FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 27. 2. 2025, svátek má Alexandr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FSX - stoupavy proudy Jeden příspěvek | Celý strom
FSX - stoupavy proudy   10. 5. 2007 / 23:45
Blackrat
Litate nekdo v FSX s vetronema? Potreboval bych radu, jak nastavit pocasi aby se mi generovaly stoupavy proudy.. Zatim jedinej uspech je default "fair weather", ale to mam cca 1 stoupak na 15km ctverecnich a bez schematicky vizualizace neni zadna sance ho najit.. Jde to udelat aby jich bylo vic? Pri jakymkoli zasahu do pocasi (customize weather, vitr, teplota) mi totiz stoupavy proudy zmizej uplne ( Zkousel jsem hledat i na googlu ale tam jsem nic moc nenasel, vsichni kdo to litaj se tvarej ze jim hustota termiky vyhovuje, takze predpokladam ze maj asi jiny nastaveni nez ja..

Prosim nepiste mi at zacnu radsi litat kondora Jsem si toho plne vedom ze FSka jeho kvalit ani zdaleka nedosahuje, nicmene je to FSka a ja litam vesmes s motorakama. Obcas bych si ale rad zalital i s vetronem a k radosti by mi stacilo jen vic stoupavejch proudu. Litani na svahu, vlnovy proudeni a podobny vychytavky ozelim..
 

Re: FSX - stoupavy proudy   10. 5. 2007 / 23:47
Blackrat
Jo a uz jsem se na neco podobnyho ptal, chvili po tom co vyslo FSX, ale tenkrat nikdo nevedel.. To jen kdyby nekoho napadlo mi kvuli tomu vynadat
 

Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 00:17
Zouzman Air
Napadá mě počkat si až bude venku supr počasí na plachtění a pak stáhnout real word weather, jestli je to real as its gets, tak by to mělo fachčit .
 

Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 00:24
bumper   
Pak me dej vedet, jak jsi dopadl resp. na ktere nejblizsi pole
 

Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 07:12
Wertheim Erik
Počkej si až vyjde FSX SP1 kde by se mělo počasí hodně zlapšit..
 

Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 07:46
Blackrat
Diky, necham se tedy prekvapit..

Jinak, nasel jsem upraveny soubor thermaldescriptions.xml (daval tu na nej link Jozo myslim) a ten to trochu vylepsuje, ale porad to bohuzel neni ono..
 

Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 07:57
Blackrat
Jinak jeste bych mel jeden dotaz - jak je to ve skutecnosti kdyz chce pilot litat v termice? Necha se vytahnout treba do kilometru za vlecnou a jakej je pak postup pro nalezeni vzestupnyho proudu? Lita se rovne dokud vario neukaze stoupani (potom ale hrozi ze se clovek uz nedokaze vratit na letiste), nebo se lita v nejakejch kruzich nebo jinejch obrazcich v okoli letiste?

Jinak zacal jsem se o to plachteni obecne ted trochu vic zajimat, protoze sme se s kamosem prihlasili na tuhle akcicku - http://www.aknm.cz/pilot.htm

Takze jestli nekdo litate v Novym Meste, tak doufam ze se tam s nekterymi z vas 14.7. potkame a pokecame
 

Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 08:18
OK-Milda (BHA410)   
Ještě zdaleka nejsem zkušený real plachtař (jen pouhé žákovské hovno), ale stoupáky se zpravidla hledaj podle kumulů. Ty se tvoří na vrcholu stoupavých proudů. Dalším vodítkem jsou ptáci (teda hlavně dravci), kteří ti také dokážou pěkně pomoct, kde to stoupá a v neposlední řadě ti pomůžou ostatní větroňové. Když uvidíš, že jich někde krouží podezřele hodně na jednom fleku, tak je skoro jistota, že to tam táhne nahoru (pokud to ovšem není jen fotografický slet ).
Tolik z mé zatím pramalé zkušenosti. Ale pokud to myslíš s plachtařinou opravdu vážně (tedy nyní myslím ve virtuálním světě), zapomeň na FSku a pořiď Condora. ( www.condosoaring.com nebo www.condorsoaring.sk )
 

Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 08:38
lulinak
mno rekl bych ze v FSX budes hledat krouzici ptaky marne, a o tom ze pod kumulem najdes stoupak bych si tam taky nedelal iluze, presne jak bylo receno, na plachteni je dneska hlavne Condor, FSX je jen okrajovej pokus a plachtit se v nem moc neda....
 

Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 09:04
Blackrat
Ty ptaci by PREJ v FSX taky meli bejt, kdyz se zapne thermal visualisation method - natural (pisou to v helpu), ale samo ze u nas jsem nenarazil zatim ani na jednoho
 

Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 09:22
jožo
V podstate skoro všetko je pravda, ovšem stupáky náhodné v FSX sú, vtáci (aj keď som zatiaľ u nás natrafil len na dvoch) sú tiež, viď obr. Letel som z polskej strany Tatier a zbadal som ho. Takisto pri plachtení nad Košicami (vário ukazovalo skoro 5 metrov) sa jeden taký vták okolo mňa mihol, ale než som stihol zareagovať, bol preč. A čo sa týka stupákov, na str. www.fsdome.com istý Francisco Vargas robí stupáky do celého sveta a už som tam videl aj do FSX.
22264 B / 600 x 450 / Orol v Tatrách_1.jpg
 

Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 08:38
MaPa   
Vleky se lítaj tak, že když jsou dobrý šprajcy a vlečná s Tebou zavadí o dobrej vejtah, tak se cukneš z lana třeba už ve čtyřech stovkách, abys ušetřil prachy za vlečnou.
Hledání stoupáků je o zkušenostech a znalosti prostředí. Kumouly můžou, ale nemusej znamemat úspěch. Někdy to je dobrej Batrandov. Řady naskákaný a stoupák žádnej.
Docela osvědčený jsou rozhraní velkejch ploch, jako třeba louka a asfalt v nějaký fabrice. Tam to většinou generuje nízký stoupáky, který Tě můžou zachránit. Pak třeba zemědělský stavení v rovným terénu taky přispívá k utržení stoupáku. Prostě je to o zkušenostech.
Směr, kam letět, zda rovně či obloukem je na tom, co vlastně letíš. U přeletu lovit stoupák v kruzích je blbost. tam letíš přibližně v kurzu a čekáš, zda o něco nezavadíš.
Pokud honíš hodiny nad letištěm, tak se motáš v okolí a vzdálenost od letiště volíš podle aktuální výšky, abys doklouzal.
 

Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 09:01
Blackrat
Super, dik za vysvetleni..
 

Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 09:07
jožo
Potom ešte lietanie na svahu a vo vlne...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 09:42
MaPa   
Svah i Vlna je úplně něco jinýho než konvektivní termika. To se nemusí lovit. Tam buď stoupák je, nebo není.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 10:15
jožo
To ja viem, len som napísal, že aj tak sa lieta
 

Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 09:11
Pips   
Podle toho, co jsem na FSX zkusil, ti jsou stejně reálné způsoby hledání termiky ve FSX zcela k prdu.Tmavé vyhřáté plochy se, podle mě, nekonají, Návětrné, nebo náslunečné strany kopců jsou tomu taky putna.O mracích ani nemluvím.Jakýkoliv směr větru v tom taky nehrál žádnou roli.Připadalo mi, že je to prostě jen náhodně pohozenej "válec" bez nějakých spojitostí s tím jak to normálně funguje, kde letadlo stoupe.Přijde mi, že to vytvářel někdo, kdo o termice něco slyšel, ale bohužel od lidí, kteří o ní taky jen něco slyšeli.Pro simulaci termiky a plachtění je FS ztráta času.
 

Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 09:24
Tragédie v JRD
musis vzit v uvahu ze FSX neni cistokrevny "plachtarsky" simulator a uz z principu toho jak je delana, proste tmava vyhrata plocha je neco, co v tom nejde nasimulovat.... navetrne strany totez ... jedine co v soucasny dobe by asi fs ka byla schopna delat je naslunecna strana a mraky... nic vic...


(tim je nechci obhajovat, ale je to tak...)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 09:28
Pips   
No já to vím.Já jsem si toho vědom.Já jsem jen reagoval na tu žádost toho, jak se v reálu hledá termika - v tomto to prostě neuplatní ať se bude snažit sebevíc.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 09:39
Tragédie v JRD
ach so .) ok .)
 

Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 10:50
Blackrat
A jeste jeden dotazek. Kdyz se lita navijak, tak kolik se dela okruhu? Me to ze 300m vyjde tak na cca 2, ale na finale bejvam dost vysoko a ero samozrejme nebrzdi / neklesa. Je regulerni pouzit brzdici stity? A jak vlastne ma vypadat takovej klasickej let se startem z navijaku? Neni to nekde na webu?
 

Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 10:57
MaPa   
Z navijáku se běžně lítá pouze jeden okruh. Někdy, když je dobrá termika, se z navijáku letí první a druhá zatáčka, pak někde po větru se hledá termika. Když na ní narazíš, tak si zalítáš, když ne, dotočíš třetí a čtvrtou, sedneš a zkusíš to znova.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 11:00
Blackrat
V jaky vejsce mam tocit treti a ctvrtou? A maj se na finale pouzivat brzdy, nebo prodlouzit po vetru abych byl nizko / pomalej?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 11:08
Pips   
http://knihy.vacc-cz.org/V-PL-4-Obrazova_priloha/archive/V-PL-4-Obrazova_priloha.zip stáhni si toto, mrkni na tu obrazovou přílohu, je to tam pěkně rozkresleno, máš tam všechno možný i nemožný
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 11:21
Blackrat
Parada, tohle presne jsem potreboval, diky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 12:17
lulinak
zatacky tocit tak abys nebyl ani dlouhej ani kratkej, kdyz je casova tisen vytahnes brzdy klidne i pred treti, kdyz si chces zalitat a ses vysoko treti odlozis aby ti to vyslo, brzdy bys mel mit v cinnosti a korigovat je dle situace od ctvrty zatacky na finale, i tak se poznam pilot jak zvladne rozpocet okruhu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 10:59
lulinak
z navijaku dva okruhy? ) muhehe to by musel bejt protivitr jako prase a dva kilometry dlouhy lano ale vazne, standardne jeden okruh, a kdyz mas stesti tak navazes do termiky, samozrejme zalezi s jakym erem, s blanasem ses rad ze se chytnes, s kestrelem to je veselejsi nepada jako sutr...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 11:17
Blackrat
Fakt jo, v FSX, Blanik od Wolfganga Pipera, dam se do 1000ft agl (300m) a 2 kolecka to fakt udela, spis vic.. Bez brzdeni. Relne pri klesani 0.5m / sec to da na 600sekund coz je cca 10minut..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 11:33
Blackrat
Tak asi tusim proc mi to vychazelo na vic okruhu. Po prostudovani tech materialu co na ne daval link Pipis jsem zjistil, ze se ma na okruhu drzet 80km /hod. Ja se snazil drzet co nejmensi klesani (0.5m) a rychlost byla neco malo nad 60km / hod. A vubec jsem s tim lital uplne blbe
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 13:54
MiG-21MFN
jo 80 se lítá. to máš nejmenší opadání a při 90 je nejdelší dokluz nebo jak to je. to vyčteš z poláry. já už si to nepamatuju při 60 už máš pádovku někdy i pod pádovkou
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 14:02
MaPa   
Ono taky dost záleží na tom, zda letíš sólo nebo ve dvou, a jak brzo po obědě posádka letí
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 14:10
MiG-21MFN
to je pravda. ale standartně se lídá hladovej, protože ti to ostatní zatím sní
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 12:14
lulinak
jenze v realu sou ti poucky k nicemu, protoze te to najednou zacne splachovat ctyri metry dolu a nez se z toho dostanes mas o 50 metru min a na druhej okruh muzes rovnou zapomenout...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 12:19
Blackrat
Hmm, to jsou prave ty rozdily ktery my co litame (zatim) jen ve FS bohuzel nezname A u motoraku toho bude taky urcite dost co je uplne jiny..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 12:27
Cirrus/Pindra
to si piš!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 12:27
lulinak
naopak, myslim si ze pro motorovy je minimalne z hlediska rozpoctu, pristroju, ovladatelnosti apod. FSka docela dobra, ale letovej model tam stoji za starou backoru to asi vsichni vime a chytnes tam nejaky navyky ktery pak v realu budes muset zase odstranit....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 12:28
Cirrus/Pindra
no jo, jenže ten letovej model je docela podstatnej... co se týče postupů, to se naučí každej.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 12:46
Marky Parky   
Neměl jsem z FS žádný návyk, který bych musel nějak v reálu odstraňovat a nejsem sám.... tohle je jeden z oblíbených mýtů, který nemá skutečné opodstatnění

Fakt, že existují jedinci, kteří si na FSce udělali špatné návyky, neprokazuje, že za to může FS.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 12:47
Tragédie v JRD
ja mel jeden navyk z FSky .... cumeni do budiku .... jinak pohoda...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 12:50
skyfly
presne tak
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 12:59
lulinak
myslim ze vecny koukani do budiku, nekoukani do zatacky, nevodeni podle horizontu atd... nejsou to uplny prkotiny... ale kazdopadne prupravu ve FS vidim pred realem jen pozitivne, zejmena u motoru...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 14:12
Marky Parky   
Já nikde netvrdil, že jsou to prkotiny - já tvrdím, že příčina těchto zlozvyků není ve FS jako takové....

