| | | Routovací software 11. 1. 2007 / 18:57 | |
| | Ahoj, nevíte náhodou někdo o nejaké byť placené utilitce,nebo webu pro vyhledávání tras? Potrebuju nejakým způsobem naplánovat i nějaký delší let s C-130 než jen po okruhu. Takže RNAV navigace nepřipadá v úvahu. Mělo by to jít po VORech. Nebo by úplně stačil odkaz na tratě evropy. klidně i pdf. Diky |
| |
|
| | | Re: Routovací software 11. 1. 2007 / 19:20 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Routovací software 11. 1. 2007 / 19:26 | |
| | No, zkoušel sis někdy vygenerovat Routefinderem NONRNAV trať? Já ano. Třeba do Helsinek a NONRNAV a RNAV trať se podle Routefinderu rovnají! |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Routovací software 11. 1. 2007 / 19:32 | |
| | nechapu v cem by se mely rovnat? me treba zadnou non-rnav trat z prahy do helsinek nenasel. coz je spravne, protoze z cech zadna takova neexistuje
ono v evrope to non-RNAV letadla lehke nemaji .. non-RNAV trati zrovna moc neni. v cechach je jedina - W32 spojujici vsechna vetsi letiste - LKKV , LKPR, LKTB, LKMT. neni zadna non-rnav trat vedouci pres hranice... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Routovací software 11. 1. 2007 / 19:37 | |
| | To samozřejmě není, ale také v RF si nevybíráš, že chceš letět po NONRNAV tratích, ale s NONRNAV vybaveným letadlem. A i s takovým letadlem se můžu držet publikovaných tratí. V mapách jsem si vyhledal takových dlouhých tratí po Evropě několik. Máš-li zájem? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Routovací software 11. 1. 2007 / 19:39 | |
| | no .. pokud mas non-RNAV letadlo, tak to znamena ze pouzije jen non-RNAV trate a uz tu zaznelo pred casem, ze (a neni to problem jen cr) ze non-rnav trati (cili takovych trati, ktere zaletnes non-rnav letadlem) je poskrovnu - v cechach jedina - W32 |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Routovací software 11. 1. 2007 / 19:45 | |
| | No dovolím si nesouhlasit. Proč bych nemohl využít RNAV trať, respektive její část., kterou jsem schopen zaletět s takovým letadlem a v místě, kde už by to možné nebylo (Samozřejmě bod na trati, VOR, nebo NDB rozhodně ne kdekoliv) přejít na trať po které jsem zase dále schopen letět? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Routovací software 11. 1. 2007 / 20:05 | |
| | Ja myslim ze nemas pravdu. RNAV jehoz soucasti je RNP (Requied Navigation Performance ) je hlavne o schopnosti zaletet tu trat presne. A pokud nemas patricne vybaveni tak ji proste presne zaletet nemuzes a proto na tu RNAV trat nesmis.
Jestli Ti v realu muze ATC povolit vyjimku s tim ze si pohlida aby nic okolo Tebe neletelo, to netusim.
Urcite k tomu nekdo povolanejsi doda podrobnosti...
Leos |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Routovací software 11. 1. 2007 / 20:13 | |
| | No já jsem o tom s pilotem našeho tupláka mluvil a jde o to, aby bylo dáno na vědomí v letovém plánu, že letadlo letí NONRNAV navigací i když po RNAV tratích.
Jak jsem psal už Tragédovi té RNAV tratě se může držet jen do té doby, než její další úsek není schopen zaletět. Potom musí zase na jinou. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Routovací software 12. 1. 2007 / 01:26 | |
| | Z pohledu řídících:
Co se týká reálu, tak na ACC jsem se nesetkal s tím, že by se rozstup, u kterého by rozhodovala navigační přesnost, vůbec řešil - když už se jde tak blízko k sobě, tak se vždy vektoruje. Na APP to bude problém asi větší, neb approachníci jdou až na 3NM na tzv. radar monitoring. A tam už by to problém dělat mohlo... jak se to reší? Příklad z réalu, tak týden zpátky:
Letadlo není vybaveno RNAV s potřebnou RNP, ale vesele přilétá ve FL270 do Prahy (a mimochodem je to pravidelná linka, udělá to pokaždé a nikdo to nijak moc neřeší, i když je to v rozporu s AIP :
ATC: LOMKI1S arrival, runway 24.
ACFT: Sorry, NON RNAV.
ATC: Roger, proceed direct LOMKI, then ETATU.
ACFT: Proceeding LOMKI, ETATU.
Po telefonu se pak jen hodí na APP že letadlo není vybaveno RNAV a oni už ví že si mají dát pozor.
Všimněte si, že letadlo letí stejnou trať jako NON RNAV letadla, ale povolení zní jinak. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Routovací software 12. 1. 2007 / 01:17 | |
| | No, tady bych byl opatrnější - zas až tak moc tohle neplatí - dost často se zaměňuje totiž "RNAV vybavení" ve významu "zařízení pro prostorovou navigaci", s "RNAV vybavení" ve smyslu "splňujeme požadované RNP". Takže ono se i bez RNAVu dá létat po RNAV tratích - každý stát si ve svém AIP specifikuje mimo jiné požadavky na vybavení - u nás to je B-RNAV nebo ekvivalentí (tj. RNP5) nad FL95. Pod ní si může lítat IFR i na RNAV tratích jak chce. Zmiňovaná W32 je publikovaná NON RNAV a proto se po ní může létat bez RNAV i výše než zmiňovaných FL95.... |
| |
|
| | | Re: Routovací software 11. 1. 2007 / 19:32 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Routovací software 11. 1. 2007 / 19:34 | |
| | no jo DAFIF, pred troma dnami sme tu o tom pisali...zial nefunkcne... |
| |
|
| | | Re: Routovací software 11. 1. 2007 / 19:32 | |
| | | |
|
| | | Re: Routovací software 11. 1. 2007 / 19:36 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Routovací software 11. 1. 2007 / 20:42 | |
| | A co treba GNS 430 od RealityXP? Jak je to tam vubec s aktualnosti Airacu? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Routovací software 11. 1. 2007 / 20:47 | |
| | Souřadnice se tam zadat dají, ne? Pak nezáleží ani na AIRACu. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Routovací software 11. 1. 2007 / 20:55 | |
| | A ja se tak tesil ze by mi to mohlo ulehcit praci. No tak to asi nic moc. ale tak jako zachrana by to stacit mohlo |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Routovací software 12. 1. 2007 / 07:26 | |
| | Aktuálnost AIRAC u Garmina RXP je na pováženou. Vzhledem k tomu, že tenhle přístroj datově vychází z orig. Garmin traineru, by se zdálo, že stačí stáhnout nový trainer a je vyhráno, ale ouha. Novější verze mají jinou strukturu dat, načež páni od RXP nezareagovali a zatím ani prý nehodlají reagovat. Takže poslední datum aktualizace je někdy tuším konec 2005 a pak už nic |
| |
|
|