ad) jak poznám...
důležitý je poznat, jaký je současný heading letadla Pro tento účel já používám speedvector na 3 minuty, což je vlastně i standard v reálu. Pokud si nejseš jist, vyzveš pilota: "report present heading" a on ti ho sdělí (není dobré se na to ptát ve chvíli, kdy letoun točí zatáčku o 120 stupňů, aby nedošlo k tomu, že ti bude pilot reportovat každý stupeň
a jak dál s vektorováním? Vzhledem k faktu, že se vektoruje po headingách, které jsou zaokrouhleny na 5 stupňů, není problém to na kratších vzdálenostech odečíst "by oko", později ze zkušeností. Uvidíš, že až budeš posílat 150 éro z RASIMu na ILS24, budeš přesně vědět, ve kterou chvíli ho nechat točit na jaký heading, neboj. Zatím jenom obecnou radu - snaž se dostat éro do localizéru dané dráhy pokud možno okolo 10-12 míle, nebo přesněji řečeno v oblasti IF, pokud leží v ose dráhy (localizéru) a na správné výšce. Pro final vector, tzn. pro poslední instrukci před povolením nalétnout localizér (ILS), platí, že by neměl být větší než +-30 stupňů od prodloužné osy dráhy (směru localizéru či radiály u vyosených přiblížení). To je hlavně kvůli usnadnění zachycení v modu LOC autopilota. I piloti ocení hladké usazení v LLZ! Znáš to sám...
ad Jak určím...
bylo již zodpovězeno. Snad jenom dodám, že při průměrné hustotě virtuálního provozu je možno přidělovat squawk stejný jako měl předchozí let, pokud již stejné letadlo není v oblasti tvého radarového krytí. Není nezbytně nutné začít 1401 a pokračovat na 1456. Ale to závislé na mnoha dalších okolnostech, které je třeba ověřit (visibility range sousedních ATC, atd...), takže pokud si nejsi jistý, nedělej to.
A kromě těchto odpovědí, ještě jednu radu navíc (a zadarmo!!!):
pokud je v jakémkoliv tvém sousedním prostoru řídící - koordinovat, koordinovat, koordinovat. Pokud máš jenom trochu času, otevři si se všemi private chat window a potvrď si s nimi (jednotlivě) způsob předávání (hand-off) a potom každý let koordinuj. Za prvé je to skoro jako v reálu, zadruhé to pomáhá lepší komunikaci mezi ATC a za třetí si aspoň trochu pokecáš
Karel |
|