FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)? Jeden příspěvek | Celý strom
Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   12. 1. 2004 / 11:31
Hoaker
Taky vam pripada, ze u nas na IVAO skoro nikdy neni zadne ATC online? Rad bych letal z LKPR, ale kdyz vidim, ze tam nikdo neni, tak radsi letam nekde v Evrope a to si myslim je skoda! Pojdme s tim neco udelat!!!
 

Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   12. 1. 2004 / 11:50
Jednoduchá rada - sedni za Radar ! )))))))))))))
Ne vážně - ATCáků bylo vždycky nedostatek, na IVAO jich je myslím ještě míň než na VATSIMu (alespoň z mého pohledu).
Prostě víc lidí chce lítat než řídit.
 

Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   12. 1. 2004 / 12:01
Hoaker
Ze bych se zaregistroval i jako ATC? Je to tezky? hele, ale to mne napada, to bych mohl delat mozna i v praci, kde nemam nainstalovanej MSFS, ne? Nemate nekdo nejakou jednoduchou kucharku s nazvem "ATC na IVAO za pet minut"? )))
 

Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   12. 1. 2004 / 14:12
Karel
to, že nejsi zaregistrovaný jako ATC - hochu, hochu, to je hrubka

Já jsem z práce řídil přes tři roky, škoda, že teď už nemůžu. Každopádně ještě dodnes je na IVAO znát, že FIR Praha byl vyhlášen jako "kvalitně" obsazený hlavně přes den. Byly doby (a to často), že jsme měli obsazený CTR, APP, DEP, TWR, GND, DEL a ještě ten, co na něho nezbyla pozice dělal FOLLOW ME. Fakt, nekecám. Na IVAOvské LKPR "vyrostlo" hodně současných ATC, dokonce jsem tam v počátcích zaučoval i jednoho chlapíka z Indie a jednoho z Finska. Ten Fin to hlavně chtěl zkusit proto, aby si uvědomil, jak vypadá coby pilot z druhé strany. Doporučuji to také každému současnému pilotu, aby si to zkusil i jako ATC. Najednou si uvědomíte spoustu původně nedůležitých věcí, bez kterých ATC komplikujete práci

Ne sice kuchařka, to dost dobře nejde, ale Instruction Pack pro řídící je v sekci Departments|Training|Tutorials na IVAO (ke stažení zde: http://www.ivao.org/training/tutorials/Ipack.zip). Tam najdeš vše, co potřebuje ATC do začátků. Zbytek je drill, praxe, rutina, jak chceš...

Pokud bys potřeboval do ATC více zasvětit, tak se můžeš domluvit buď se mnou (karel.semerak ivao.cz) nebo s Lukášem Svatoněm (lukas.svaton ivao.org). Buď by se ti věnoval někdo z nás, nebo bychom mohli "zneužít" našeho TC (v současné době bez asignace) Martina Klumplera.

Ale obecně platí, že problém "málo ATC, tak lítám jinde" je starý a již mnohokrát řešený. Ono se to totiž ze strany ATC transformuje na: "není provoz, tak co tam budu čučet...". Vedou se o tom spory již několik let, ale řešení je pořád stejné. Nazval bych ho: "loajalita k FIRu". Jestliže budou piloti loajální s domácímu FIRu (Flight Information Region - v podstatě naše republika), tak za chvíli tam bude dostatek ATC. To samozřejmě platí i naopak, bezezbytku. Piloti ovšem mají o trochu větší volnost v rozhodování, kde lítat jinde. Dále je možno, i když ne tak ostře, mluvit i o "loajalitě k síti", což je velmi divný termín, ale platí. Na druhou stranu nikdo nikoho nikdy nebude nutit, aby létal na síti, kde cítí, že je nedostatek provozu, nekvalitní ATC, kámoši lítají jinde, ... vymyslet se dá cokoliv. A pak je to taky hodně o aktivitě a chuti lidí, kteří jsou takzvaně ve staffu. I touto konferencí proběhla v polovině listopadu zpráva, že divize IVAO CZ hledá nové lidi do staffu. Proč to nezkusit a nespoléhat na jiné

