FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 30. 11. 2024, svátek má Ondřej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FL360 Jeden příspěvek | Celý strom
FL360   16. 9. 2007 / 11:10
flesko   
počujte aká je to výška FL360 alebo ako sa to počíta?...

Bo mam IFR let, a mi vzdy vypisuje, že mám stúpať na výšku FL360
 

Re: FL360   16. 9. 2007 / 11:11
Teflon_490   
36000 stop.
 

Re: Re: FL360   16. 9. 2007 / 11:14
Tragédie v JRD
pri vyskomeru nastavenem na 2992 (v americkych erech) nebo 1013 (v ostatnich erech)
 

Re: FL360   16. 9. 2007 / 11:25
FSPilot   
máš dva základní způsoby měření výšky. Jedna je skutečná a říká se jí "výška" neboli "altitude", což je skutečná výška nad mořem a další je tzv. tlaková výška, což je tzv. "letová hladina" neboli ten "Flight Level". Tlaková výška je to proto, protože se letí s výškoměrem nastaveným na tzv. standardní tlak, což je hodnota 1013 hPa, zatímco "altitude" je výška, která se letí na tzv. QNH a to je tlak přepočtený an střední hladinu moře. FL není v pevné výšce, ale mění se v závislosti na tlaku, takže když letíš, tak letíš v tlakové výšce, což je výška, ve které je neustále stejný tlak, takže kopíruješ takovou křivu. V ČR je převodní výška 5000 ft, takže při dosažení takové výšky přenastavuješ výškoměr z QNH na ten standard a letíš tu tlakovou výšku, neboli FL. Na obrázku to vypadá asi takhle:
15573 B / 600 x 389 / FL_ALT.JPG
 2x  

Re: Re: FL360   16. 9. 2007 / 11:36
FSPilot   
Jenom se ještě doplním o tzv. QFE. To je tlak, kdy ti na letišti na zemi ukazuje výškoměr 0 ft. Toho se používá třeba na ukázky na leteckých dnech, jinak to moc praktický účel nemá. To jak psal Teflon, tak ti ukazuje ten výškoměr, když máš nastaveno standard. A jak doplnil Tragéd, tak na amerických mašinách to bývá hodně jen v in.Hg, což je stupnice, která se v ČR nesmí používat a myslím, že ani v Evropě a vždy ti bdue říkán tlak v QNH, popř. QFE. Bývají kombinace, kde je obojí stupnice. jinak jak psal Tragéd, tak v tom rtuťovém sloupci je standard 29.92
 

Re: Re: FL360   16. 9. 2007 / 11:37
EASY305
eFesáku nemůžu ti nevyseknout poklonu !!!!!
Taková vysvětlení u mne obstojí na plné čáře!!!!! Jasné, věcné, přehledné, srozumitelné i pro diletanta. Dobrý chlape.
 

Re: Re: Re: FL360   16. 9. 2007 / 11:43
FSPilot   
díky
 

Re: Re: FL360   16. 9. 2007 / 12:37
LS
Pozor, neplesti si prevodni vysku a prevodni hladinu...Obe mohou byt rozdilne. Prevodni vyska je pevne dana kazdym statem (u nas 5000ft) a jakmile prostoupavas tuto vysku, tak prechazis na standardni tlak 1013 (presneji 1013,25) a dalsi hladiny se oznacuji jiz FL60, 70, 80 atd...

Kdyz klesas, tak pri pruletu prevodni hladinou nastavujes na dane QNH, ktere dostanes vzdy s prikazem klesat pod prevodni hladinu. Pripadne QNH vztazene k letisti je uvedeno v METARu daneho letiste. Pokud se lisi prevodni vyska a hladina, tak prostor mezi nimi se oznacuje prevodni vrstva..

Pak jeste existuje oblastni QNH a je to nejnizsi QNH, ktere se v te dane zemi vyskytuje, tudiz pokud jsi na trati na nejake vysce, tak letis na oblastni QNH a to ti zaruci, ze budes mit dany rozestup od prekazek (kdyz ho zajistis) a nemusis se starat, zda je QNH v Praze 1020 a v Brne 1010, tak kolik bude u Jihlavy, proste poletis na oblastni a je to

Vice je tady a je to lepe pochopitelne. Staci obrazky... http://www.ivao.aero/training/tutorials/Ipack/Files/L5-Altimetry.htm
 

Re: Re: Re: FL360   16. 9. 2007 / 12:48
FSPilot   
Já jsem o převodní hladině nic nepsal a co se týče toho regionálního QNH, tak si nejsem jistý, jestli platí po celé ČR, ale jen v určité oblasti od letiště. Toto nevím, takže mi to potvrď, jestli je REG QNH opravdu platné pro prostory celé ČR mimo CTR samozřejmě a ATZ (asi)
 

Re: Re: Re: Re: FL360   16. 9. 2007 / 13:03
LS
Sakra, mne zmatl ten pojem tlakova vyska
jasne, ze je platne po cele CR, vzdyt je to nejnizsi tlak v cele CR, tudiz v ni plati

Pokud jsi v CTR, pobliz letiste atd. a mas info o letisti a planujes tam neco robit, tak litas na nej, ale u preletu nastavis oblastni a je to

Pokud prolitas CTR nejakym, tak ti ridici da treba, ze mas letet 2500ft na QNH...Pri vystupu ti da opet oblastni QNH...
 

