| | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 4. 8. 2008 / 14:08 | |
| | Zdravím, jak si tak létám na ivao, stane se, že nalítám třeba do nějakého ILS loc. a ejhle, nejsem sám, kdo se chystá přistávat. Bohužel dotyčný člověk nekomunikuje na unicomu, takže nakonec přistání (z důvodu blížící se kolize) přeruším a klidím se stranou já. Toto se mi stalo několikrát a popravdě mě to dost otravuje a znepříjemňuje létání online. Máte někdo podoblé zkušenosti? Někdy se jedná i o osoby, které mají hodnost c a výše. Co se s tím dá dělat? |
| |
|
| | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 4. 8. 2008 / 14:17 | |
| | No já to třeba beru tak že když se s někým takhle potkám, tam mám přednost já, protože píšu svoje úmysly. Pokud dotyčný nereaguje a cpe se mi do cesty, tak ho zdrbu přes PM a klidně to do něho napálím - crashe mám vypnuté, tak se mi nic nemůže stát |
| |
|
| | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 4. 8. 2008 / 14:46 | |
| | No prostě přístup reálného ATC a pilota [joke] |
| |
|
| | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 4. 8. 2008 / 14:17 | |
| | Zkus mu napsat zprávu at píše na unicom nebo mu napiš osobně že je vul |
| |
|
| | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 4. 8. 2008 / 14:23 | |
| | ....jo a sranda pak bude až zjistíš že to byl ADMin či SUPervisior a jen si odskočil pro pití či na WC |
| |
|
| | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 4. 8. 2008 / 14:34 | |
| | Esli SUPove chodej bezne behem ILS priblizeni na kafe, tak uz nikdy nechci na IVAO |
| |
|
| | | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 4. 8. 2008 / 14:37 | |
| | no tak to měl bajt pokus o vtip ne tě odradit od lítání na IVAO |
| |
|
| | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 4. 8. 2008 / 14:43 | |
| | Tak hodnost C nijak nesvědčí o schopnostech daného pilota...Cčka ještě musíš brát s rezervou, jsou i výjimky, které mají hodnost C, do vyšších postů se nehrnou tak si létají a jsou dobří piloti, například Gustav.
Hodněkrát se mi stalo že někdo nenapsal na UNICOM, ovšem já to řeším tak, že se podívám na "oko" a zjístím si, zda někdo nepřistává na stejné místo v rozmezí +/- 3 minuty ode mne, tak mu napíšu PM a poté se již koordinujeme. |
| |
|
| | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 4. 8. 2008 / 14:45 | |
| | Já sleduju TCAS A když má dotyčný ještě k tomu vypnutý odpovídač, tak to už má sakra smůlu |
| |
|
| | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 4. 8. 2008 / 15:57 | |
| | Hodnost C znamená, že musí udělat minimálně písemné zkoušky, takže o povinnkostech na IVAO musí vědět. Jinak to trochu zamrzí. Děkuji všem za info. |
| |
|
| | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 4. 8. 2008 / 16:11 | |
| | Ano, zkoušky se udělat dají i tím stylem, že máš před sebou otevřený manuál k IVAPu...tam totiž nic jiného není... |
| |
|
| | | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 4. 8. 2008 / 20:12 | |
| | a ostatni vcetne CFC taky tak |
| |
|
| | | | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 4. 8. 2008 / 23:41 | |
| | Akorát se ti ty otevřené knížky během zkoušky postupně množí ne ? |
| |
|
| | | | | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 17:39 | |
| | | |
|
| | | | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 09:57 | |
| | Ale při praktickejch testech se do tun materiálů musí koukat celkem špatně, mě se dycinky pletou i mapy |
| |
|
| | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 4. 8. 2008 / 21:05 | |
| | 1. Chcelo by to aj z technického hľadiska vymakať softy tak, aby sa dalo komunikovať s pilotmi aj cez Teamspeak, nejako tzv. SELCALL.