Karel
 

Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   12. 1. 2004 / 14:46
Hoaker
Neboj, uz jsem to napravil! ))))
 

Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   12. 1. 2004 / 14:51
Hoaker
Dekuju jinak za vysvetleni i kdyz jsem spis chtel informaci co se tyka SW, protoze z hlediska pilota vim, ze rozchodit IVAO online na FS2004 byla celkem husta fuska, tak jsem se chtel informovat, zda mne ceka neco podobneho i ze strany ATC
 

Re: Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   12. 1. 2004 / 14:59
Tragédie v JRD
ze strany ATC je to zalezitost nainstalovani jednoho easy programku (ProController), ktery ma asi dva megabajty... a stazeni prislusneho datoveho souboru, ktery obsahuje "mapu" cesky republiky.... a muzes zacit ridit .... pak si jeste stahni program ServInfo, diky nemu si odchyti okamzik, kdy tam nekdo z nas bude ... a muzes zacit
 

Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   12. 1. 2004 / 15:01
Tomas Gurecky
No podle mých osobních statistik, starých cca tak tři měcíne (only) převažuje větší traffic na IVAu (FIR LKAA;LKPR_XX), ale potom zase slabší traffic v okolních FIRech. Na VATSIMu je tomu naopak. Slabší traffic na LKAA;LKPR_XX ale zase silnější na okolních FIRech. Co se týče kvalit poskytovaných ATC, tak se přikláním k VATSIMu (teď sory, jestli jsem někoho nasral Karle ), ale zase na druhou stranu na IVAu je více těch co mají chuť a snahu rozšírit služby poskytujících ATC pilotům a takovým lidičkám fandím. Je pravdou, že na takovou nalou zemi jako je ČR, jsou dvě sítě moc. Kdyby jsme všichni lítli na jedné, jak piloti, tak ATC asi by to bylo zajímavější. Ale jsou dvě sítě a každý má právo se svobodně rozhodnout, tak to bude vždycky slabší. A ještě na závěr, jak jsem tady někde četl nebylo by špatné, domluvit se a udělat nějaký Event.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   12. 1. 2004 / 15:14
Tragédie v JRD
Mno .. s tim okolnim trafikem ze by byl na IVAO slaby, bych zase tak moc nesouhlasil ... zrovna v sobotu (nebo vcera?) jsem koukal v prubehu dne na servinfo, a zatimco na IVAO byl v okoli cech (zejmena na zapad a na jih - nemecko, rakousko) celkem husty provoz a hodne ATC, tak na VATSIMu v tu samou dobu bylo nad evropou par letadel a takrka zadne pokryti ATC...

ale tohle nejde generalizovat.. nekdy je vice lidi na vatsimu, nekdy vice lidi na IVAO ... nekdy na obou stejne ...

ale IMHO to tu nema cenu moc resiit, protoze se stejne nic moc nevyresi ) je to vecny problem, tak jako jestli je lepsi windoze ci linux, nebo nVidiia ci ATI, nebo Intel ci AMD ... kazdy si bude propagovat tu "svou" sit... takze PS si tady propaguje Vatsim, KS nebo ja jsme spise priznivci IVAO ...

ale jinak mas samozrejme pravdu, dve site na tak malou zemi je proste moc ))

