| | | Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 14:02 | |
| | Ako vacsinou piloti pristavaju s 737 ? manulane alebo s autolandom? su na to nejake predpisy, ze ako pristavat ?? |
| |
|
| | | Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 14:12 | |
| | Existují předpisy, které definují minimální podmínky pro daný druh přiblížení a přistání. Mám pocit, že letadlo musí přistát na autoland minimálně 2krát do měsíce, jestliže ho má na palubě. Jinak v praxi se za dobrých podmínek přibližuje hlavně vizuálně, popřípadě jiným přiblížením než je ILS, který je primárně určen pro zhoršené podmínky. |
| |
|
| | | | Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 14:37 | |
| | A proc MUSI pristavat s autolandem vubec nekdy? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 14:39 | |
| | Mělo by to být prováděno hlavně z důvodu kontroly korektního chování přístrojů, pokud se nepletu. |
| |
|
| | | Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 14:32 | |
| | Jak psal Overfly. Sice netuším, jak to je s tím autolandem, že musí přistávat 2x do měsíce, ale autoland nemá prozatím příliž mnoho strojů v ČR, resp. není na to vybaveno ani jedno letiště v ČR (pokud se nepletu, tak na toto je třeba CAT IIIc, kterou nemá ani LKPR - probíralo se to tady před týdnem tuším) a za těchto podmínek sedají piloti vždy na ruku. ILS nebo VOR/DME je přivede na určitou vzdálenost od prahu dráhy a pak to musí piloti vzít do vlasních rukou a sedají manuálně takže v ČR je dosednutí vždy práce pilotů a přiblížení jak už bylo zmíněno podle podmínek přístrojové nebo visuální |
| |
|
| | | | Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 15:04 | |
| | Já bych řekl, že RWY24 LKPR má autoland. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 15:07 | |
| | Je fakt, že autoland se s výjimkou výcviku obvykle nedělá, pokud to podmínky přímo nevyžadují. Ruzyně je ale pro něj plně použitelná a letadla všech hlavních provozovatelů v Praze taky. Hlavně na začátku listopadu bylo téměř každé naše brzké ranní přistání automatické. Letící pilot je vždycky kapitán, F/O kouká po celou dobu přistání jenom do budíků a hlásí všechno, co tam uvidí. Pak to najednou drcne. Je to zvláštní pocit Po přistání je nutné u 737 odepnout autopilota (neudržel by směr při dojezdu), A/T se vypne sám tuším 2 sekundy po dosednutí. Méně známé je, že mašina umí sama v případě potřeby zalétnout i go around. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 15:16 | |
| | A není náhodou Autoland funkce, do které patří nejenom drcnutí, ale i udržení letadla na centrlajně při dojezdu? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 15:19 | |
| | Jak vidíš není.To by 737 s dvouosým autopilotem nikdy tuhle certifikaci nedostaly |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 15:22 | |
| | No právě... takže jestli je toto fakt, tak to nám ve škole zase vykládají kraviny... proč tam vlastně chodím? Ještě jednou se jich radši zeptám, abych se ujistil, že nám toto opravdu říkali. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 15:34 | |
| | U 737NG údajně výrobce umožňuje jako option řízení směrovky autopilotem a následně certifikaci pro CAT IIIb. Jiná věc je, že si to málokdo objednal (snad easyJet u některých mašin).
Je to jako u bizjetů, lecjaký výrobce nabízí možnost CAT II, ale provedení bulletinu stojí třeba 100 000dolarů, pak následuje ověřovací provoz... a tak na to většinou provozovatelé kašlou |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 15:25 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 15:36 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 20:15 | |
| | Jo, to je přesně to, na co vzpomínám Takže autoland čistě je jako dosednutí a nic víc. Ty další funkce jsou teda jenom volitelné a více méně s tím "vůbec nesouvisí", chápu-li to dobře |
| |
|
| | | | Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 15:06 | |
| | CATIIIc nema s autolandem nic spolecneho.Samozrejme ze od urcite dohlednosti je povinny AUTOLAND.CAT IIIc znamena za na dane letiste muzou sedat masiny kdyz je 0 dohlednost..To zatim nejde snad na zadnem letisti na svete.K tomu je potreba aby letadlo dokazalo samo uvolnit drahu pomoci nejake automatiky.Sendout na 0 uz muzou ale kdyz nemuze uvolnit drahu a dal pojizdet,tak je IMHO uplne k nicemu.A je to taky kvuli tomu ze kdyz je 0 dohlednost a neco se stalo tak k nim nedokazou dojet zasahove jednotky...Proste je nenajdou)) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 15:21 | |
| | Takže LKPR je vybavená na autoland? Jen, podlě mě, druhy CAT na letišti mají s autolandem společného ne? Když má CAT I, tak tam autoland praktikovat nemůžeš, protože pro to prostě letiště není vybaveno |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 15:27 | |
| | No, uplne k nicemu. Kdyz to ero proste musi nutne sednout, tak se nemusi kodrcat na nejaky jiny letiste, a navic, at si pak zustane na draze, pokud nema nejaky medical emergency na palube, dyt takhle je to stejne to letiste uzavreny a nic jinyho po nem nesedne, ne? |
| |
|
| | | | Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 15:31 | |
| | Autoland má poměrně dost strojů v ČR - všech cca 35 Boeingů a 15 Airbusů - lze říci, že všechny větší éra
Autoland můžeš dělat všude, kde je ILS, pokud to není výslovně zakázano (někdy bývá na ATISu hláška "no automatic landings", důvodem může být současné vysílání ILS na opačnou dráhu)
Autoland můžeš dělat i tehdy, pokud jseš prostě jenom unavený, třeba ráno po celonočním letu
Autoland se, pravda, nedělá moc často (osobně jsem to zažil vždy max. 5x do roka)
Autoland se s každým letadlem opravdu v určitých intervalech musí dělat (letadlo si to samo připomene), aby se prověřila jeho funkce
Autoland s CAT I,II,III etc. nemá moc společného
ILS se nepoužívá jen za špatného počasí, ale i za dobrého. Jestli ho pak někdo letí v A/P, či v ruce, aby toho využil a potrénoval, to už je jíná věc. |
| |
|
| | | | Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 15:38 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 16:04 | |
| | V tom příspěvku, na který odkazuješ, píšeš, že použití autolandu je podmíněno CAT III ILS. Takový limit pokud pamatuju, na 737 neexistuje.
Na CAT III není podmínkou autoland. Spousta provozovatelů používá HUD a sedá manuálně. American Airlines údajně nemají na 738 autoland, používají právě HUD
A jen tak mimochodem, v dáááávných dobách, kdy se na péráku ještě tolik nepérovalo a diskuze byly k tématu, vedla se diskuze, zda 737 umí sednout na jeden autopilot. Byl jsem trochu osamocen s názorem, že ano, leč nemohl jsem najít zdroj jiný, než simulátorovou praxi (v reálu jsem to pochopitelně nezkoušel) a tvrzení jednoho inspektora. Nicméně po letech jsem našel vyjádření odborníků http://www.pprune.org/forums/archive/index.php/t-120597.html . Takže nesmí, ale umí |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 16:11 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 16:14 | |
| | Jojo, krásný časy zanícených diskuzí na odborná témata!!!! |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pristavani s realnym 737 10. 12. 2007 / 16:21 | |
| | Už jen kvůli nostalgii jsem to hledal... |
| |
|
|