.
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 09:00
jan_doskocil
Ale no tak samozřejmě, našlo by se... Už v Ruzyni GND přiděloval odletovou na BODAL, přestože všichni chtěli letět na VOZ. Nějaký játro ho na to upozornilo, ale já jsem raději změnil FLP přes TABEM - vede tam přímá odletová. Nad LJLJ jsem holdoval snad půl hodiny a poté dostal go-around . Jediné, co mohu vytknout slovinským (kteří jinak byli bezva!!!) je skutečnost, že mi GND vydal povolení k push-back, potom opakovaně standby a potom mě dokonce nechal znovu zaparkovat na stand, přestože prokazatelně bylo spousta času a možností, dojet na h/p. Asi po dvaceti minutách jsem se mu už malinko příkře připomněl a najednou to šlo. Potom vše super, jen jsem si - blbec, nastavil reálný čas, takže tak pěkný obrázky jako Bořek nemám.
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 09:12
Teflon_490   
Z 06 ti odlet na VOZ nevede, takze proto bodal, mne spis prislo divny, ze sem mel odlet na replo a dostal sem taky bodal, asi profesni deformace
Jinak, Borek ti za toho Bořka neco asi udela
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 09:41
jan_doskocil
Borkovi se omlouvam
Publikuje se doporucena trasa a kdyz se zmeni DEP rwy, asi by si meli vsichni zmenit trasu tak, aby se tam dostali z nejake standardni odletove. Ja to vyresil zadosti o TABEM2D dep a dal M725 STO. Potom uz vse, jak bylo puvodne v planu.
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 12:02
FSPilot   
No, ale pokud to chceš mít reálné, tak v momentě, kdy zjistíš, že je taková dráha v užívání, na kterou odletovka prostě nevede, tak bys měl smůlu, protože odeslání a aktivace plánu probíhá cca 2hod. před odletem a sice se to dá stihnout i 30min před odletem, ale i tak je to hodně času, hlavně ti může padnout slot, žejo A tak to není třeba a stačí to vyřešit tak, jak to chlapci řešili
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 12:14
Hermann   
Marky to kdysi trochu popsal .. http://ivaocz.virtualskies.net/forum/viewtopic.php?p=3340#3340
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 12:35
nimbo
no nebolo to vôbec ideálne. Posielať odlety SA 5000ft, nie je nič moc. Stačilo používať odletovky NELPA a REPLO a bolo by po probléme. Trať UL993 z VOZ vedie cez REPLO a UZ81 zas cez NELPA a na tých bodoch by sa naviazalo na trať.
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 12:50
LS
nevymlouvej se Stacilo jim dat DCT VLM

