angloamerická ano, ale i jiné státy jsou na Vatsimu kvalitně zastoupeny. IVAO je takové evropštější. Ale to je dáno především subjektivními dojmy, protože časový posun nám neumožňuje efektivně užívat služeb ATC na daleký západ od Greenwiche
Postřehy o obsazování letišt ATC jsou samozřejmě správné. Nikoli však samospásné. Vše co říkáš, bylo v minulých letech a i dnes samozřejmě uskutečňováno. Ale nepředpokládej významný provoz do Brna (sorry LU), Mošnova či Varů od cizích pilotů. Ti jsou ochotni tak maximálně na Ruzyň. I když, spousta z nich se dá ukecat, aby si dali něco lokálního, ale k tomu je třeba asertivního ATC a jednoduchých přístupů a instalací scenérií, o chartech nemluvě. Pozor - toto všechno se poslední dobou díky entuziazmu lidí ze staffu VATSIMu a našich scenery-gurus významně zlepšuje.
Pánubohu díky za více sítí. Btw. nejsou dvě, ale minimálně čtyři (ještě NVAS - sice trochu mrtvý, ale snad ještě existuje; FLIGHTPROJECT - pár vývojářů se trhlo s novým softem od IVAO v roce 2002 nebo 2001?) Například spousta lidí z Rakouska je na FlightProjectu.
Karel |
|