PS: takovy vetsi sletik v Praze na IVAO se chysta
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   12. 1. 2004 / 15:28
Tomas Gurecky
Přesně tak Tome, fakt nemá cenu to řešit já jen napsal to co mi vycházi ze statistik a ty tvořím tak, že jak se přes Servinfo podívám kdo online tak si to poznačím. Ale samozřejmě to není korektní. Takže někdy naslyš
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   12. 1. 2004 / 19:47Marvin
Já jsem si všiml, že Vatsim je záležitost (hlavně) angloamerická+Polsko, Maďarsko, severské země. Ivao to je Německo, Rakousko, Italie. U nás střídavě. Myslím, že by bylo zajímavé obsadit pozice na našich lokálních letištích -Lkkv, Lktb, Lkmt (můj favorit Lkkv-úzká a krátká dráha, přiblížení bez Gs). Možná, že zpočátku by byl zájem malý, ale lidé jsou všímaví (i v zahraničí). Vždyť existují kvalitní volně dostupné scenerie (kromně Mošnova). Nojo, při dvou sítích a omezeném počtu dispečerů to není zřejmě možné, popřípadě na domluvu obtížné.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   12. 1. 2004 / 21:38
Tomas Gurecky
To chce čas, na Mošnově se dělá, nových odvážných ATC jsem si v poslední době taky všimnul, no a pilotů je taky dost, jenom jich málo lítá online, ale to příjde až zkusí oč je lepší online oproti offlinu. Takže si myslím, že letošní rok bude dobrý ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   12. 1. 2004 / 22:53
DAVE
Já lítám převážně Mošnov Praha. Scenerku LKMT přivítám, zatím mám nainstalovanou z FS SceneryEnhancer, kterou mu nakreslil synovec, ten už taky lítá. Jak všichni píšou OnLine je OnLine, nemůžu si to vynachválit. Dle mého názoru jsou všichni ATC skvělí a díky jim za jejich práci a pomoc při mých, ne vždy povedených letech. Sám se na řídícího necítím, ale třeba časem..., no uvidíme.
Všem přeju "levné" připojení a více hodin na OnLine.
DAVE
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   12. 1. 2004 / 23:57
Jako jako jeden z tech, kteri jsou mezi vami novi, musim priznat, ze hlavni prekazkou je asi ten prvni krok, kdy se clovek musi prokousat pomerne hustym zmatkem od instalace pomerne "neuser friendly" software az po zcela jine postupy, nez zna z offlinu. Jakmile se timhle clovek prokouse, tak ho to zcela urcite chyti a uz nepusti. Osobne mne pomerne prekvapilo, ze "rozchozeni" ATC pripojeni je velmi primitivni a je k tomu skutecne potreba jenom jeden jedinej program... o to vice mne prekvapuje, ze je mene ATC, protoze k tomu, aby se stal clovek ATC vam staci jeden programek stazeny zdarma z netu a je to Osobne pak musim priznat, ze neni lepsiho pozitku z dobre vykonane prace, nez kdyz vam pilot pri odhlasovani podekuje za dobrou praci. To je snad srovnatelne jenom s takovym strasidelnym pristanim, jake jsem dnes jako CSA254 absolvoval na EDDM, kde byla viditelnost tak 300m a draha se vynorila pri vysce asi 70m jako duch

Nicmene pridavam povzbuzeni pro vsechno nove piloty/ATC, kteri se odhodlavaji k tomu "prokousani se" tim prvnim krokem, ze to opravdu potom stoji zato ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   13. 1. 2004 / 09:15
Tomas Gurecky
Nezbývá než jen s tím souhlasit. A těším se , až se nás pilotů domluví více, a uděláme třeba na Ruzyni přílety a odlety podle reál FP a do toho určitě ještě přiletí nebo odletí někdo od sousedů........, no chlapi BDĚTE!!!!! )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   13. 1. 2004 / 10:12
Tragédie v JRD
teda, ty jsi jasnovidec takovato akce se chysta... v kalendari si poznac sobotu 13.3, oznameni a informace budou nekdy po vikendu ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   13. 1. 2004 / 10:25
Tomas Gurecky
Asi dva příspěvky jsem to tady psal
------------------------------------------------------------------------------------------
To chce čas, na Mošnově se dělá, nových odvážných ATC jsem si v poslední době taky všimnul, no a pilotů je taky dost, jenom jich málo lítá online, ale to příjde až zkusí oč je lepší online oproti offlinu. Takže si myslím, že letošní rok bude dobrý ))
--------------------------------------------------------------------------------------------
A taky že bude a už je o tady ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   13. 1. 2004 / 14:12
Karel
angloamerická ano, ale i jiné státy jsou na Vatsimu kvalitně zastoupeny. IVAO je takové evropštější. Ale to je dáno především subjektivními dojmy, protože časový posun nám neumožňuje efektivně užívat služeb ATC na daleký západ od Greenwiche

