FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vitr, mala letadla Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Vitr, mala letadla   12. 1. 2007 / 11:18
Vita Zenisek
Cross wind component znamena "bocni slozka vetru". Neznamena to tedy ze kdyz fouka vitr 20 KT z obecneho smeru ze nemuzes letet.

Abys dostal bocni slozku, vezmes uhel odkud vitr vane, porovnas s kurzem tveho zamysleneho pristani/vzletu a vypocitas si z toho bocni slozku.

Napr. pokud fouka vitr 30 KT pod uhlem 45 st k tve draze, mas bocni slozku 15 KT a pristavat muzes.

Pro let na okruhu je to jedno, proste se vytocis proti vetru tak aby te to nesnaselo.

Jinak - rozhodne se to neda brat jen jako doporuceni, je to limit. Pri vetsim vetru se to letadlo pak neda udrzet tak aby letelo rovne pri dosednuti. Pri siroke draze (treba LKSZ) by sis asi mohl dovolit pristavat sikmo pres ni (vic proti vetru), abys bocni slozku dostal mensi, ale rekl bych ze pokud hrozi takove pocasi je lepsi zustat sedet na zemi.

Snad jsem to vysvetlil srozumitelne.

Vita
 
Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