| | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 11:26 | |
| | Zdravím,
už delší dobu řeším problém se stoupáním do FL s A319 od PSS. Pokaždé když stoupám do letové hladiny tak se letadlo začne neřízeně "natahovat", rychlost klesat a nakonec přijde stalling a konec už je asi všem jasný. Nevíte někdo jak tento problém vyřešit, popřípadě poradit kde dělám chybu ?? |
| |
|
| | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 11:28 | |
| | zkus se podivat, jestli mas spravne zadany ZFW a vsechny vahy...kdyz tam zadas min, tak je to lehci a budes mit jakovy vetsi tah...obrazene je to prusvih a mohlo by to delat to co popisujes |
| |
|
| | | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 12:59 | |
| | Tak ať sem se snažil dělat s těma váhama cokoli tak to dopadlo zase špatně (viz. scrrenshot) .... |
| |
|
| | | | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 13:07 | |
| | No tak ten screen sem pořídil ted během letu EPKT - LFPO. Když sem to fotil tak nevypadalo tak hrůzně ale 5 minut na to sem tam už hodil 7700 a měhem 10 vteřin se propad z FL320 az na zem .... 100 mrtejch chudáků... |
| |
|
| | | | | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 13:17 | |
| | Proc az na zem?To fakt nejde vybrat pad?Tak maximalne 10 hladin a mas tam potrebnou IAS ne?To mi nerikej ze s tim spadnes az na zem.... |
| |
|
| | | | | | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 13:19 | |
| | jednou se mi to stalo s 737 a propadl jsem o celych 16tis stop, ale vybrat to s namahou jde |
| |
|
| | | | | | | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 13:22 | |
| | ted sem lital s PMDG736 a stacilo asi 2000ft na vybrani padu... |
| |
|
| | | | | | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 13:22 | |
| | Bohužel je to tak, ať sem se snažil jak koli tak nabrání rychlosti a následné vybrání pádu jak se to učí při PPL nepomohlo, šel jsem až na zem... |
| |
|
| | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 13:10 | |
| | Je to sice rutinni dotaz, ale jakou mas vertikalni rychlost ? Muze se stat, ze budes napr. v 25tis feetech a vertikalni rychlost treba 1400 no a potom logicky dojde ke ztrate rychlosti a padu. |
| |
|
| | | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 13:15 | |
| | Hned po startu sem tam dal +2200 ft/min ale ten screen je pořízenej při +1200 ft/min
(následně tam ale bylo -23800ft/min ) |
| |
|
| | | | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 13:17 | |
| | nemam s a319 zkusenost a moc nevidim vysku, ale kolem 30tis stop a vice mi pripada 1200 moc. Ale je to jenom domnenka |
| |
|
| | | | | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 13:27 | |
| | No ale já si pořád myslím že to nebude tím stoupáním, před nedávnem mi to normálně stoupalo klidně +2400 ft/min a nic, žádnej stall |
| |
|
| | | | | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 13:53 | |
| | 1200ft/min neni pro A319 nic neobvykleho, je to dost vykonne ero a pokud neni nalozene, tak i 2500 da... |
| |
|
| | | | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 13:27 | |
| | Doufám, že nestoupáš v režimu autopilota V/S ? |
| |
|
| | | | | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 13:31 | |
| | No....stoupám, protože OPT CLB tam někdy hází stoupání větší než 6000 ft/min. Je to chyba ?? |
| |
|
| | | | | | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 13:36 | |
| | Neboj ono to za chvíli klesne.Já jsem to nechal stoupat na automatiku vždy,když mi řídící neřekl jinak. |
| |
|
| | | | | | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 13:56 | |
| | Jistěže je to chyba Co má letadlo dělat, když v režimu V/S nemá žádnou možnost ovlivnit stoupání a tudíž se pokouší stoupat tak rychle, kolik mu nastavíš. A jelikož po něm chceš víc, než je možné, tak logicky ztrácí rychloust až se propadne. Od toho je tam FMC, aby řídilo stoupání tak rychle, jak je vzhledem k výkonu motorů v dané výšce možné. Na Airbusy už si nepamatuju, ale musíš zvolit režim řízení stoupání z FMC, nikoliv V/S. |
| |
|
| | | | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 13:33 | |
| | Míšo z toho screenu jako by vyplynulo,že máš venku brzdící spoilery
A319 musí umět stoupat jako čert.Zkus toto:
1. Nalož si málo lidí a paliva jen jednu třetinu nádrží.
2. Zapiš si na lístek kolik je Gross weight ( 33650 - bude 33.6 ) a Fuel ( 4500 - bude 4.5)
3. Tyto hodnoty ( samozřejmě ty tvoje ) napiš do CDMU
3. Startuj pomocí klávesy + na numerické klávesnici pro režim FLX mínusem by si to ubral,kdyby si to nastavil až na TOGA.
4. FD zapnut,klapky 1.pozice. Po nastoupání cca 2500ft zapni autopilota a klikni na točítko výšky,aby se za číslem zobrazila tečka. Tím už se V/S upraví sama a drží automaticky.
5. Za chvíli ti vlevo na displeji začne blikat režim motorů FLX takže klikni - minus na numerické klávesnici pro snížení režimu na CL. Pak už by to mělo makat až do finále.
|
| |
|
| | | | | | PSS A319 Stall při stoupání 20. 3. 2008 / 14:03 | |
| | Tak moc a moc díky, ted to zkouším na trati Linz-Mošnov. Postupuju podle návodu a zatím to vypadá slibně Pak dám vedět jak to dopadlo |
| |
|
| | | | | | | PSS A319 Stall při stoupání - VYŘEŠENO 20. 3. 2008 / 14:27 | |
| | Jak by řekl Archimédes : "Heuréka" !!!!!! Pravdu měl z části Gustav. Spoilerama to nebylo, ale tou automatikou. Díky moc Všem co se podíleli na diskusi. Konečne je vydět k čemu to fórum je !! |
| |
|
| | | | | | | | PSS A319 Stall při stoupání - VYŘEŠENO 20. 3. 2008 / 14:52 | |
| | Míšo Míšo počkej teď to zchytáš od mravokárců - vydět (vidět) ty ti daj |
| |
|
| | | | | | | | | PSS A319 Stall při stoupání - VYŘEŠENO 20. 3. 2008 / 15:04 | |
| | No tak to snad neni možný takovej překlep přez celou klávesnici
(doufám že tady už chyba neni, 3x jsem to kontroloval) |
| |
|
| | | | | | | | | | PSS A319 Stall při stoupání - VYŘEŠENO 20. 3. 2008 / 15:06 | |
| | | |
|
| | | | | | | | PSS A319 Stall při stoupání - VYŘEŠENO 20. 3. 2008 / 16:42 | |
| | Mne jen udivuje, ze s tim erem ocividne neumis jeste litat, ucis se prakticky zaklady a jdes s nim hned online. |
| |
|
| | | | | | | | | PSS A319 Stall při stoupání - VYŘEŠENO 20. 3. 2008 / 19:14 | |
| | No tak já s tim letadlem relativně umim, jak jsem psal, dříve se mi to nestávalo. Až poslední dobou. Jinak zvládám Start up, MCDU, Autoland, mauální přistání a další.... |
| |
|
| | | | | | | | | | PSS A319 Stall při stoupání - VYŘEŠENO 20. 3. 2008 / 19:38 | |
| | No nevím, ale umět nastoupat do letové hladiny patří snad k základu. Pokud jsi to neuměl přepnout na automatické stoupání, tak stačilo jen hlídat dopřednou rychlost a podle toho ručně snižovat V/S a dostal by ses do hladiny taky, bez pádu. A tys to klidně nechal zpomalit až ses zřítil a všechny zabil Bez takových základů se to on-line fakt moc nehodí. |
| |
|
|