Tahle věčná debata mi přijde mírně o ničem Ona ta otázka přece nestojí na tom "co chci lítat", ale "co chci dělat jako povolání". Zatímco hodně lidí sní o tom lítat dopravní letadla (patřím mezi ně), další velká množina sní o lítání výkonného větroně (patřím mezi ně), další o tom mít svoje menší motorové éro na výlety (taky patřím mezi ně) a tak dále a tak dále. Ale protože pro druhé dva případy (které peníze žerou a ne vydělávají) musím mít a) čas a b) peníze, tak je musím nejdřív nějak získat. A toho lze dosáhnout tak, že budu dělat nějaké povolání. A otázka pak zní - chci dělat něco co mně baví / baví trochu / nebaví, ale přináší peníze (většinou = žere čas), nebo něco, co mně baví úplně maximálně a ještě je to to o čem sním ?
Takže abych mluvil za sebe - místo dobře placeného místa kancelářské krysy s minimem volného času jsem si vybral cestu aerolinkovou (splnění jednoho snu), ve volném čase určitě zvolím cestu větroňovou (splnění druhého snu) a pokud to všechno dobře půjde, časem doplním i o třetí cestu (vlastní éro).
Samozřejmě pokud někomu připadá lepší cesta "dopraváku se nedotknu ani stometrovou tyčí" ale zároveň "chci létat větroně, protože to je jediné správné létání", tak mu v tom samozřejmě nechci bránit ;o)
Ale na druhou stranu...není na rozhovoru s kapčou o tom jaká byla minulej víkend super vlna a jak jsme polítali v Discusu a přitom sedět v B757 ve FL350, s obědem na klíně a nohou na dashboardu přece jenom něco malilinko zajímavějšího ? ;o) |
|