| | | Qantas 747 nouzák v Manile 25. 7. 2008 / 12:37 | |
| | | |
|
| | | Qantas 747 nouzák v Manile 25. 7. 2008 / 12:51 | |
| | Že by zase špatnej nýtek? |
| |
|
| | | Qantas 747 nouzák v Manile 25. 7. 2008 / 13:05 | |
| | Tuší se už, proč se to stalo ? Jestli třeba posádka do něčeho narazila, únava matroše...
Ještě, že to nebouchlo a nikomu se nic nestalo... |
| |
|
| | | | Qantas 747 nouzák v Manile 25. 7. 2008 / 17:12 | |
| | Bolo asi veľké štastie, že sa diera neurobila o pár metrov vyššie, t.j. v priestore pre cestujúcich. Možno si mnohí spomínate na podobnú tragédiu z minulosti - dokument. cyklus Letecké katastrofy. Myslíte, že ak by sa to znova stalo v hornej časti trupu, že by to malo rovnaké fatálne následky alebo sa od predošlej takejto tragédie urobili nejaké opatrenia - osobne si myslím, že pri takýchto deštrukciách trupu sa asi nedá toho veľa urobiť pre bezpečnosť cestujúcich. Snáď len byť pripútaný celý let. |
| |
|
| | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 25. 7. 2008 / 18:17 | |
| | Ne nadarmo cestujícím říkáme, ať se připoutají kdykoliv sedí, i když nesvítí seatbelts signs. Za letu se může stát spousta věcí, které nejde předvídat...od silné turbulence až po díru v trupu. Vepředu jsme taky přivázaní pořád |
| |
|
| | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 25. 7. 2008 / 18:50 | |
| | Jo jo, to je sice pravda, ale jestli jsi viděl ten zmiňovaný díl katasrtof, tak je to vysálo i se sedačkama. Takže by asi bylo jedno jestli by byli připoutaní Jen takový postřeh |
| |
|
| | | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 25. 7. 2008 / 19:05 | |
| | Tak to je fakt blbý, keď ani pásy nie sú celkom také bezpečné. Inak, urobilo sa vôbec za posledných dajme tomu 10 rokov nejaký výrazný pokrok v tomto smere, teda pre bezpečnosť cestujúcich, myslím teda nejaký prevratný "vynález", dôslednejšie zariadenia, ktoré by pomohli zvládnuť lepšie situácie pri nejakých problémoch počas letu alebo tak nejak? Podľa mňa sa letectvo v otázke bezpečnosti moc výrazne dopredu neposunulo. |
| |
|
| | | | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 25. 7. 2008 / 19:31 | |
| | Mno.. Řeknu to asi takhle.. Nemyslím si, že by člověk byl schopen přežít náraz při rychlosti vysoce přesahující 600km/h.. Při menších rychlostech se ti už uvnitř v těle devastují orgány.. Takže si myslím, že není ani kam letectví v tomto směru posouvat..
A nárazy při menších rychlostech, jako např. v malých letadlech apod., bývají často doprovázeny požárem, případně výbuchem. Tam taky asi nic moc nepomůže.
No a poslední faktor je pád z výšky.. Když pomineme jugoslávskou stewardku, která přežila pád z 10-ti kilometrů a pár šťastlivců, co přežilo pád z vyššího, než 7. patra, tak ani tam není kam se moc posunout.. Dát na sedačku padák jednomu člověku (např. pilot stíhačky) je celkem "easy".. Ale udělat to pro např. 500 lidí na palubě je nemyslitelný.. |
| |
|
| | | | | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 25. 7. 2008 / 20:13 | |
| | No když se to tak vezme, tak co by ne, proveditelné technicky by to bylo... záleží pak, jak moc by se zvedla cena a hmotnost konstrukce...
A co se týče toho hoření... nemyslím si, že se až tak nic dělat nedá... používá se čím dál víc "nehořlavých" moderních materiálů na víc a víc součástí. Pak se stále vyvíjejí "prkotiny" na vyřešení někerých technických oříšků apod. Pořád se něco inovuje, ale pravda je, že tak moc se se současnými možnostmi dělat nedá, tak se snaží aspoň tam, kde to jde nejlíp, tj. minimalizování lidských pochybení, zpřesňování a zvyšování spolehlivosti palubních a pozemních zařízení. A že je ta technika už dnes tak spolehlivá... no za něco málo přes 100 let vývoje je to gigantický skok kupředu, nebo ne? Kam se dostal lodní průmysl, jakožto technicky asi nejstarší, co se přepravy týče.