Je to stejné, jako kdybys tvrdil, že protože lidi jezdí Need for Speed nebo Colin McRay Rallye, tak se nekoukaj na křižovatce doprava a jsou fixovaný na tachometr a otáčkoměr a tim maj zlozvyky když se učej v autoškole řídit. Určitě se takový najdou, ale rozhodně to není obecná pravda (stejně jako s tou FSkou) a troufám si dokonce tvrdit, že kdybys udělal statistickej průzkum, tak procento lidí s podobnými "zlozvyky" bude srovnatelné ve skupině FSkařů i ve skupině co v životě simulátor (auta, letadla, lodě...) neviděla.

Takže ano, určitá skupina začátečníků má problém s tím, že se příliš fixuje na budíky, nekouká kolem sebe, nepoužívá horizont, ale korelace mezi touto skupinou a skupinou lidí co přichází ze simulátoru je natolik nízká, že tam statisticky není prokazatelná závislost....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 14:17
lulinak
jojo korelace je potvora, meli sme jednu, modrou, ucili ji i mluvit, ale sezrala nam ji kocka svina.... :-/
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 14:23
Jirca
Moje řeč já měl taky jednu v hangáru a vyžrala mi budíky z palubky a ještě se smála že prej do nich moc čumim

Jinak na čumění do budíků neni nic divnýho,dělá to 90% žáků a je to přirozenej nešvar,bez ohledu na to jestli někdy létaly virtualně,i mě už připlácnul instruktor kus kartonového papíru na přístroje,je to naprosto normální jev.
 

Re: FSX - stoupavy proudy - FSkové návyky pro reálné létání   12. 5. 2007 / 03:44
Rychlokvaška
Plně souhlasím (i s těmi budíky, nekoukání kolem sebe je tady v Arizoně HODNĚ velký problém, trafficu je tady neskutečně a špatný lookout je rychlá cesta k velkým problémům s tragickými následky, už jsem uhýbal i dvěma F-16tkám z Luke AFB
Souhlasím s jednou malou výjimkou - a to je trim. Snaží nás tu učit lítat s ohledem na budoucí IFR hodně pečlivě až pedantsky a k tomu patří i správná technika trimování a jeho preciznost. A to je jeden z důvodů, proč se snažím (i přesto, že je to lákavé) na FSku v počátečních fázích výcviku moc nesahat. Protože zatímco v reálu je to set-hold-trim a člověk trimuje síly v řízení, v FSce je to set-trim-recenter, což je natolik odlišná filozofie (a instruktoři to tak neradi vidí), že jsem si řekl - pauza od malých letadel

Ve všech ostatních ohledech (a speciálně pro IFR a při online lítání) je FSka naprosto úžasný pomocník a skvělý trenažér. Tak jak nad ní leckdo ohrnuje nos, já si ji nemůžu vynachválit. Je to právě FSka (a doplním, ještě taky plachtění), které mě dostaly tam kde jsem a díky které dostávám při výcviku lepší hodnocení než vylítaní PPLkáři se stovkami hodin, aniž bych někdy řídil reálné motorové letadlo (vyjma chvilky v hladině). A až mi bude zase někdo říkat, že mně FSka nenaučí lítat...vzlet i přistání a let mezi tím řídím od prvních lekcí sám - a krom teorie na to opravdu stačila právě zkušenost z PC. Takže všem mlaďochům co si nechtějí jen hrát a usilují o reálné létání - určitě pilujte lítání v FSce, dokud vás nepustí k tomu co voní AVGASem
 

Re: Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 11:02
Pips   
Dělá se standartně 1 okruh, ale dá se z něj odejít i do termiky, když to dá a když není náplní letu jen ten samotný okruh.Použít brzdící klapky samozřejmě regulérní je, proto tam jsou.Když mám po třetí zatáčce ještě moc výšky - podrží mě termika na okruhu, nebo tak, po otevření vztlaků si přiotevírám i brzdy.Buď je pak na 4. zatáčku zavřu a nebo, pokud mám pořád hodně výšky nechám otevřené, ale přidám si trochu na rychlosti do té zatáčky.Pak podle potřeby třeba skluz, ale ten jsem při tomhle brždění po 3. okruhce nikdy nepotřeboval, pak už to šlo uklapkovat brzdama.Mluvím ale blaníku, nikoli o žádným brusu Na webu jsem to někde viděl mezi takovýma těma učebnicema.Pohledám a dodám.
 

Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 12:35
cmar
kym by si čakal na vario tak si z toho stupaku von .. vario má omeškanie z titulu svojej konštrukcie .. ale ono ta to (ako kedy) celkom pekne "kopne" do sediacej časti tela ..
inak ako pisali ostatní ... kumulus, v horucom lete pekne "nosia" aj obilne plochy. svah a vlnu som moc neee kedže Vajnory, to skor vedeli chalani z hor ) že Jožo ) a ked som robil prelet Vajnory Ruzomberok.. tak to som hoorko tazko ustal, pomože dost aj radio .. proste daš polohu poprosíš o zufalo o info a niekto koho inak nevidiš ti povie ze je tam a tam 15 km od teba a nosi to "3" hore ) V lete sme sa normalne chytali aj z navijaku (cca 300-350m AGL) )
 

Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 13:03
Eurostar   
s plachtařinou nemam žádný skušenosti, ale před týdnem jak byly ty tepla jsem letel s ulla zephyr 2000 a nad vesnicí kam se opíralo sluníčko mi to začalo stoupalo skoro 2/ms.
Plachtaři jsou v hledání stoupáků daleko větší skillové, ale dá se to vytušit, většinou je to tam kam se opírá sluníčko ( násvícená strana kopce), nebo velký plochy třeba parkoviště u supermarketů atd atd
 

Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 13:21
lulinak
obecne, doporucuju spoustu literatury, moc pekne pro laiky je udelana Meteorologie pro plachtare od petra dvoraka, tma je napsany skoro vsechno co potrebujes vedet, ale asi zj
jednodusene takto
- termika vznika tak kdy standardni ochlazovani castice vzduchu s vyskou v atmosfere je instabilni tj. uvolnena castice tepleho vzduchu ohrateho od zeme (ktera je ohrata sluncem) se ochlazuje pomaleji nez jeji okolni, tj. teplejsi vzduch stoupa a stoupa tak dlouho dokud tento rozdil trva a dokud ma energii prebytecnyho tepla, jak to stoupa a do kolika metru ti rekne vystup napr tady http://www.chmi.cz/meteo/oap/grafb_ptu.php
- pokud jsou tedy splneny tyto pozadavky v atmosfere, je potreba aby se urcita cast vzduchu ohrala vice nez jeji okoli
- to se stava zejmena vlivem tepelne akumulace povrchu zemskeho a jeho okoli, tj, napr. kamen teplo akumuluje, totez les, poseceny pole, zastavba, atd. atd., a protoze to hodne zavisi na uhlu svitu slunce, zacina termika vetsinou kolem 11 hodiny nekdy v tyhle rocni dobe a konci tak srpnem, zarim...
- mno a protoze v okoli techto mist jsou zase mista ktery teplo neakumuluji vzniknou na mape mista s teplyma bublinama vzduchu ohratyho od povrchu zemskeho ktery se tam valej a cekaj na:
- impuls, aby se bublina uvolnila a zacla stoupat, tou je treba vitr, takze pokud je bublina vetsi a dostane tento impuls, odpouta se a zacne stoupat...
- mno a protoze termika ma svoje casy, tj. bublina se tvori, pak se odpouta, chvili to tak trva, pak to prestane a tvori se dalsi, neni zaruka ze nad idelanim mistem, treba navetrna hrana lesa to bude az tma priletis, muzes chytit mrtvej interval....

a protoze termika je i bezoblacna, tj. bez kumulu (kdyz je mala vlhkost vzduchu), tak letis a ctes zemskej povrch, najednou vidis louku a za ni silo nebo nadrazi, a jdes to zkusit, ono nic, tak si hledas pole
 

Re: Re: Re: Re: FSX - stoupavy proudy   11. 5. 2007 / 13:39
JBr   
V uplne idealnim pripade te vlekar vytahne do stoupaku, tam te ustredi a ty se vypnes
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