| | Re: Vitr, mala letadla 12. 1. 2007 / 11:18 | |
| | Cross wind component znamena "bocni slozka vetru". Neznamena to tedy ze kdyz fouka vitr 20 KT z obecneho smeru ze nemuzes letet.
Abys dostal bocni slozku, vezmes uhel odkud vitr vane, porovnas s kurzem tveho zamysleneho pristani/vzletu a vypocitas si z toho bocni slozku.
Napr. pokud fouka vitr 30 KT pod uhlem 45 st k tve draze, mas bocni slozku 15 KT a pristavat muzes.
Pro let na okruhu je to jedno, proste se vytocis proti vetru tak aby te to nesnaselo.
Jinak - rozhodne se to neda brat jen jako doporuceni, je to limit. Pri vetsim vetru se to letadlo pak neda udrzet tak aby letelo rovne pri dosednuti. Pri siroke draze (treba LKSZ) by sis asi mohl dovolit pristavat sikmo pres ni (vic proti vetru), abys bocni slozku dostal mensi, ale rekl bych ze pokud hrozi takove pocasi je lepsi zustat sedet na zemi.
Snad jsem to vysvetlil srozumitelne.
Vita
|
| |
|