Ještě tě doplním.
Okenní nouzové východy se otevírají ven. Na staré generaci 737-ček se musí vysadit dovnitř a pak se vyhodí ven.
Jinak už při přidání plynů na vzlet se zajistí zámky v oknech, které zabrání náhodnému otevření ze strany cestujícího.
A dveře? U Boeingu se nejdříve zasunují dovnitř a pak teprve otáčením ven. Tím je jaksi zajištěno náhodné nebo pokus o otevření za letu. Vnitřní přetlak je stále tlačí zpět do rámu dveří.
U ábusu je to poněkud hůře řešené. Dveře jsou zajištěny ve smyslu vačky, která se zasune do žlábku při zjišťování pákou, ve směru seshora dolů během zavírání. V podstatě pokaždé co letím na ábusu, tak sleduju dveře víc než u bulíka. Kdyby tam chtěl někdo náhodou jít na záchod.
Už se mi to stalo, že cestující už lomcoval s klikou, protože tamtudy nastoupil a myslel, že tam se jde i na záchod. Asi myslel že tam je ještě chodba.
Posádka dveře sice "hlídá" ale když jsou všichni v kabině během servisu, tak to už se blbě někdo honí, aby se nesnažil otevřít dveře.
Na zemi dveře jdou otevřít i když je ještě letadlo natlakované (rozdíl tlaků už není tak velký jako při letu), jen to pak bolí v uších. To když kokpit trochu pozapomene odtlakovat. |
|