Postřehy o obsazování letišt ATC jsou samozřejmě správné. Nikoli však samospásné. Vše co říkáš, bylo v minulých letech a i dnes samozřejmě uskutečňováno. Ale nepředpokládej významný provoz do Brna (sorry LU), Mošnova či Varů od cizích pilotů. Ti jsou ochotni tak maximálně na Ruzyň. I když, spousta z nich se dá ukecat, aby si dali něco lokálního, ale k tomu je třeba asertivního ATC a jednoduchých přístupů a instalací scenérií, o chartech nemluvě. Pozor - toto všechno se poslední dobou díky entuziazmu lidí ze staffu VATSIMu a našich scenery-gurus významně zlepšuje.

Pánubohu díky za více sítí. Btw. nejsou dvě, ale minimálně čtyři (ještě NVAS - sice trochu mrtvý, ale snad ještě existuje; FLIGHTPROJECT - pár vývojářů se trhlo s novým softem od IVAO v roce 2002 nebo 2001?) Například spousta lidí z Rakouska je na FlightProjectu.

Karel
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   13. 1. 2004 / 15:06
Tragédie v JRD
na FPI obcas koukam pres ServInfo ... a ta spousta... no nevim, ale kdyz uz, tak online vetsinou tak jeden, dva ridici a tri, ctryri piloti ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   13. 1. 2004 / 12:08David Cerny
Ono zalezi kdy se divate na ten provoz. Pokud budu mluvit o VATSIMu tak v prubeho dne ho hrave predci IVAO, ale vecer je na tom VATSIM s hustotou obsaznych ATC stanovist a poctem letadel lepe. Mluvim o case 2000-2300. Konkretne LKAA je obsazeno vecer zhruba 5 dnu v tydnu, takze myslim ze piloti si nemaji nac stezovat.

Ted muj subjektivni osobni nazor na ATC. ATC nemuze delat kazdy, protoze je to nekolikasobne tezsi (znalosti) nez letat. Proto osobne doporucuji na ATC jen lidi kteri jsou velmi dobri piloti.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   12. 1. 2004 / 16:00
Karel
možná to je informace a ne jenom subjektivní data, ale kvalita ATC není vůbec závislá na druhu sítě. Obecně se vždy tvrdilo, že na V.....u jsou "lepší" ATC a piloti, ale titíž lidé řídí i létají na I..O. Jestli budu lítat či řídit na V.....u, tak (kromě softwaru) nepoznám rozdíl. Všude jsou piloti, kteří letí tak tak nebo polo-profíci, na které můžeš skoro podle reality a vůbec je nevyvedeš z formy. Stejně tak i třeba mistr D.Č. se občas utne . Ale to není etalon, to je jasný.

Třeba můj problém je spíš v tom, že jsem línej někam přecházet. Na jedné síti mám své virtuální známé, když není provoz, aspoň si s někým pokecám, takže není úplná nuda.

Výhoda/nevýhoda I..O je v tom, že její orientace je jiná. Řekněme, že je jiná cílová skupina. Na V.....u je striktní regulace třeba i na používání squawku ve FIRu, CTR nesmí rídit na oblasti, atd. To občas vede buď k obcházení pravidel, nebo k jejich nedodržování. Teď si nestěžuju, jenom konstatuju. Na I..O je pro začínajího ATC či pilota možno se pohybovat v méně "sešněrovaném" prostředí, které mu umožní mnohem snadněji proniknout do různých zákoutí, které by na V.....u mohl objevovat až po několika měsících či letech. To be continued...

