Na to, co myslím tím alibistickým přístupem, přijdeš asi záhy, až začneš některé prvky SOP aplikovat v praxi. Uvedu příklad, se kterým jsem se setkal u svého bývalého provozovatele: firma omezaovala používání určitých módů autopilota ve stoupání, konkrétně vertical speed a tzv. STBY PITCH (třeba Boeingy to samy o sobě nemají, pomineme-li CWS, je to režim autopilota, držící konstantní podélný sklon). Ve finále ti zbyde jen LVL CHG/IAS. Což je ne vždy ideální. Jakákoliv diskuze, kterou rozvineš na dané téma se zodpovědnými letci, starajícími se o metodiku, skončí tím, že je to pro bezpečnost a tečka. V/S je killer mód. Nebo zákaz vizuálů, ručního létání, apod. Téměř jakákoliv diskuze se okamžitě utne s poukazem na bezpečnost. Kam to vede, je nasnadě, snižuje se skutečná vycvičenost a zdatnost letců... Všichni o bezpečnosti jenom mluví |
|