| | | Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 15:37 | |
| | Zajimalo by me, jestli nekdo nevi, co vse je potreba k zalozeni realnych aerolinek...letadlo a hodne penez nepocitam . |
| |
|
| | | Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 15:48 | |
| | penize
letadlo
piloty
zamestnance
provozni povoleni
...
...
...
ponekud nad ramec tohoto fora .))) chichi .)
praktictejsi je koupit existujici aerolinku |
| |
|
| | | | Re: Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 15:57 | |
| | Spis mi slo o ty povoleni...dejme tomu pro malou regionalni spolecnost s Cessnou Caravan. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 17:40 | |
| | Nevím co máš v plánu, ale já bych na to šel z druhé strany Sečti si veškeré měsíční náklady (leasing, pojištění letadla i osob na palubě, palivo, údržba a servis, všechny poplatky, hangár, zaměstnanci, provoz kanceláře, propagace, tvůj požadovaný měsíční zisk atd atd. a výslednou částku vyděl třiceti - vyjde ti, kolik ta Cessna musí vydělat za den, aby se ti to rentovalo Myslím, že zjistíš, že se to provozovat s jedním letadlem nedá. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 19:50 | |
| | To je presne to, kam mirim, je mi jasny, ze na realny aerolinky z nas tady nikdo mit asi nebude, ani ja ne...ale chtel jsem zjistit, co kolik cca. stoji a pri jakym poctu pax se da vydelavat. Vetsina lidi, co jsem se ptal, ma mylnou predstavu, ze si koupi ero a litaj, ale na zamestnance a poplatky zapominaj. Blby je, ze ke vsem cislum se asi nikdy nedopracuju. Ale kdyby mel nekdo 100milionu, tak by to mozna na nejakou mensi spolecnost s cca. 3 41Okama stacilo. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 19:54 | |
| | to je dost diskutabilni .. 100 mega neni tak moc... to se ti v takovym byznysu jako je letectvi hned rozpusti
navic zalezi na tom, na co bys tech 3x L410 chtel pouzivat... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 20:54 | |
| | ale aj ked mat nikdy vlastnú airline nebudem, tak strašne rád by som sa niekedy porozprával s ekonomom napr Skyeurope alebo ešte niekolkých dalších podobných spoločností...už som tu písal kedysi o tom , že je pre mňa záhadou ako je možné, že vobec fungujú.... ako je možné, že plánujú zisk (údajne) až po XXXX rokoch prevádzky...ako je možné, že po XX rokoch prevádzky a ztrát do nich stále a zase nejaké velké investorské firmy sypú svoje milióny či miliardy.....Mám síce svoje vlastné vysvetlenie (vychádzajúce z elementárnej logiky a bazálneho ekonomického vzdelania) ale rád by som ho konfrontoval s realitou
Inak Skyeurope velmi fandím, obdivujem ich akčnosť a komplexnú stratégiu v porovnaní s ostatnými Napr.Smartwings sa mi zdajú byť presne na opačnom póle- nevýrazná, opatrná, spoločnost ktore aj napriek tomu, že je spoločnostou leteckou sa drži neuveritelným sposobom stále "pri zemi" až priliš moc ...
To ja nemám rád.Lietam so Skyeurope !
A keď už nič iné- tak celkom určite majú u Skyeurope najkrajšiš letušky - o tom vobec nepochybujte ! Že mám pravdu - Wondere ???
Tak a teraz : - flame please !
