Čau..! Nenech se odradit těma řečma o tom že FS pro vrtulníkáře není.. Páč ona není ani pro plachtaře ani pro leteckou akrobacii tže když to vezmeš do důsleku tak nevím proč to hrajeme..
Nééé, dělám si srandu..V FS si prostě každej najde to svoje co ho baví.. Mě nebavěj několikahodinový přelety a koukání na panel tak lítám s vrtulníkama..
A k tomu přistání..Máš to vlastně opačně něž při vzletu..Při vzletu musíš získat aspoň trošičku výšky a pak ho rozletíš dopředu..
No a u přistání je to obráceně..Musíš vytratit rychlost,nejlépe tak aby jsi s tím skončil někde u místa přistání a pak se zbavuješ výšky..Děláš to teda oboje najednou ale nám jde o tu poslední fázi přistání a tam s tím prostě nemůžeš nejdřiv seknout a pak tam po trávě dojet..Ono se to vážně poměrně špatně popisuje ale zkusím to..
Prostě letíš a ceš přistát na heliport..Dejme tomu že je přímo před tebou..Prvně musíš ten vrtulník odbrzdit..To uděláš tak že přitáhneš cykliku (lehce,žádný velký škubání..) a tím ti začne vrtulník stoupat a zpomalovat..To stoupání samozřejmě neceš tže potláčíš dolů kolektiv..A v tom je právě ten háček..Tohle ce cvik..Když stáhneš kolektiv moc dolů,vrtulník ti půjde logicky taky moc dolů.. Když ho stáhneš málo,vrtulník nedostaneš dolů včas a heliport přeletíš..Samozřejmě neceš ten vrtulník odbrzdit v padesáti metrech nad heliportem a pak jen klesat..Jako šlo by to ale pro začátek je to blbost..Ty prostě musíš přijít na to,kdy začít odbrzďovat cyklikou mixér a jak moc a k tomu musíš zjistit jak moc musíš stáhnout kolektiv aby jsi patřičně sklesal k místu přistání..
Cyklikou kontroluješ tu rychlost,kolektivem klesání..Ale jedno souvisí s druhým..To je to kouzlo mixérů..
Já osobně to pořád zlepšuju.. A myslím že to nikdy nebude podle mých představ ale proto mě to baví..
Dost důležitý je kontrolovat si rychlost klesání na variu a taky samozřejmě rychlost vrtulníku..Musíš si s tím pořád hrát,není to o tom že to ňák všecko srovnáš a ono to sedne samo..
Kdyby jsi cel třeba v určité výšce odbrzdit vrtulník do visu tak to uděláš tak,že přitáhneš cykliku,kolektivem eliminuješ stoupání a snažíš se aby ti vario ukazovalo nulo což značí že nestoupáš ani neklesáš..Pokud brzdíš málo,přitáhneš cykliku víc ale zase musíš hned hejbnout i s kolektivem páč jinak ti ten vrtulník zase začne stoupat..Pokud by jsi brzdil moc tak cykliku povolíš,tím nebrzdíš tolik ale zase lehce povytáhneš kolektiv nahoru aby jsi měl vario na stále nule..
Taky je důležitý,když už ten vrtulník dostaneš k heliportu a pomalu se k němu blížíš v malé výsšce je to,aby jsi vrtulník zastavil ale nakonec ještě nezačal couvat..To je pro mě asi to nejobtížnější..Pokud tohle zvládněš a máš vrtulník ve visu třeba metr nad zemí tak máš vyhráno a stačí stahovat kolektiv dolů..Samozřejmě s citem aby jsi ten mixér nerozmělnil o zem..
A jen tak lehce od věci..Když např. vidím ňákej film kde letí UH-1 ve Vietnamu a ten pilot tam s tím tvrdě sekne do rejže tak si říkám že některý moje přistáni nejsou zas tak hrozný a že ten vrtulník by to asi vydržel.. |
|