2. Malo by byť povinné lietať s aktivovaným antikolíznym systémom (TCAS).
3. Mimo iného, privítal by som softvér, ktorý by ma automaticky upozrňoval, že sa blížim na vstup do oblasti, ktorá je riadená ATC, pokiaľ som na UNICOMe. |
| |
|
| | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 09:57 | |
| | Tak to tě nemusí nic upozorňovat, to si tě ATC zavolá sám ne? |
| |
|
| | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 10:08 | |
| | Ja bych spis zavedl kanaly na TSku na pevno, takze vlastne by si ladil freq jako v realu a prihlasil by ses na freq kam musis a v kanalu vysilal na slepo. ale ja to resim pomoci Fsnavigatoru, ktery se necha pripojit na multiplayer a zobrazuje okolni provoz a kdyz uznam za nutne(od pojizdeni kdyz je nekdo na zemi) nebo kdo by mohl jit na prilet, tak pisu na unicom. jinak kdyz nic nehrozi, tak ho nezatezuju |
| |
|
| | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 10:44 | |
| | 1) to by bylo dobré
2) TCAS je přímo v IvApu, takže s ním každý létá, ikdyž ho třeba použít neumí
3) ATC by si tě měl sám vždy zavolat, když vstupuješ do prostoru jeho odpovědnosti |
| |
|
| | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 10:47 | |
| | Ale ten soft by musel být udělaný tak, že budešš komunikovat s piloty ve vzdálenosti cca. 100NM od tebe...kdyby spolu komunikoval celý svět neumím si to představit, znamenalo by to strašný bordel... Navíc někteří co nemají mikrofon by psali na UNICOM a ten by zase nečetli lidé na voicu, jako nápad to je dobrý, ale jak občas vidím tak kdejaký nováček má mikrofon, řekne akorát haló a potom si dopisuje celou dobu co mu něco vysvětlujete, takže další problém u těch, co se stydí promluvit...! |
| |
|
| | | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 10:52 | |
| | Tak by to mohlo být udělané jako klasický kanál a byly by vytvořené pro určité oblasti, resp. ideální by to bylo tak jak psal OK-BKY, že by ty kanály byly zapnuté na stálo na pevno a přelaďovalo by se jako by člověk létal pod vedením ATC
Mimoch. UNICOM už je tak udělaný ne? Já jsem nezaznamenal, že bych čet v ČR hlášky, co píšou v číně nebo někde dál, než německu, popř. na jih nejdál rakousko, popř. švýcarsko |
| |
|
| | | | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 10:56 | |
| | Jasně UNICOM tak udělaný je, ale aby bylo nastálo okolo 500 kanálů na několika serverech, nemyslíš že by to trošku ty servery zatížilo, mimoto by bylo na každém kanálu tak 3-4 lidi když se podíváš na hustotu provozu... |
| |
|
| | | | | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 10:59 | |
| | Těch serverů je docela dost a ikdyby to vyšlo 100 kanálů na jeden server, tak si myslím, že by to byly schopny zvládnout ne? Zatížení serverů bude spíš v množství přenesených dat, tzn. v přenášení blábolů těch pilotů, což při hustotě provozu nad evropou si myslím bylo naprosto v pohodě |
| |
|
| | | | | | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 11:06 | |
| | A jaké frekvence bys jim přiřadil? Co já vím tak skoro všechny komunikační jsou už obsazené a některé i dvakrát |
| |
|
| | | | | | | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 11:09 | |
| | Tak by to třeba mohlo být stanoveno na pevno tak, že by byl jeden kanál na zem A byla by to freq. nejvyššího stanoviště Třeba To jsou jen takové nápady |
| |
|
| | | | | | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 11:07 | |
| | Jo panove, obavam se ze 100 kanalu je hodne maly odhad. Myslim ze strizlyvy odhad jenom pro CR je 150 kanalu. Jsou to totiz ATZ zony. nekolik ridicich okrsku na LKAA_CTR a potom na velka letiste stanoviste TWR, DEL, APPR, GND a tak... proste se to nascita |
| |
|
| | | | | | | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 11:10 | |
| | To je jedno řešení že budou kanály ATCos nastálo, lepší by ovšem bylo, kdyby se svět rozdělil do nějakých 200-300 sektorů a každý sektor měl jeden kanál, například západní čechy a východní čechy by tvořily dva kanály. Co si budeme namlouvat v ČR zase není takový provoz, aby jsem musel přelazovat na každej úkon na jinej kanál kde stejně budu sám...obvykle když nad ČR letí 10 letadel mimo špičku tak to je moc, a ve špičce je minimálně ACC tak to není potřeba. |
| |
|
| | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 10:50 | |
| | 1. To nezní úplně marně. Potíž s UNICOM vs. ATC je v tom, že ATC je vždy jeden v dané oblasti a má tedy svůj kanál. UNICOM je specifický vzdáleností od/do které jsou zprávy komu zobrazovány, to je jaksi fíčura kterou TS nemá. A stejný problém by podle mě nastal s nějakým SELCALL. Třeba se ale pletu ?