Je to sice jen můj názor, ale což? |
| |
|
| | | | | | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 25. 7. 2008 / 20:19 | |
| | jojo, ma to reseni .. lidsky vnitrnosti z titanu ... .) |
| |
|
| | | | | | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 25. 7. 2008 / 20:38 | |
| | Ano, přesně tak. Nám jeden profesor říkal, že se nějakým způsobem (tuším v USA) podílel na vývoji systému řízení letadla pomocí tahu motorů pro případ zablokování kormidel, vysazení hydrauliky, apod.. Říkal, že prý to technicky nebyl až takový problém, ale problém je v tom, že o to nebyl zájem. Když si každý spočítal, kolik by zařízení stálo + nějaké, byť minimální, snížení užitečné hmotnosti letadla a uvážil přitom pravděpodobnost, že se něco takového stane, výsledek byl, že je to zbytečnost. Takže technicky jde vyřešit spousta věcí, ale bohužel letecké safety first se někdy dostává do křížku s cost first |
| |
|
| | | | | | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 26. 7. 2008 / 17:51 | |
| | Umíš si představit, že by se z dopravního letadla všichni katapultovali? Vypadalo by to jak pampeliška na podzim, drtivá většina by se do sebe zamotala a než by spadli na zem, tak by i tak umrzli. Nehledě na to, že některé by chytil jetstream a skončili by někde v Rusku |
| |
|
| | | | | | | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 27. 7. 2008 / 21:13 | |
| | Co je jetstream a proč směřuje přímo tam..? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 27. 7. 2008 / 21:15 | |
| | jetstream je silny a prudky vitr v urcitych hladinach atmosfery .) |
| |
|
| | | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 25. 7. 2008 / 23:21 | |
| | Jenze tem lidem hned za tema, co je to vysalo, koukaly nohy az ven, a tam podle mne, kdyby nebyli pripoutani, tak dou dolu s nema |
| |
|
| | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 26. 7. 2008 / 17:44 | |
| | A co ten pilot, co se protahoval a vycuclo ho to ven a visel nohama za berany? (taky letecke katastrofy) |
| |
|
| | | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 26. 7. 2008 / 19:20 | |
| | Holt, jednou se nepřipoutáš a když máš smůlu... |
| |
|
| | | | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 27. 7. 2008 / 00:53 | |
| | No tak tenhle měl zrovna štěstí ne? |
| |
|
| | | | | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 27. 7. 2008 / 01:04 | |
| | Štěstí ve smůle Kdyby byl připoutanej, tak sedí na sedačce a nevisí za nohy podél trupu |
| |
|
| | | Qantas 747 nouzák v Manile 25. 7. 2008 / 19:26 | |
| | A clovek by rekl ze letadlo je u kridla nejpevnejsi |
| |
|
| | | Qantas 747 nouzák v Manile 27. 7. 2008 / 13:23 | |
| | Vraj tam buchla kyslikova nadrz. V kabine tiez podla svedkov nepovypadavali vsetky kyslikove masky a niektore ani nefungovali a cestujuci sa dusili Tak je tu dalsi namet pre dalsi diel Letecke katastrofy. |
| |
|
| | | | Qantas 747 nouzák v Manile 27. 7. 2008 / 15:04 | |
| | ...nicmene s dobrym koncem. |
| |
|
| | | | Qantas 747 nouzák v Manile 27. 7. 2008 / 15:31 | |
| | Až na to, že kyslíkové masky pro cestující mají svoje kyslíkové vyvíječe, a neberou kyslík z nějaké kyslíkové nádrže. Tak to bývá jen u některých malých letadel (bizjety). |
| |
|
| | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 27. 7. 2008 / 16:07 | |
| | A v ATRce |
| |
|
| | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 28. 7. 2008 / 16:10 | |
| | No jo no, už zapomínám, moc mi holka pod kůži nezalezla |
| |
|
| | | Qantas 747 nouzák v Manile 27. 7. 2008 / 16:15 | |
| | Já bych řekl, že ulít kryt na přechoďáku, jelikož držel na nějakym nosníčku, (jak to tak bejvá) kterej by přichycenej nejtama, a těch pár nejtů vyběhlo společně s nosníčem. Proto ta exploze (zkuste si bouchnout balonek, co to bude za šlupku). Rozhermetizovala se kabina a začal klesat tlak. Avšak pokles asi nebyl natolik velkej, aby vypadly masky. Někteří lidé se dusily, protože asi seděli u té díry, kde dost foukalo.
A tohle jsem si jen vydedukoval tím, co jste tady napsali. Vždycky, když se něco takového v letectví stane, tak se to mmoc nafukuje. Průser to je, ale letadlo asi bude schopné technického přeletu pod FL100 (bude záležet na vírobci, zda to povolí). |
| |
|
| | | | Qantas 747 nouzák v Manile 27. 7. 2008 / 16:24 | |
| | snad az na to, ze masky vypadly..... |
| |
|
| | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 27. 7. 2008 / 16:25 | |
| | Jo a ti výrobci. |
| |
|
| | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 27. 7. 2008 / 16:33 | |
| | A někteří lidé se dusili |
| |
|
| | | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 27. 7. 2008 / 19:10 | |
| | Hele draci, nese**** (debilové Plinta a Pips) |
| |
|
| | | | | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 27. 7. 2008 / 21:18 | |
| | Dneska už sr** nebudu, už jsem byl jednou. |
| |
|
| | | | | Qantas 747 nouzák v Manile 27. 7. 2008 / 16:33 | |
| | Jak je vyse, tak prej jen nektery. |
| |
|
| | | Qantas 747 nouzák v Manile 27. 7. 2008 / 20:30 | |
| | | |
|
| | | | Qantas 747 nouzák v Manile 28. 7. 2008 / 14:28 | |
| | | |
|
|