Ono to vnimani rychlosti bude hodne souviset s tim zoomem, resp. s velikosti zorneho pole.
Rychlost simulace je v podstate spravna
( tedy jestli nemas nahodou zapnuty zpomaleni casu ... )
Ale je velkej rozdil mezi tim, co vidis na monitoru a co ve skutecnym letadle.
V realu vidis dobre a detailne pred sebe a zaroven i do boku, a perifernim videnim obsahnes celkem dejme tomu skoro 180 stupnu. A prave to co vidis z boku, to se miha nejrychleji a ma to vliv na vnimani rychlosti ( pri letu nizko nad zemi nebo pri pojizdeni, startu )
Kdezto na monitoru je to jiny - pokud si das zoom 1x, vidis dejme tomu podobne ven z letadla jako z realu, ale koukas se vlastne jakoby zkrz pruzor helmy na skafandru. Takze to, co ti dela ten dojem rychlosti je uz mimo monitor a ty to nevidis.
A nebo si muzes zoom zmensit ( t.j. zvetsit zorne pole ), pak uvidis vic a vic i z bocniho pohledu. Dojem rychlosti se vyrazne zlepsi, ale zas koukas ven jakoby dalekohledem obracene, nebo rybim okem.
Takze s tim nic nenadelas a nebo musis najit nakej kompromis.
U 2D panelu to jde hur, u 3D kokpitu je to lepsi, nebot aspon vidis na pohledu, jakej je tvuj zornej uhel.
Zkus si dat v letadle ve FS ( treba v tom Piperu ) 3D kokpit a zoom 0.5x nebo i 0.3x a pak uvidis, ze se to hned hejbe vsechno rychlejc. Jen je to vic narocnejsi na hardware, protoze je videt vetsi scena a vic polygonu.
Treba i u toho IL2 Sturmovika ( nebo jinejch simulatoru ) je to podobny. Jsou tam 3 hlavni zorny uhly, a na ten nejmensi to vnimani rychlosti je taky docela jiny nez na ten nejvetsi. |
|