FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 11. 12. 2024, svátek má Dana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
IVAO jiný kraj jiný mrav. Jeden příspěvek | Celý strom
IVAO jiný kraj jiný mrav.   8. 6. 2008 / 10:19
Gustav ( BHA576 )   
Tak trochu věciček k zamyšlení.
1. Zaujalo mne,že když jsem odlétal od Milánského centra a dále nebylo pokrytí,tak nám všem dával zpátky SQ 2000,což je myslím praktické vzhledem k omezenému počtu kombinací a k hlídání,aby nebyly SQ zdvojené.
2. Skákání do řeči bývá nejčastěji u Centrů,kteří musí obsluhovat i neobsazená letiště,což v reálu samozřejmě není.Při větším provozu,pak dochází k větší možnosti skákání si do řeči.Samozřejmě to o to více platí v situacích,kdy řídící mluví třeba španělsky a my - tohoto jazyka většinou neznaje pak nevíme,jestli už je pauza pro naše hlášení a nebo bude cizojazyčné brebentění pokračovat
3. Problém větší části pilotů je,že nemají cit pro situaci a i když vidí na TCASu,že přistává za sebou větší vláček strojů,tak přesto musí do tohoto mumraje žádat svoje letové povolení,jako by nemohli chvíli počkat a v klidu sledovat,až se cvrkot uklidní.Toto se samozřejmě týká situací,kdy nejsou stanoviště plně obsazena řídícími a jeden musí zvládnout více stanovišť.
4. ATC někdy musí být tvrdší v intonaci,když třeba jednomu řekne - moment a ten se urazí.Včera jsem třeba zažil situaci,kdy já hlásil rychlost 310 indikovaných druhý hlásil 240 indikovaných a přesto jsme ve stejné výšce letěli takřka souběžně a stejně rychle.Tak se potom nemužete nikdo divit,že řídící musí operativně měnit předem vydanou instrukci zvlášťě když tam je ještě jeden pilot,který komunikuje po textu a stejně drží kurz evidentně jiný,než mu psali.
 

IVAO jiný kraj jiný mrav.   8. 6. 2008 / 11:36
LS
Jenom k tomu skakani do reci, ono je zpusobene zpozdenimi na serverech, takze oba zacnou mluvit kdyz nikdo nemluvi a pak zjisti, ze vlastne mluvi oba. To je bohuzel velky problem a myslim, ze tu bude, protoze zpozdeni na serverech se nepodari vyresit
 

IVAO jiný kraj jiný mrav.   8. 6. 2008 / 11:40
Zaremba   
Nevím, jestli je to částečně rekace na můj "malý debriefing", ale souhlasím s Tebou.
Body 1 a 2 jsi shrnul v podstatě vyčeprávajícně I když si myslím, že skákání do řeči je spíš otázkou nekolegiálnosti a systému "teď jsem tu já".
3) Ty máš na zemi puštěný TCAS? R*E*J*P
4) Tady ale nesouhlasím. Pokdu má ATC pilota neřáda, ať si to vyřídí s ním. Na ostatní už by zase měl zbýt "profesionální úsměv". Stejně to platí pro piloty s řídícími neřády.

Asi se to rozflejmuje, ale já si to fakt nemohl odpustit.
 

IVAO jiný kraj jiný mrav.   8. 6. 2008 / 13:39
Gustav ( BHA576 )   
Honzo k bodu 3. Samozřejmě,že mám - myslím tím TCAS IvApu jasně,že je v modu Stdb. Mod Charlie až při vstupu na rwy. To je ,ale přece normální
 

IVAO jiný kraj jiný mrav. -> O (tento) T   8. 6. 2008 / 11:45
step   
Ahoj,

Nakousl si řízení neobsazených letišť. Vždy se na to zapomenu zeptat... V situaci kdy je řekněme řídící jen na "Praha Radar" (CTR) a já budu startovat z nějakého malého letiště, kde není místní ATC. Musím hlásit na CTR vše co dělám? Tj. IFR clearence, spouštění, pojíždění ..., nebo stačí žádat o clearence a start, případně odstartovat a pak teprve vše vyřídit?