Re: Re: Re: Re: Re: FL360   16. 9. 2007 / 13:07
FSPilot   
Jj to vím. Co se týče toho oblastního, tak jsem měl za to, že to platí třebas jen v určitém okruhu pak bych si vyžádal někde na jiném letišti, ale je to kravina, jak jsem nad tím přemýšlel Ale díky za info
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL360   16. 9. 2007 / 13:33
LS
od toho je to oblastni nejnizsi v cele dane oblasti, tedy cele CR
 

Re: Re: FL360   16. 9. 2007 / 13:37
Rychlokvaška
Já vím, že jsem detailista, ale přesto ;o)

Altitude je výška nad mořem, to je pravda, ale rozhodně to není skutečná výška, která se mění podle aktuální teploty a tlaku ve sloupci pod letadlem. Aby se altitude dala nazývat skutečnou výškou, tak by musel být pod letadlem sloupec vzduchu přesně kopírující ISA atmosféru a letiště vydávající QNH by muselo splňovat tentýž požadavek, nebo alespoň provést příslušné korekce (řekněme jako QFF, i když to pořád ještě není ono).

Aby to nevyznělo jako nějaká prkotina - ono se může zdát, že je to trocha, ale za výrazně nízkého tlaku a teploty může být rozdíl tak velký, že se snadno smázne celá decision altitude, nebo "buffer" v bezpečnostní MSA.

I proto se při velkých rozdílech proti ISA dělají korekce min. na teplotu.
 

Re: Re: Re: FL360   16. 9. 2007 / 14:19
FSPilot   
Jasně, ale vem si někoho, kdo o tom neví absolutně nic, když se takhle zeptá, tak je třeba to podat jednoduše aby pochopil o čem je řeč. Tlak není nikde a nikdy stejný a pořád se to hýbe a třeba před bouřkou je průběh tlaku úplně šílený, ale víceméně to je "skutečná výška" rozhodně přesnější, než na standard a když si QNH nastavíš, tak na zemi na daném letišti ti výškoměr bude ukazovat výšku, kterou máš jako Elev. v mapách. Když to bereš takhle, tak by letectví nemohlo fungovat, protože nic není přesné a nedá se tím řídit... Měli jsme takového učitele, co všechno musel mít absolutně přesně, ale jak jsme přišli do praxe, např. do leteckých opraváren, tak se těmhle poznatkům akorát smáli. Samozřejmě musí se to brát, ale doslovně ne... řekni mi, kdo řeší v letadle za letu to, že když má QNH a výškoměr mu ukazuje třebas 3000ft a skutečná výška je třebas 2890ft, tak to nikoho nezajímá. S tím se prostě počítá. Samo, že v těch extrémních případech se musí dělat ty korekce, ale i tak.. pro jednoduchost to stačí tak, jak jsem to napsal si myslím...
 

Re: Re: Re: Re: FL360   16. 9. 2007 / 14:27
Rychlokvaška
Jasně, šedá je teorie, zelený strom života ;o) Jaks to napsal je úplně v pořádku, pro běžné lítání zcela použitelné (pro VFR a v ČR naprosto), nelíbilo se mi jen to jediné slovíčko, které ač se může zdát nepodstatné, je velmi důležité. On ten rozdíl 100ft může znamenat "jen" fail u instrument rating zkoušky, ale ne nereálný rozdíl 10x větší už může znamenat docela nepříjemnou novinku ve večerních zprávách...
 

Re: Re: Re: Re: Re: FL360   16. 9. 2007 / 14:35
FSPilot   
No jasně, když se tím člověk začne probírat podrobněji, tak příjde i na dalších x věcí, které je třeba brát v potaz, ale u FSky a ješět u človíčka, který bere, že musí nastoupat do FL360 a neví, co to je jsou tyto informace víc než dostačující a po určité době se možná pustí i do zkoumání dalších potíží, které se mohou objevit Ono když se to tak vezme, tak ty používáš, ač oprávněně, spousta cizích nazvů a složité formulace, které jsou samozřejmě tobě srozumitelné a lidem hlouběji do letectví zasvědceným taky, ale pro člověka znalého s problémy FSky jsou toto jen nejasně formulovaná kvanta něčeho a kdo ví, jeslti českého a né použitelné informace, což je někdy problém
 

Re: FL360   16. 9. 2007 / 15:24
Rychlokvaška
Jasně, no problem
 

Re: FL360   22. 4. 2010 / 16:36
Yakolevslav
Jasně to je dobrý.dik
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