Porad je lepsi dat jim DCT na VLM po vzletu, kdy APP ma mit spoustu casu (ne ze si to necha poslat vsechno na RAVKO ), nez na GND, kdy je na vse veznik sam a vysvetlovat jim co je to vlastne za odletovku, pres co vede atd. Kdyz nevi, SA 5000 a je po problemu a usetri se s tim spousta casu
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 12:53
nimbo
Ja netvrdím, že nemám maslo na hlave.)) To povolenie na RAVKO som potom zrušil.
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 12:55
LS
jinak jak jsem prebiral TWR po veznikovi, tak jeho dotaz byl, zda mu pomuzu, tak jsem se pripojil a nedostal vubec predano stanoviste, takze jsem se ridil co jsem vytusil a jelikoz mela letadla s povolenim vydajno SA 5000, tak jsem v tom vesele pokracoval, az do te doby, nez se zeptal Marky, proc to tak posilam Pak jsem daval odletovky
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 12:57
nimbo
aha, no ja som vežníkovy písal, nech to posiela po sidoch, no ale iba raz a nie dostatočne.))
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 21:56
Flora   
Asi bych si měl zopakovat SIDy z Prahy, protože třeba na REPLO jsem koukal jak puk... (něco mi to říkalo, ale co tam jak vede jsem už nevěděl...) Takže si to do příště trochu zopáknu...
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 10:24
LS
Muzes mit ve FPL jak VOZ, tak BODAL, TABEM. Jde o to, jak tu psal TEflon, ze z drahy 06 odletovka nevede na VOZ, takze dostanes tu odletovku na bod, pres ktery poletis...
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 10:50
B3d4   
Parádní event, sice jsem z ptahy startoval do prvního legu v 18:05Z a uháněl jsem co to šlo, bez přestávek. Do Prahy jsem dolétl v 00:02 takže asi první dnešní letadlo . V žádné destinaci jsem neměl problémy, až na to holdování nad Dolskem, ale ty 4 minutky mě nezabily. V Budapešti se mi začala slušně sekat FSka, tak jsem vyprášil scenérku, přepnul jsem noc na den a vše šlo oukej. Musím poděkovat všem řídícím, a hlavně LS a Petrovi Kožárovi za nezapomenutelné přiblížení a přistání...do lokalizéru 15nm od dráhy jsem nalétal ve FL110 a nakonec mě úspěšně dostali na zem , sice s motory na minimech a s vytaženou rukou z okénka aby to více brzdilo . Cleared for land jsem dostal někde v první čtvrtině dráhy kvůli odlétajícímu provozu... Screeny bohužel nemám...trošku mě mrzí, že v Praze od první čtvrtiny eventu chyběly stanoviště minimálně GND a možná i DEL...ostatní divize to dokázali mít obsazené, slovinci dokonce i s trenéry
------------
VIP043
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 11:00
Zaremba   
Tohle bych si rád nechal vysvětlit:
"Cleared for land jsem dostal někde v první čtvrtině dráhy kvůli odlétajícímu provozu..."
Jak je to možné? Protože pokud jsi provedl přiblížení správně, tak už výška rozhodnutí byla dávno minuta. A tam přece už musím vědět, že budu přistávat. Pokud to nevím, pokračuji procedurou nezdařeného přiblížení...
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 11:30
B3d4   
Myslíš že se mi o půlnoci chtělo dělat procedůry prostě jsem viděl že to stihneme a řídící asi taky a byl tam takový shon že mě to ani nenapadlo
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 12:05
FSPilot   
A to je chyba!
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 12:05
B3d4   
Uznávám
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 12:39
Michael   
Pod minima se bez povolení pokračovat smí (samozřejmě pokud je dráha v dohledu). Záleží to na společnosti, každá si pravidlo stanovuje po svém. Posledním bodem pro povolení přistání tak může být 50 ft AGL či práh dráhy. Je přece lepší dostat povolení ve 100 ft AGL, než letět na záda odlétajícímu turbopropu. Někde se používá "land after" (třeba LIMC), při němž si separaci od prvního letadla, které právě přistálo a bude uvolňovat dráhu, udržuje sama posádka druhého letadla.
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 13:13
FSPilot   
Já teda nevím, ale bod MAPt (Missed Approcach Point) se takhle asi jmenovat nebude jen tak náhodou Podle toho, co jsem se naučil by to měl být bod, ve kterém se nejpozději zahajuje postup nezdařeného přiblížení a pak už to pokračuje podle postupů na tom, či onom letišti, tak bych si aji řek, že pokud nemám povolení sednout a dostanu se na ten bod, tak prostě hurá zase na horu. Je to nepříjemné, ale co se dá dělat... a rád bych věděl, kde jsi přišel na těch 50ft AGL To je co za výška? Pokud vím, tak společnosti si upravují minimální výšky při přiblížení a to tak, že se DH (descent height) zvýší o tzv. přídavek provozovatele a stvává se MDH (minimum descent height), kde pilot té dané společnosti musí zahájit postup nezdařeného přiblížení, pokud nemůže přistát z jakéhokoliv důvodu (pokud se nepletu )
A frázi "land after" bych asi nepovažoval za nějakou správnou... pokud to je z reálu, tak proč ne, ale pokud je to z IVAO, tak nevím Pokud jsou moje doměnky špatné, opravte mě
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 18:50
Teflon_490   
Za prve, DH je DECISION height, zadny descend. A za dalsi, tim jako myslis, ze za MAPt uz proste musis sednout stuj co stuj? Nebo jak? DH je podle mne rozhodnuti jdu/nejdu na pristani, ale na zaklade vizualniho kontaktu s drahou, stabilizace a pod., ale ne podle toho, jestli mam nebo nemam povoleni k pristani. Co takovy MAPt, ktery je nekde 3nm od prahu? Tam mas jeste hafo casu na to dostat povoleni, takhle by to asi neslo.
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 19:13
Zaremba   
Třeba na 24 v Praze je DH myslím kolem 150ft a to není moc daleko od prahu dráhy a času na vylomeniny moc nebude...
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 19:19
Teflon_490   
Jasny, to ale nic nemeni na tom, ze muzes pokracovat na vesele pokracovat v priblizeni i po DH bez predchoziho cleared to land.
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 19:21
Zaremba   
To je, pokud jsem v ILS, pár sekund než bych začal podrovnávat a sedat...
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 19:22
pseudoMates
To ale nemění nic na tom, že má Teflon pravdu..
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 20:05
FSPilot   
Jo, pardón, psal jsem to z hlavy a to jsem poplet S tím MAPtem jsem to nemyslel, že musíš sednout stůj co stůj, ale měl jsem za to, že pokud nedostaneš povolení k přistání, tak po MAPtu zahajuješ postup nezdařeného přiblížení No mám v tom ještě bordel Jak si to tak rozebírám, tak je fakt, že je to bod, ve kterém musí pilot navázat visuální reference s dráhou no tož se omlouvám
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 19:12
pseudoMates
"land after" jsem zatim neslyšel, ale na real LKPR to vypadá asi takto..:
odlétající provoz je ještě na dráze, ani zdaleka nemá V1 a řídicí letadlu na finále říká..:
"departing traffic B735, runway 24, cleared to land, wind 250/12." Taky bys zahájil missed approach proceduru..?
Je teda fakt, že jeden španělskej pilot včera taky "zazmatkoval" a zahájil průlet ve chvíli, kdy k tomu nebyl důvod.
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 19:29
Michael   
Jeppík LIMC:

2.7.3. "LANDING AFTER" PROCEDURE RWY 35R
Land after procedure is implemented with the following in mind:
When two successive ACFT are in sequence to land, the second one may be
allowed to land before the first one has vacated the RWY in use.
The procedure may be applied only during daylight provided that:
- the RWY is dry and free of any kind of precipitation,
- the second ACFT has been informed and is able to see the first ACFT,
continually, until it has vacated the runway.
When applying Land After Procedure, ATC will not issue a landing clearance.
ATC will give to the second ACFT the instruction to land after the preceding
ACFT using the following phraseology: " (CALL SIGN) Land After (ACFT TYPE)
landing on RWY 35R." Responsibility for ensuring adequate separation
between the two ACFT rests with the pilot of the second ACFT including
respect of prescribed wake turbulence separation.
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 20:01
FSPilot   
To, co platí na LIMC nemusí zákonitě platit i na LKPR

btw. na LKPR jsou myslím snížené nějak rozstupy nebo takového něco a tam povolení můžou vydat, jakmile letadlo překročí nějakou hranici na dráze (je to myslím někde kolem poloviny dráhy, ale na jiných letištích v ČR to nemůžou...reál ATC to snad nějak uvedou přesněji)
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 20:24
LS
je to presneji 2400m a uz je schvaleno i pro dva priletavajici ptaky, takze muzes dostat instrukci rwy 24 clr to land, B737 vacating runway...
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 20:28
Michael   
Na LKPR land after v žádném případě neplatí, stejně jako neplatí, že DA bez clrd to land = G/A.
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 20:30
pseudoMates
V konečném důsledku to ale platí, viz LSho post..
Na dráze je ještě letadlo a pilot dostává clrd to land s info o provozu na dráze.
 

Postupy pro konečné přiblížení - kam bez povolení k přistání?   7. 9. 2008 / 20:37
FSPilot   
No tak já rezignuju na mou špatnou paměť
Mám teda otázku. Kam až může letadlo bez povolení k přistání letět? (výška, vzdálenost od RWY)

Pokud možno, uveďte prosím nějaký příklad s konkrétním letadlem.

Díky
 

Postupy pro konečné přiblížení - kam bez povolení k přistání?   7. 9. 2008 / 20:43
LS
nejsem pilot, ale tohle je spise otazka na Miru, ktery by urcite podal lepsi vysvetleni, ale sel bych selskym rozumem. Pokud je dobra viditelnost (v tom pripade se daji aplikovat snizene rozestupy), tak z pohledu pilota: chci byt brzo na zemi. Celou dobu vidim co se deje, vidim i odletavajici letadlo, ze jede, tak mam dve moznosti, bud zahajit G/A a jit primo do rozjizdejiciho se letadla, a nebo poletim uplne kam to jde, protoze i ATC ma snahu dostat me na zem a tak nepujde na G/A v urcite vysce, ale podle okolnosti. Kdyz vidim, ze to ero dostalo clr for imm t/o a zastavilo na draze, tak dostanu asi G/A. Holt i mezi nami taci piloti, protoze jak vime, tak bulik ma 60tun a proste kdyz potvrdim immediately t/o, tak musim zastavit na draze...
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 20:44
LS
no v konecnem duledku mozna, ale je tu velky rozdil, zatimco v LIMC tu instrukci muzes vydat kdekoliv, tady povoleni k pristani musis vydat, az kdyz je ero prave za temi 2400m od prahu
 