Díky

Štěpán
 

IVAO jiný kraj jiný mrav. -> O (tento) T   8. 6. 2008 / 12:06
kajbo
ked mas Praha radar tak ziadas vsetko ako keby to letisko bolo riadene. vsetko ziadas od radaru
 

IVAO jiný kraj jiný mrav. -> O (tento) T   8. 6. 2008 / 12:39
FSPilot   
Ale já osobně si myslím, že by i ATC při větším provozu uvítal, kdyby se éro nehlásilo, podle mě by stačilo požádat o letové povolení a ostatní si udělat tak a zahlásit se až po vzletu... myslím, že by to byl trošku přínos protože by se tak usnadnil pohyb, docela dost Ale je to jen můj názor
 

IVAO jiný kraj jiný mrav. -> O (tento) T   8. 6. 2008 / 13:04
maco
Třeba Řekové mají občas v té své uvítací zprávě, že poskytují služby až od FL095. To je podle mně hodně dobrý když je provoz.

Minulý týden jsem jako Skyeurope letěl z Nice do Vídně. APP mě přeladil ve FL100 na Marseille, která vesele řídila i desítky francouzských malých letišť ve francouzštině a já letěl asi 8 minut ve FL100 a asi 5x jsem si s někým skočil do řeči, než jsem se poprvé ozval. Takhle bez spojení jsem uletěl snad 40MN. Pak mě už cestovní hladině přeladili na Padovu a tam se to samé opakovalo pro změnu v italštině, protože na pěti letištích někdo lítal okruhy a já ve FL390 neměl šanci.
 

IVAO jiný kraj jiný mrav. -> O (tento) T   8. 6. 2008 / 13:13
pseudoMates
To je ale o "prioritách"..
Když mám na ACC hodně IFR provozu, tak když se mi hlásí nějací VFR na letištích s ATZ, tak jim vždycky řeknu..: "Dráha podle vlastního uvážení, letiště bez provozu, ohlašte mi finále v cílové destinaci".. Hotové.. I s readbackem je to otázka 10-15sec a pak mám na 20-30 minut klid..
 

IVAO jiný kraj jiný mrav. -> O (tento) T   8. 6. 2008 / 15:46
FSPilot   
Já když lítám třeba okruhy a není věžka, tak jsem na odposlechu na ACC, ale po textu oznámím, že budu pytlíkovat tu a tu a že ho nebudu obtěžovat, jen aby věděl, že tam někdo bude dělat a co tam bude dělat a nemusel se o mě už starat a má klid jak on, tak já
 

IVAO jiný kraj jiný mrav. -> O (tento) T   8. 6. 2008 / 15:04
LS
myslim, ze by toto uvitali i nekteri ridici, kteri se v zivote nesetkali s tim, jak se vydava letove povoleni na oblast maji zkusenosti. Uz nekolikrat jsem premyslel, ze by se zridilo nejake stanoviste, kde by se ridilo od FL95 nebo tak neco, uvidime, treba k tomu jednou dojde
 

IVAO jiný kraj jiný mrav. -> O (tento) T   8. 6. 2008 / 12:42
pseudoMates
Ne vždycky.. Jde o to, o jaký typ letiště jde.. Pokud je to letiště typu Ostrava, Brno, tak platí to, co jsi napsal..
Pokud ale je to letiště, kde je jen ATZ, tak tam bych řekl, že ve chvíli, kdy slyšíš, že má ATC na radaru plné ruce práce s IFR provozem, prostě nežádat nic. Nehledě na fakt, že v ATZ se nic nežádá.. Hlásí se jen úmysly a jak říkám, když má na radaru řídící plný ruce práce, tak není dobrý ho zatěžovat informacemi o tom, že někde v Kotěhůlkách chce někdo pojíždět na vzlet.. Je to o "citu", kdy si taková hlášení můžu dovolit a když už je to navíc a zdržuje to toho řídícího..
 

IVAO jiný kraj jiný mrav_OT   8. 6. 2008 / 11:52
Madvlk   
A proto lítám Offline.Mám nainstalovaný traffic,takže mi tam poletují reálné společnosti,nikdo mi tan nedělá bordel,přes RadarContact je i supr komunikace a můžu si dovolit od toho i na chvilku odběhnout.
neberte to jako bernou minci,prostě jen můj FS svět......
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