| | | Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 16. 12. 2007 / 19:10 | |
| | Pozdravy zase z Finska!
Mám SD Jak-40 a samozrejme farby CSA ale ake lety lietat? V akych linkach CSA ju pouzivali, verim ze vnutrostatne linky? Mozna niekto ma stare cestovny poriadok CSA a tam davaju informacie o typy lietadla...
Dakujem |
| |
|
| | | Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 16. 12. 2007 / 19:23 | |
| | Určitě to lítalo do Popradu.. Jednou jsem s tm letěl..
Ale nic dalšího mě nenapadá..
A btw.. neměli náhodou ČSA JAKy 42..? |
| |
|
| | | | Re: Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 16. 12. 2007 / 19:25 | |
| | ne... aj ked by som tomu bol docela rad |
| |
|
| | | Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 16. 12. 2007 / 19:45 | |
| | Více méně s nima létej, to co létají dens ATRky, Jaky se o ty linky dělily s Tu-134. Teda pokud mi rozum neklame,... |
| |
|
| | | Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 16. 12. 2007 / 20:37 | |
| | Mě s tím před mnoha a mnoha léty přemístili z Mošnova do Košic. Byl to můj první let v živvotě |
| |
|
| | | | Re: Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 16. 12. 2007 / 20:51 | |
| | Takze Ostrava-Kosice a Praha-Poprad, to je velmi dobre zaciatku. Diky. |
| |
|
| | | Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 16. 12. 2007 / 21:52 | |
| | Zcela určitě tohle nešťastné letadlo létalo Praha - Karlovy Vary a zpět. |
| |
|
| | | | Re: Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 16. 12. 2007 / 22:09 | |
| | A proč nešťasné?Pravda,sice krapínek neekonomické.ale určitě ne nešťastné.A práce ne něm jako mechanik.....HMMMMm...jednoduchá obsluha,prostě paráda. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 16. 12. 2007 / 22:59 | |
| | bol to taky vacsi albik,aj motory to malo z albiku , AI-25 TL. Ja som s tym bol tiez vezeny a nejak mi to ako tryskac nepripadalo,ale hlavne zaujimave nastupovanie a vystupovanie to malo - prdelou. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 17. 12. 2007 / 05:54 | |
| | Já vím,vždyť jsem psal,že jsem na tom dělal.A ty dveře,myslím že je má i DC-9 ( typem si nejsem jistý ) .Takže ne jen rusáci... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 17. 12. 2007 / 09:49 | |
| | stejne tak B727, BAC1-11 ....
jenze na rozdíl od Jaku maj i normalni vchod |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 17. 12. 2007 / 14:04 | |
| | No Jak ma tiež také "čosi" v oblasti L1 vchodu, to je len núdzový? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 17. 12. 2007 / 14:39 | |
| | Jojo,jen nouzák.A verze "K" tam má nákladové dveře. |
| |
|
| | | Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 16. 12. 2007 / 22:39 | |
| | Určitě lítal na linkách z Prahy do:
Karlovy Vary, Ostrava, Brno, Bratislava, Piešťany, Sliač, Tatry-Poprad a Košice.
V odkaze je letový řád z roku 1973, tedy z doby těsně před zavedením Jaka do provozu, kdy vnitrostátní dopravě ještě kralovaly IL-14. Jak-40 tyto linky postupně přebíral (asi ne všechny - do Přerova a Holešova asi? nelítal).
http://www.planes.cz/cs/historie/24/
Mě by zase zajímalo, jestli je ČSA nasazovaly před rokem 1989 i na zahraničních linkách?
|
| |
|
| | | | Re: Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 16. 12. 2007 / 23:45 | |
| | Jen technická..
Není to letiště náhodou Poprad - Tatry..? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 16. 12. 2007 / 23:46 | |
| | No je no... detail |
| |
|
| | | Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 17. 12. 2007 / 08:55 | |
| | tiež ho bolo výdavať aj v Piešťanoch |
| |
|
| | | Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 17. 12. 2007 / 09:10 | |
| | V roce 1990 jsem s tim letel na lince LZIB - LZTT a letenka tehdy stala neuveritelnych 290KC....!!!!Skoda,ze jsem si ji nenechal na pamatku! |
| |
|
| | | | Re: Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 17. 12. 2007 / 10:16 | |
| | snáď KČS to bola iná cena. Ja ked som lietal do Prahy z Popradu a späť za sociku tak spiatocna letenka bola lacnejšia ako vlak - lôžko tuším necelých 400 KČS!!!
Mal si si ju nechať, ja som si svoju poslednú socialistickú odložil. Jakom 40 som lietal dosť často, hlavne poobedným letom z Prahy do Popradu priamo. Odlet bol asi o 14:30. Prílet do LZTT okolo 15:30 To si ešte pamätám, že kabínu keď bolo poloprádzne lietadlo mali piloti otvorenú. Keď letel nejaký môj kamarát z aeroklubu ako druhý pilota, alebo ako kapitán tak som sa posadil( ma posadili) na jupm seat a cely let som s posádkou prekecal. To boli časy Nuž nostalgia je super vec |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 17. 12. 2007 / 11:02 | |
| | Vyborne, aj kus dejiny sme mohli tu sledovat. Uz mam co robit s virtualnom Jakem na par vecery.
Majte sa! |
| |
|
| | | Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 30. 12. 2007 / 22:42 | |
| | Ještě jsem ve svých starých poznámkách ke Karlovarskému letišti našel tohle: Špičkovým obdobím v historii letiště byl rok 1978. V témže roce byl také z letadlového parku vyřazen typ letadla Il 14 a nasazen nový letoun JAK 40. Denně se provozovalo šest pravidelných leteckých spojů, z nichž čtyři spojovali lázeňské město s Moravou a Slovenskem. V obou směrech bylo odbaveno 50 tisíc cestujících. Státní opatření směřující k úspoře pohonných hmot a prudký nárůst cen letenek zapříčinily v následujícím roce citelný pokles zájmu o cestování letadly. Na letišti Karlovy Vary klesl provoz o 74 % a nakonec byl zastaven. V té době se dokonce zvažovala otázka jeho dalšího provozování jako civilního dopravního letiště. Od roku 1981 byl udržován pouze sezónní (letní) provoz mezi Prahou a Karlovými Vary s možností tranzitu. V roce 1989 byl karlovarskému letišti udělen mezinárodní statut. Současně s tím byla 26. května obnovena linka Praha – Karlovy Vary vždy v pondělí a pátek. Cena letenky byla 120 Kč a let letounem JAK 40 trval 35 minut. |
| |
|
|