mně by třeba ve vztahu k Airbusu zajímalo vyjádření reál pilota, jak je to s přesednutím zprava doleva. Nalétám 500 hodin (či kolik přesně) vpravo, udělám kapitánské zkoušky, přesednu doleva a ejhle - řízení joystickem mám na levou ruku. Po tom, co mám celkem slušné návyky na ruku pravou.... Zkusil jsem si jednou ve FS s albíkem, kterého mám celkem v ruce dát joy právě doleva a nic moc to teda nebylo (ergonomie joye na pravou ruku není až tak podstatná). Sice jsem si svého času nedokázal taky moc představit řídit éro beranama místo kniplu, ale je to pohoda a není problém v jeden den přesednout z kniplu na berany, ale změna ruky mi pod vousy moc neleze.
I když vlastně před 20ti roky jsem lítal zlíny levou rukou .... takže jsem si asi odpověděl sám Jenže to jsem zase za zády neměl 200 lidí a přeci jen to asi moc srovnávat nelze....
Ale i tak mi to nepřipadá moc logické. Tož alespoň jestli je tu někdo, kdo lítá střídavě Z - 142 nebo 43 z obou stran v jeden den - zajímal by mne názor, zda to dělá problém nebo ne (nebo jakoukoli kniplovou mašinu, ne beranovou). Dík. |
|