Triangle event   8. 9. 2008 / 09:58
korfy
Taktiez chcem podakovat za skvely event...sice som sa nezucastnil toho trianglu, ale vyuzil som (uz tradicne kvalitne) sluzby LKPR aj s povestnym "tykalom"

 

Triangle event   8. 9. 2008 / 11:28
pseudoMates
Komu "tykáte"..?
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 11:31
Kubikula   
Souhlasím s tím chybějícím obsazením pozice GND na LKPR, dost by to ulehčilo TWR. Přistával jsem po půlnoci a skoro se mi nepodařilo oznámit usazení do ILS, jak tam chtěl každý S/U a P/B Jinak akce skvělá děkuji všem, kteří se podíleli.
 

Triangle event - PARÁDA   7. 9. 2008 / 11:34
pilot_master   
Musim pochvalit event bol super, az na tych madarov ktory ma sklamali, holdoval som nad Budapestom asi 30 minut a ATC si ma vobec nevysimal resp. asi nestihal Tak som sa trosku pribrzdil pri lete LKPR-LHBP ale potom uz islo vsetko ok
----------------------------------------------------------------
Fischer Air
FFR154
 

Triangle event - PARÁDA (bezpointový příspěvek...)   7. 9. 2008 / 12:12
RabbiT_CZ
Parádní event. Zdá se mi, že na eventech lítá teď letadel čím dál tím víc. Na Ivae to bylo pěkně zasekaný Mně akorát zradil Ivap a nějaké letadlo z MTL mi ho vždycky kouslo. V Praze se mi 2x sekla celá FSka, tak jsem to musel celý nahazovat znova. Omlouvám se taky letadlu, přes který jsem se připojil, ale já jsem s tím nemohl dělat nic jiného než CTRL+ALT+DEL. Na třetí pokus se mi s hodinovým zpožděním podařilo odletět do LJLJ. Tam to bylo v klidu, dal jsem si jeden holt a pak hned přistání Pak přiletělo to inkriminované letadlo z MTL (bohužel nevím jaké) a zase se mi to 2x seklo Pak jsem vypl multiplayer a letěl jsem bez okolního provozu. To už bylo 23:00 LOC, takže Budapešť v pohodě a Praha taky.
 

Triangle event - PARÁDA (bezpointový příspěvek...)   7. 9. 2008 / 18:46
Teflon_490   
Holt za hold sem uz zameneny videl mnohokrat, ale holt za hold jeste ne, pekne
 

Triangle event - PARÁDA (bezpointový příspěvek...)   7. 9. 2008 / 20:06
FSPilot   
Měl jsi na mysli hold za holt?
 

Triangle event - PARÁDA (bezpointový příspěvek...)   7. 9. 2008 / 20:09
Teflon_490   
Ja vedel ze to stejne taky popletu, jo
 

Triangle event - PARÁDA (bezpointový příspěvek...)   7. 9. 2008 / 20:11
FSPilot   
To jsem rád, že nejsem sám, kdo se sám do svých vět dokáže zamotat
 

Triangle event - PARÁDA (bezpointový příspěvek...)   7. 9. 2008 / 21:41
RabbiT_CZ
Stane se, vono je tam v tom mým příspěvku víc chyb, ale to nemá cenu řešit Co by jste chtěli po člověku kterej se snaží psat česky
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 13:20
pilot_master   
Mam otazku, tu frcku dostanu len piloti tyh divizii ktore sa zucastnili t.j. Cesko, Madarsko a Slovinsko ? Alebo vsetci zucastneni ktory si zabookovali let a potom ho odreportovali ? Pretoze niesom clenom CR divizie.

Ď.
 

Triangle event   7. 9. 2008 / 15:00
B3d4   
Samozřejmě že všichni..když letíš touru např. v Ománu tak jí taky dostaneš i když nejseš členem jejich divize.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