| | | QUICKtip - Praha Ruzyně (tabulky pro piloty a ATC) 28. 2. 2008 / 21:28 | |
| | Dobrý večer,
dnes byl odpoledne poměrně malý provoz, tak jsem se rozhodl, že si udělám něco praktického pro řízení a létání. Jelikož mi přijde škoda si to nechávat pro sebe, tak zasílám odkaz: http://fs-support.wz.cz/files/QUICKtip-LKPR.pdf .
Je to jedna strana, na které jsou tabulky užitečných věcí pro piloty a řídící, aby nemuseli prohrabovat rychle mapy třeba při nouzových nebo jiných stresovějších situacích. Je to velice podobné dokumentu, který byl ke stažení na webu divize IVAO pro AIRAC 0712. Doufám, že to trošinku usnadní virtuální řízení a poletování.
PS: Nepoužívat v reálném letectví! |
| |
|
| | | QUICKtip - Praha Ruzyně (tabulky pro piloty a ATC) 28. 2. 2008 / 21:34 | |
| | Jakube, píše mi to, že soubor je poškozen. |
| |
|
| | | QUICKtip - Praha Ruzyně (tabulky pro piloty a ATC) 28. 2. 2008 / 21:36 | |
| | pěkné ale jeden dotaz... jak je tam ta tabulka "spacing on departure" .. to vážně pro všechny případy platí 2 min ? a moc nechápu proč immedite departure má 3min ? |
| |
|
| | | | QUICKtip - Praha Ruzyně (tabulky pro piloty a ATC) 28. 2. 2008 / 22:06 | |
| | LIGHT or MEDIUM behind HEAVY = 2 mins (3 mins if L or M performing an intermediate departure)
LIGHT behind MEDIUM = 2 mins (3 mins if L performing an intermediate departure) |
| |
|
| | | | | QUICKtip - Praha Ruzyně (tabulky pro piloty a ATC) 28. 2. 2008 / 22:35 | |
| | aha.. a co to znamená "intermediate departure" ? pač v tom pdfku máš immediate |
| |
|
| | | | | | QUICKtip - Praha Ruzyně (tabulky pro piloty a ATC) 28. 2. 2008 / 23:12 | |
| | Moc se omlouvám, už jsem nahrál opravenou verzi. Zítra tu napíšu, co to znamená full length a intermediate departure, doufám. |
| |
|
| | | QUICKtip - Praha Ruzyně (tabulky pro piloty a ATC) 29. 2. 2008 / 08:20 | |
| | Nechci ti nijak kazit náladu s odvedené práce, ale takovéto věci jsou ke stažení na foru CZ divize..
Např. zde:
http://ivaocz.virtualskies.net/forum/viewtopic.php?t=545
nebo
http://ivaocz.virtualskies.net/forum/viewtopic.php?t=692
Nehledě na fakt, že si tam trochu protiřečíš..
Na jednu stranu píšeš, že spacing na odletu mezi Light behind Heavy má mít 2 mins (nechci se hádat, ale mám pocit, že je to min. 5min..) a na druhou stranu máš dole napsáno, že "in all other cases the next A/C gets take off clearence when the previous passes 2400ft (a to jako AGL, nebo AMSL..? nebo jakejch 2400ft?) - tak jak to teda je..? 2 mins(resp. 5min), nebo 2400ft (ale kterejch, že..? )
Co se týče squawků, tak jestliže je přiděluje sq gen prográmek, tak je celkem zbytečný, bych řekl, mít tam ty kódy vypsaný, nehledě na fakt, že mám pocit, že lety na západ, s výstupním bodem OKG-Dekov, s cest. FL 280A mají mít kód 6620-6637, jež tam tobě chybí..
Nechci vypadat jako rejpal, ale minimálně polovinu věcí, co jsi tam uvedl, by měl ATC umět zpaměti a na zbytek už tabulky jsou.. (viz linky nahoře) |
| |
|
| | | | QUICKtip - Praha Ruzyně (tabulky pro piloty a ATC) 29. 2. 2008 / 08:32 | |
| | In all other cases je myslelo vyjma tech rozestupu ktere tam jsou vypsany, takze treba M-M atd... |
| |
|
| | | | | QUICKtip - Praha Ruzyně (tabulky pro piloty a ATC) 29. 2. 2008 / 14:00 | |
| | A i tak je to blbě.. Bo když budeš pouštět dvě Light éra za sebou za IFR, tak i tak je to moc, těch 2400AMSL, bo než ten malej prcek je nastoupe, tak tam vyjdou i ty dvě minuty..
A za VFR to už tuplem nemá cenu.. |
| |
|
| | | | QUICKtip - Praha Ruzyně (tabulky pro piloty a ATC) 29. 2. 2008 / 18:44 | |
| | Ale fujtajxl matýsku, to jsi se seknul , rozstupy při turbulenci v úplavu by ATC měl opravdu umět nazpaměť a tím padem vědět, že v té tabulce jsou dobře. 5 minut ani náhodou |
| |
|
| | | | | QUICKtip - Praha Ruzyně (tabulky pro piloty a ATC) 29. 2. 2008 / 20:19 | |
| | jak je to s tím immediate pro Medium - Medium? koukal jsem na jedno moje videjko u plotu a při immediate A319 za MD-80 je to přesně 1 min |
| |
|
| | | | | | QUICKtip - Praha Ruzyně (tabulky pro piloty a ATC) 29. 2. 2008 / 20:40 | |
| | 5.8.3.2 Minimum rozstupu 3 minuty se musí
uplatňovat mezi LEHKÝM nebo STŘEDNÍM letadlem,
vzlétajícím za TĚŽKÝM letadlem nebo mezi LEHKÝM
letadlem, vzlétajícím za STŘEDNÍM letadlem ze:
a) střední části stejné dráhy; nebo
b) střední části paralelní dráhy, která je vzdálená
méně než 760 m.
Toto je část předpisu L-4444, který předepisuje minimální rozstupy.
Je to z důvodu turbulence v úplavu a mám pocit, že pilot má právo požádat o zkrácení této doby, při čemž bere na sebe odpovědnost je varován frází "Caution wake turbulence, rwy XY, cleared for take off..."
|
| |
|
|