Slušný zmatek v číslech , takže to uvedeme na pravou míru.
a) Let VFR není! let za viditelnosti země. VFR jsou pravidla pro let za viditelnosti (tj. za určitých podmínek může probíhat let VFR aniž by pilot viděl zem). Podmínkou pro to, aby let mohl být VFR je udržování tzv. VMC (což je to, o čem píšeš dál jako o minimech)
b) VMC (Visual Meteorological Condition) je souhrn podmínek, které se liší podle třidy i typu vzdušného prostoru. Detailně viz AIP ČR a L2, letmé shrnutí základních údajů v ČR! (to znamená, že v jiném státě mohou tyto hodnoty být jiné...):
Ve třídě G je to dohlednost 5km, vně oblačnosti, za viditelnosti země. Pokud pilot udržuje IAS menší, než je 100násobek dohlednosti, může se dohlednost snížit až na 1500m, pro vrtulníky 800m.
Ve třídách E, D a C pod FL100 je to dohlednost 5km, horizontální vzdálenost od oblaků 1500m a vertikální 1000ft/300m.
Ve třídách E, D a C nad FL100 je to dohlednosti 8km, horizontální vzdálenost od oblaků 1500m a vertikální 1000ft/300m.
Uvnitř řízených okrsků (CTR) je to 5km, vně oblačnosti, za viditelnosti země. Pokud pilot dostane letové povolení jako zvláštní let VFR, potom může dohlednost opět klesnout až na 1500m/800m pro letadla/vrtulníky. |
|