FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 30. 11. 2024, svátek má Ondřej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Proc let pusobi tak strasne pomalu? Jeden příspěvek | Celý strom
Proc let pusobi tak strasne pomalu?   17. 11. 2003 / 00:44Roman
Omluvte muj kostrbaty jazyk, prave jsem prisel z hospody, ale uz predtim jsem se chtel zeptat, proc kdyz mate pohled nastaveny na 1x, cili zadny zoom, letite nad stromy, vypada to , ze neletite 120 uzlu, ale spis 20 uzlu za hodinu. Stahnul jsem si ortophoto Prahy a kupodivu jsem zjistil, ze kdyz v Piper Cubu letim nad Vrsovickou ulici, kde bydlim, mijim ty domy zavratnou rychlosti, cili asi 140 km za hod., opravdu nestacim sledovat, kde jsem, jak je to rychly, ale kdybych tam pridal, coz neumim, nejaky autogenovy stromky, asi by musely bejt nesmyslne obrovsky, protoze prece nad nima let pusobi jako by byl nejmin ctyrikrat zpomalenej.

Takze fakt nechapu, kde je chyba - rozmery prazskych ulic odpovidaji, nad nima se lita opravdu rychle, jak by to bylo ve skutecnosti, ale kdyz letite v tom samym letadle nad lesem, mate pocit, ze jste opravdu na nejakym letajicim bicyklu a ne na letadle, ktery svisti 150 km v hodine.

Pritom kdyz sedite nekde na letisti a kolem jsou ty stromy, tak velikost stromu a velikost letadla vypadaji jako ze jsou ve spravnym pomeru.

Takze kde je chyba, fakt nechapu.

Vim, ze co me jeden cas nadchlo na X plane bylo prave to vnimani rychlosti letu, kterej tomu simulatoru dava fakt stavu.

 

Re: Proc let pusobi tak strasne pomalu?   17. 11. 2003 / 01:17
Flashman
Tiez som takto raz experimentoval v FS2002 s Boeingom 747 nad nejakou pustou krajinou so stromami. A poriadne ma trklo az potom, ked som s lietadlom skusal v plnej rychlosti letiet v minimalnej vyske, teda iba zopar, asi 10 metrov na zemou. Ked som si potom prepol na vonkajsi pohlad z boku a pauzol som let akurat ked som prelietal kusok od stromu, myslel som ze ma slak trafi ) - strom bol asi trikrat taky vysoky a siroky ako Boeing 747 Jumbo Jet........ Ten pri nom vyzeral ako model na dialkove ovladanie

Tak vedel som uz davno, ze Micro$oft robi vseliake hovadiny, ale ze by nevedel ani odhadnut velkost stromu... fakt uz neviem kam to speje...

Az budem mat funkcny FS, urobim nazorny screenshot a pridame ho do nejakej "funny shots" rubriky.... )
 

Re: Re: Proc let pusobi tak strasne pomalu?   17. 11. 2003 / 02:38Roman
To je divny, ja jsem ted schvalne postavil cessnu 172 na placek mezi stromy a zda se mi ten pomer velikosti stromu a cessny odpovidajici.
Jsou to teda dost velky stromy, ale nerekl bych, ze je to prehnany.
Pak jsem misto cessny umistil boeing 737 a to uz si nejsem jist. Simulator taky automaticky pohled na boeing umistuje ze vetsi vzdalenosti.

Pak jsem tou cessnou zkousel mezi temi stromy litat - dokud je clovek tesne nad zemi, tak to jeste pusobi, ze se ty stromy kolem mihaj dost rychle, ale jakmile se trochu vznese, najednou jako by ho nekdo zfetoval a on vnimal vsecko jako ve zpomalenym filmu. Mozna je to proste tim, ze ve skutecnosti pri takovym letu vnimame mnohem vic detailu, ktery se kolem nas mihaj velkou rychlosti, kdezto v FS je to jen par dost primitivnich 3d modelu stromu, ktery vsecky vypadaj skoro stejne - chybi spousta svetelnych efektu, stiny, spousta detailu na zemi, asi proto to pusobi tak pomalu,
dobre, ale jakto, ze v X plane to je tak zivy a v Il 2 Sturmovik jakbysmet.

Mozna ze tam je to nak nazoomovany. Problem je, ze kdyz pouziju zoom v FS, a i kdyz je framerate vysoky, nejak se to zadrhava. Takze
takze porad to cely moc nechapu.
 

Re: Re: Re: Proc let pusobi tak strasne pomalu?   17. 11. 2003 / 03:43
Tragédie v JRD
Jenom pridam svuj postrech ... ve FS2002 byly autogenove domecky strasne velke... nepomerne vuci okoli ... na stromky jsem tak moc nekoukal, ale s jejich pohybem vuci zemi .. pohybuji se konstatne se zbytkem, tudiz se pohybuji spravne...
 