(musím něco vyřešit...)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   12. 1. 2004 / 16:58
Tomas Gurecky
Myslím si že kvalita ATC je závislá na počtu odsezených hodin za radarem, zájmem a chutí o danou věc . A to si myslim že platí nejen o ATC ale i o pilotech a snad i obecně o kažém povolání či koníčku různých lidí. Ale jak psal T.K. Uřčítě už toho tady a jinde bylo napsáno spousty a ještě mnohem dříve než jsem já poznal I..O a V....M a asi ještě bude od nově přícjozích lidiček, takže je na každém znás kde bude lítat. A pro mě jako "pilota" je důležitě aby vždycky někdo někde seděl na druhé straně a říkal mi Left Heading, Right Heading , continue climb to, decent to chrrrr FL atd. atd )
 

Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   13. 1. 2004 / 12:36
cmar
nebudem to asi moc rozpitvavat, vsetko ste uz povedali ..) Len za seba, furt /stale/ )) som sedaval na LKPR_APP .. ale teraz co mam new FS9 a PMDG sa "učim" trochu lietat takze riadim malo. Osobne si ale myslim ze tento mesiac sa obsadenie ATC v LKAA hodne zlepsilo. Teda sukromny dojem .. ked som si povedal idem riadit .. uuups, obsadena TWR aj app .. tak šup do Boeingu a LKMT - LKPR, troska ma ako pilota mrzi, ze ATC nedavajú príletove .. chcem sa naučit do FMC v panike zadat ) a nie ze na LKMT si podla atisu LKPR zadam rovno bod1w... a nakoniec aj tag podla nej neletim, lebo ATC ma posle vic do prava atd .... ale inak pohodaaaa .. vcera missed app ... a dobra praca niekoho na APP /nechytil som GS/ ale to sa zblanil autopilot alebo gdo a ručne sa mi nechcelo )
 

Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   13. 1. 2004 / 12:43
Tragédie v JRD
Ono, to ze nedostanes priletovou ale ridici Te vektrouje... .. duvod je jednoduchy ) ridici tam je proto, ze si chce zaridit, takze pokud muze, tak si Te vede po svem aby si zaridil ....na SIDy a STARy dojde pri hustsim trafiku, kdy ma ridici na radaru vice letadel a jejich vektorovani by bylo penukd narocne a neprakticke ...
 

Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   13. 1. 2004 / 12:49
cmar
hehe .. to ja zase ako ATC sa normalka vytešujem ked dam priletovu a pilot mi pekne po nej ide ako elektricka po kolaji .. ale vacsinou to skonci hlaskou no chart, vector pls .. )))
 

Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   13. 1. 2004 / 16:07
pepe
Neboj to ta prejde, zachvilku budes chcet davat len vektory. BTW mnohi si pametaju ze dlhu dobu som obsadzoval na Ivao LZBB alebo LZIB. Bohuzial teraz na to nie je cas, ale ak sa mi podari dostat sa trochu do pohody, tak zasa bude na IVAO tato pozicia obsadena every day -)))
 

Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   13. 1. 2004 / 16:06
cmar
tak teraz .. 13.1.2004 16:08 fuuuuul staffed )
 

Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   13. 1. 2004 / 16:41
Karel
Vlado, Vlado,

tomuhle říkáš "fuuuuul staffed" ? ))

Vždyť je tam online, s prominutím, ušmudlaný Praha Approach a Vary Approach

Karel
 

Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   13. 1. 2004 / 17:05
cmar
Karel karel, ked oni mi Všetci zdrhliii len co som to dopisal .. uuufff ))))) bodaj ich )
 

Re: Re: Re: Re: Proc je v ramci LK tak malokdy nejake ATC online (IVAO)?   13. 1. 2004 / 17:29
Karel
Teda, co to tam máš za kázeň???? Dá-li prozřetelnost volný večer, tak se tam dneska taky naloguju, a to si mě nepřejte!!! )

Karel
 

A co takhle fullstaff bez domluvy?(IVAO)   13. 1. 2004 / 20:43
Wonder (BHA247)   
dovolil sem si to prejmenovat protoze uz se to nehodi k tomuto screenshotu screenshot z 13.1.03 1942 Z
img_forumn/r22487_2.jpg (500x249)
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