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 21:00 | |
| | tak smartwings je kapitola sama pro sebe.. v podstate jenom vyuziti letadel z charteru TVS kdyz zrovna neni kam letet. TVS dost proslula tim, ze kdyz se naskytla jakakoli prilezitost letet nejaky charter, tak bez okolku zrusila let SW nebo v klidu o par hodin spozdila ci proste sloucila vice destinaci do jednoho letu, takze vysledne spozdeni opet par hodin
ad NE - No .. je to klika mit takove investory.. NE a smarti jsou priklady dvou uplne odlisnych strategii ... kazda ma svou sanci na uspech ... a hlavne ta u NE zavisi na trpelivosti investoru .. tak snad jeste trpelivi budou .) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 21:22 | |
| | "kazda ma svou sanci na uspech " - s tym iste možno suhlasiť, ale pokial ide o mňa fandím odvážnejším a myslím a dúfam, že stále platí " odvážnemu šťastie praje "
Pokrok ludstva v akejkolvek oblasti je do značnej miery založený na tom, že ho posúvajú dopredu ludia a spoločnosti ktoré majú odvážne a zdanlivo až neskutočné sny a dokážu ich svojou húževnatosťou presadiť.
Možno keby niekto z managemantu Smartwings prejavoval takého sklony tak by sa na nich bohatí investori sami lepili.Ak ovšem vystupujú opatrnícky alebo úťápnute tak si vlastne ani pozornost investorov nezaslúžia.
Na úplný záver si dovolím trošku odbočít od lietadiel, ale spomenul som si na jeden z mojich oblúbených citátov .Ide o to, že idea ktorú som spomenul v úvode tohoto príspevku platí napr.vo vede do tej miery, že už dávno Niels Bohr povedal jednému kolegovi ktorý predniesol odvážne až zdanlivo bláznívé vedecké teórie: " Váš nápad je naozaj bláznivý.Problém je ovšem v tom, či je bláznivý až natolko aby mohol byť pravdivý "
Ale to už sme niekde inde
Z mojej strany je to všetko - gute nacht
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 21:24 | |
| | otazka je, co vlastne TVS s SW zamysli ... nekd ymam pocit ze je to takove nechtenne dite... slysel jsem uz dost nazoru o tom, ze SW je vlastne jenom takovy pozustatek z doby, kdy se TVS chtela bohate "vdat" manzelovi jmenem CSA a tim, ze bude mit "lowcost" "odbocku" tak se stane "atraktivnejsi" manzelkou ... z namluv ale seslo, ale "veno" uz zustalo ... a je z toho to zoufalstvi , co z toho je... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 22:41 | |
| | No .. moc toho nezrusili .. zrusili na mesic cast letu do bergama, jinak to neni zadna tragedie.. uvidime jestli predpovedi (nezavislych) analytiku o zisku v roce 2007 nebudou jenom pohadka )
kdyz uz je rec o NE .. fascinuje me organizace co si rika "spolecnost na ochranu spotrebiletlu" a jeji boj proti SkyEurope za letenky za -10 Kc ... kde tahle organizace byla, kdyz totez pred casem nabizel treba EasyJet u prilezitosti otevreni linky na Gatwick a nabizel taky letenky za zapornou cenu? nekdo nemel roupama co delat... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realne aerolinky 13. 1. 2007 / 12:14 | |
| | Mnoho aktivit SOS je rozhodne prinosnych, ale v tomhle pripade je mi lito, ze si vybrali zrovna SkyEurope, kteri jsou jinak maximalne slusna aerolinka, ktera pouze respektuje zvyklosti na ceskem trhu...
Nicmene lze ocekavat, ze se bude jednat pouze "precedentalni" pripad, ktery bude ve svem dusledku mit dopad pouze na zmenu zvyklosti, nikoliv konkurenci nevyhodu ESK. To samozrejme v pripade, ze by SOS uspelo, coz se nedovazuji predjimat.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realne aerolinky 13. 1. 2007 / 12:36 | |
| | driv nez dopadne ten soud, to stejne prijde centralne z eu.. uz na to smernici chystaj, ma zacit celkem brzo platit .. a i kdyz mi nejak extremne rozdeleni na tarif a poplatky nevadi (spis mi vadi k cemu aerlinky polzku "poplatky" zneuzivaji), tak to je jedna z mala aktivit EU ktera mi prijde celkem rozumna |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realne aerolinky 13. 1. 2007 / 12:53 | |
| | Presne tak. Napriklad oddeleni skutecne letistni taxy (nejakych tech 468 v Praze) povazuju za akceptovatelne. Nicmene 2500 na poplatcich, co uctuje CSA je skutecne "zu viel". To uz muze byt letenka zdarma a k tomu priplatek za letiste, priplatek za palivo, priplatek za LPS, priplatek za pilota, priplatek za amortizaci letadla... Ale od toho je koneckoncu cena. Zakaznika moc nezajima, za co aerolinky plati. Rohlik taky stoji 2 Kc a ne 0,10 plus priplatek za dopravu, priplatek za skladovani...