Re: Re: Re: Re: Proc let pusobi tak strasne pomalu?   17. 11. 2003 / 21:38
Flashman
Neviem, cela ta rychlost simulacie je nejaka divna. Napriklad vsimnite si ked rolujete po runway v plnej rychlosti pri pristavani alebo startovani. Nepripada vam to nejake pomale? ked si date iny zoom, hned je to rozdiel, ale potom je vidiet to hnusne zakrivenie... mali by ten zoom pomocou + a - zrusit a stanovit pevne priblizenie z kokpitu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Proc let pusobi tak strasne pomalu?   17. 11. 2003 / 22:54
Milan Lisner   
Ono to vnimani rychlosti bude hodne souviset s tim zoomem, resp. s velikosti zorneho pole.

Rychlost simulace je v podstate spravna
( tedy jestli nemas nahodou zapnuty zpomaleni casu ... )
Ale je velkej rozdil mezi tim, co vidis na monitoru a co ve skutecnym letadle.
V realu vidis dobre a detailne pred sebe a zaroven i do boku, a perifernim videnim obsahnes celkem dejme tomu skoro 180 stupnu. A prave to co vidis z boku, to se miha nejrychleji a ma to vliv na vnimani rychlosti ( pri letu nizko nad zemi nebo pri pojizdeni, startu )

Kdezto na monitoru je to jiny - pokud si das zoom 1x, vidis dejme tomu podobne ven z letadla jako z realu, ale koukas se vlastne jakoby zkrz pruzor helmy na skafandru. Takze to, co ti dela ten dojem rychlosti je uz mimo monitor a ty to nevidis.
A nebo si muzes zoom zmensit ( t.j. zvetsit zorne pole ), pak uvidis vic a vic i z bocniho pohledu. Dojem rychlosti se vyrazne zlepsi, ale zas koukas ven jakoby dalekohledem obracene, nebo rybim okem.

Takze s tim nic nenadelas a nebo musis najit nakej kompromis.
U 2D panelu to jde hur, u 3D kokpitu je to lepsi, nebot aspon vidis na pohledu, jakej je tvuj zornej uhel.

Zkus si dat v letadle ve FS ( treba v tom Piperu ) 3D kokpit a zoom 0.5x nebo i 0.3x a pak uvidis, ze se to hned hejbe vsechno rychlejc. Jen je to vic narocnejsi na hardware, protoze je videt vetsi scena a vic polygonu.

Treba i u toho IL2 Sturmovika ( nebo jinejch simulatoru ) je to podobny. Jsou tam 3 hlavni zorny uhly, a na ten nejmensi to vnimani rychlosti je taky docela jiny nez na ten nejvetsi.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc let pusobi tak strasne pomalu?   18. 11. 2003 / 13:01
Latom   
Jen řeknu svůj postřeh. Viděli jste někdy záběry z kokpitu během startu? Jelikož jsem tam byl velmi často a rovněž to mám i na videu, tak právě na tom videu mi to připadá taky velmi pomalé než jsem viděl na vlastní oči. Takže Milane v tom co říkáš je zakopaný pes. Je to jen jiný pocit vjemu. Prostě si na to musí každý zvyknout.
Však zkus se koukat při jízdě autem pod sebe nebo na stromy podél silnice. To je rozdíl vjemu taky a jedeš stejně rychle.
Ted trochu z jiného soudku, ti co v reálu lítají mi jistě dají za pravdu, že sedat na malém domácím letišti je jiné než třeba na LKPR, kde je dráha široká. Taky je to rozdíl vjemu, na který si každý musí zvyknout. Takže bych mrkvy moc nezatracoval.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc let pusobi tak strasne pomalu?   18. 11. 2003 / 18:30Roman
Dobře, spousta zajímavých postřehů, je to hodně o tom nedostatku periferního vidění a o relativitě. Třeba když člověk jede chvíli po dálnici 180 km v hodině a pak zpomalí na 120, tak se mu zdá, že skoro stojí - může se ukousat nudou. To je trochu můj případ. A je fakt , že když se koukám z okýnka boeingu, tak teprve těsně před přistáním, čili až tak ve výšce 100m nebo níž se to začne všecko šíleně hejbat a já se bojím, že to žuchne... mimochodem, dokud jsem nezačal lítat na FS, tak jsem v letadlech neměl strach, protože jsem netušil, co všecko musí piloti řešit a co všecko se může stát... teď jsem nervozní, ještě když už letadlo dosedne a brzdí na runwayi...

Ale jak mi vysvětlíte, jestli jste to někdy zkoušeli, že v X plane let působí nesmírně živě a letět nad tou stužkou silnice s malými jezdícími auty je dost zábava = plyne to nějak přirozeně a svižně, kdežto v FS je to fakt šíleně pomalý. bohužel už nemájm nainstalovaný demo X plane, kde mě ten pocit letu tak nadchl, že jsem si málem objednal celou verzi, ale zas ta grafika je trochu mimo, když to srovnáme s FS 2004.

 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