2. To bych nedával. TCAS od IVAPu zbytečně zabírá místo, interní TCAS (např. v LD767) žere FPS. Já používám IVAE a TCAS si zapnu jen když kolem sebe vidím na IVAE nějaký šrumec. Spíš bych dal povinnost používat mozek
3. Není potřeba. Každý ATC tě při vstupu do oblasti kontaktuje s žádostí o přeladění. Pokud tak neučiní, tak nevidí potřebu tě řídit (např. LKPR_TWR se na tebe klidně vybodne, když tam má jen odlety na VOZ, a ty mu nad hlavou teprve vyklesáváš okolo FL180 s dest. LKKV. A to je v pořádku. |
| |
|
| | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 10:57 | |
| | ad 2) jak zabírá místo? Já teda moc nechápu, jak to dělají lidé, co sledují během letu IvAe a zároveň letí Já mám teda jen jeden monitor a létat v okně by mi tak trochu, nebo spíš dost kazilo zážitek a ten TCAS v IvApu se alespoň mě na FPS nijak neprojevil a mám ho většinou skrytý a když vidím, že se někdo "připojil", tzn. je blíž než 40nm, tak se na něj kouknu a průběžně kontroluju svou polohu, popř. tak co 5-10min se na něj kouknu, ale jinak ho mám stále schovaný To mi teda příjde mnohem praktičtější, než spouštět další program To by se mi na FPS projevilo podstatně víc, nehledě na přepínání mezi FSkou a IvAem, to bych pak LKPR-LKMT letěl 2 dny |
| |
|
| | | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 11:08 | |
| | Já se táké dívám na IVAE, už jenom proto, že FSX nepíš nahoře do lišty něco ve smyslu OKABC is joined to the session... s IVAE létám normálně a Praha Mošnov mám do 45 minut |
| |
|
| | | | | | IVAO piloti, kteří se nehlásí 5. 8. 2008 / 13:32 | |
| | Jak píše B3D4, FSX nepíše do lišty že se někdo připojil, takže toto info nemám. Mám 2 monitory, na jednom běží FSX s IVAPem (interní, externí mi na Vistách nefachal, teď mám sice XP ale už mě nenapadlo zkoušet externí), na druhém všechny potřebné další věci(LD767 config, nDAC, IVAE, euroute, rfinder, případně icq, skype a travian ) , abych nepotřeboval žádné papíry atd., jen jediný pozn. blok na ATC instrukce .
IVAE nežere vůbec žádné FPS. CPU zatěžuje jen v momentě refreshe dat, a to stejně jen druhé jádro. Tzn. jediné kdy je to znát jsou případy, kdy jsou z nějakého důvodu zatížena obě jádra CPU (výrazná změna počasí, načítání scenerek (approach na LKPR) apod.), a stále je to zátež jen cca. 5 vteřin každé 3 minuty. Pokud se v intervalu 3 minut objeví riziko, zapínám TCAS. |
| |
|
|