Pred 3ma lety jsem na tom byl presne jako ty.
Ja jsem se rozhodl pro UL, protoze maji motor.
Jelcin je sice nazyva ultrasracema, ale ja bych to tak nevidel. Najdou se mezi UL i stroje, ktere v nekterych parametrech hrave predci i aeroklubova letadla jako treba Z-142 ( mam na mysli stoupavost a cestovku o ekonomicnosti provozu pri te cestovce ani nemluvim). No ale nema se cenu hadat.
Zacal jsem litat tady kousek od Decina, kde jsem take uspesne dokoncil vycvik. Pote doslo k havarii (nastesti ne moji) a uzavreni mistni skoly a ja se musel presunout ku Praze a nelituju toho. Sice je to 1:15 jizdy autem (pro mne), ale zase si zalitam na solidnich strojich.
Takze k Tvym otazkam:
1) ULL. Vetrone samozrejme nijak nezavrhuju. Jen si na ne netroufam
a) jsem bidny meteorolog
b) moznost pridat plyn a provest go-arround mi dava jisty pocit jistoty a bezpeci
2) Pilotak vyjde na zhruba 50 000. Z toho je neco na teorii (asi 5000) a zbytek letove hodiny. Predepsanych hodin je 20, ale to je minimum. Zalezi na tom jak ti to jde. Letecke skoly jsem poznal dve, z nich bych doporucil tu druhou (prvni uz beztak neexistuje). Tou druhou (ale prvni v hodnoceni) je letecka skola Fly For Fun, sidlici na letisti Sazena. Majiteli a instruktory jsou velmi mili lide, instruktory pak velmi zkuseni letci. Pristup k vycviku pak maji nesrovnatelne zodpovednejsi nez na jaky jsem byl zvykly z dob meho vycviku. Letaji na Zephyrech 2000, nove je mozno ziskat i kvalifikaci na lety v rizenych prostorech. (Na den kdy se kola "meho" letadla dotkla RWY24 na Ruzyni do smrti nezapomenu).
3) Letadla se daji pujcovat ruzne. S UL je jen ten problem, ze vetsinou v ruznych skolach/pujcovnach jsou ruzne typy, takze musis projit preskolenim na dany typ, coz obnasi par hodin litani.
At uz se rozhodnes pro jakykoli druh letani, drzim palce! Stoji to za to.
Vita |
|