to s tim umistenim podle jmena - nemas tak uplne pravdu - resp. v dobe, kdy existovala fat tabulka a zaznamy se hledaly ve fat tabulce (najit ve fat tabulce soubor, pokud v adresari bylo 1000 souboru, byl opravdu pekny table-scan .)
v modernejsich filesystemech jsou pro ukladani alokacni tabulky (ci jak tomu nadavat trosku jine metody - b-tree apod (obdoba databazovych indexu) a pocet souboru (nehlede na jeho jmeno) jiz nema pro rychlost pristupu nejaky zasadni vliv.
poíkud k tem souborum neni zarucene sekvencni pristup uz programem, tak je celkem jedno, kde budou na disku - jestli budou za sebou a nebo kazdy jinde. dulezite je mit je defragmentovane.
a jeste jedna vec, na kterou se casto zapomina (a neumi ji kazdy defragmentacni sw) - defragmentace MFT tabulky - a to ZEJMENA v pripade, ze mate flight simulator.
kdyz windowsy na zacatku existence disku formatuji disk, tak vytvori MFT tabulku o urcite velikosti, ktera odpovida nejakemu prumeru poctu souboru pro danou velikost disku. v pripade flight simulatoru jdou ale tyto pocty uplne do haje - ty tisice a desetitisice souboru v tom nadelaji uplny gulas a mft tabulka se nachazi na disku na milionu ruznych mist - a tady je ztrata vykonu znat podstatne vic nez to, jestli mas AB05 hned za AB04 nebo az o dvacet cylyndru dal. |
|