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 21:09 | |
| | Odpověď je opravdu jednoduchá... tradiční lowcost...První letenky za pár korun... poslední dražší než normální aerolinky...Taky tam mají předražené jídlo a pití... na tom asi taky něco vydělávají...Ubec se nechci chlubit ale jedna z nejkrajšiech letušek jak si tu psal je moje segra |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 21:11 | |
| | skyfly mel na mysli neco jineho .. ne to jak obecne muzou vydeelavat lowcosty, ale (pokud jsem dobre pochopil) tak mu nebylo jasne to, ze skyeurope jsou od sveho zvyku (to je uz peknych par let) jsou permanentne ve ztrate ale presto se najde dost investoru, kteri do nich nalevaji penize...
zpusob jak dokazou low costy vydelat jsou celkem zname a ekonomicky celkem logicke .) hlavne kdyz neni problem narazit na pripady , kdy je low cost drazsi nez klasicka aerolinka .) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 21:14 | |
| | Tyjo bacha na matesa, nebo dopadneš jak já, že mě dvě hodiny otravoval ať mu pošlu určitou fotku A vyhrožoval mi, ale nebudu říkat čím, tak zlej zase nejsu |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 22:27 | |
| | A poslals? |
| |
|
| | | Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 16:55 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 17:02 | |
| | koupe zbozi za ucelem dalsiho prodeje uz ti nikdo neda
jedna aerolinka ma nasledujici "maloobchod provozovany mimo řádné provozovny" a "zprostredkovani slzuzeb" a "provozování obchodní letecké dopravy" |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 17:08 | |
| | Dobry tip a vede to k tomuhle:
http://www.caa.cz/download/doc/Zadost_LD.doc
Tam bych zacal. Kazda ta podepsana osoba musi splnovat prislusne parametry (vzdelani x praxe).
Myslim ze by to pro jedne "karavan" nemuselo byt az tak obtizne a drahe to zalozit, mas-li partu nadsenych lidi. Druha vec je uzivit je.
Leoš |
| |
|
| | | Re: Realne aerolinky 12. 1. 2007 / 21:38 | |
| | Podnikání aerolinek "obchodní letecká doprava" je nejobecněji upravené zákonem o civilním letectví č. 49/1997 Sb. a živnostenský zákon se na něj vůbec nevztahuje. Je podmíněné držením licence vydané Úřadem pro civilní letectví.
Aerolinku může provozovat právnická i fyzická osoba, která je bezúhonná a splňuje odbornou způsobilost (ukončené středoškolské nebo vysokoškolské vzdělání ekonomického, dopravního, technického nebo právního zaměření a nejméně pětiletá odborná praxe v civilním letectví). Předpokládám, že tyhle podmínky jsou konkretizované ve vyhláškách. Pokud tyhle podmínky nesplňuješ, musíš mít odpovědného zástupce, který je splňuje. Podrobné podmínky jsou v nařízení Rady EHS 2407/1992.
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/65E756ED-0E0D-40DF-8BE1-C7B214B2FB88/0/24071992.pdf
Dál existuje spousta požadavků na techniku a personál, všechny vycházejí z evropských směrnic, zákona o civilním letectví a vyhlášek ministerstva dopravy.
Všechny nařízení jsou zde http://www.mdcr.cz/cs/Legislativa/Legislativa_CR_letecka/Prehled_narizeni_ES/ |
| |
|
| | | Re: Realne aerolinky 13. 1. 2007 / 00:20 | |
| | IATA diplom ja ho mam ! |
| |
|
|