FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Routovací software Jeden příspěvek | Celý strom
Routovací software   11. 1. 2007 / 18:57
OK-BKY
Ahoj, nevíte náhodou někdo o nejaké byť placené utilitce,nebo webu pro vyhledávání tras? Potrebuju nejakým způsobem naplánovat i nějaký delší let s C-130 než jen po okruhu. Takže RNAV navigace nepřipadá v úvahu. Mělo by to jít po VORech. Nebo by úplně stačil odkaz na tratě evropy. klidně i pdf. Diky
 

Re: Routovací software   11. 1. 2007 / 19:20
Tragédie v JRD
http://rfinder.asalink.net/free/
 

Re: Re: Routovací software   11. 1. 2007 / 19:26
Zaremba   
No, zkoušel sis někdy vygenerovat Routefinderem NONRNAV trať? Já ano. Třeba do Helsinek a NONRNAV a RNAV trať se podle Routefinderu rovnají!
 

Re: Re: Re: Routovací software   11. 1. 2007 / 19:32
Tragédie v JRD
nechapu v cem by se mely rovnat? me treba zadnou non-rnav trat z prahy do helsinek nenasel. coz je spravne, protoze z cech zadna takova neexistuje

ono v evrope to non-RNAV letadla lehke nemaji .. non-RNAV trati zrovna moc neni. v cechach je jedina - W32 spojujici vsechna vetsi letiste - LKKV , LKPR, LKTB, LKMT. neni zadna non-rnav trat vedouci pres hranice...
 

Re: Re: Re: Re: Routovací software   11. 1. 2007 / 19:37
Zaremba   
To samozřejmě není, ale také v RF si nevybíráš, že chceš letět po NONRNAV tratích, ale s NONRNAV vybaveným letadlem. A i s takovým letadlem se můžu držet publikovaných tratí. V mapách jsem si vyhledal takových dlouhých tratí po Evropě několik. Máš-li zájem?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Routovací software   11. 1. 2007 / 19:39
Tragédie v JRD
no .. pokud mas non-RNAV letadlo, tak to znamena ze pouzije jen non-RNAV trate a uz tu zaznelo pred casem, ze (a neni to problem jen cr) ze non-rnav trati (cili takovych trati, ktere zaletnes non-rnav letadlem) je poskrovnu - v cechach jedina - W32
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Routovací software   11. 1. 2007 / 19:45
Zaremba   
No dovolím si nesouhlasit. Proč bych nemohl využít RNAV trať, respektive její část., kterou jsem schopen zaletět s takovým letadlem a v místě, kde už by to možné nebylo (Samozřejmě bod na trati, VOR, nebo NDB rozhodně ne kdekoliv) přejít na trať po které jsem zase dále schopen letět?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Routovací software   11. 1. 2007 / 20:05
leonell
Ja myslim ze nemas pravdu. RNAV jehoz soucasti je RNP (Requied Navigation Performance ) je hlavne o schopnosti zaletet tu trat presne. A pokud nemas patricne vybaveni tak ji proste presne zaletet nemuzes a proto na tu RNAV trat nesmis.

Jestli Ti v realu muze ATC povolit vyjimku s tim ze si pohlida aby nic okolo Tebe neletelo, to netusim.

Urcite k tomu nekdo povolanejsi doda podrobnosti...

Leos
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Routovací software   11. 1. 2007 / 20:13
Zaremba   
No já jsem o tom s pilotem našeho tupláka mluvil a jde o to, aby bylo dáno na vědomí v letovém plánu, že letadlo letí NONRNAV navigací i když po RNAV tratích.
Jak jsem psal už Tragédovi té RNAV tratě se může držet jen do té doby, než její další úsek není schopen zaletět. Potom musí zase na jinou.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Routovací software   12. 1. 2007 / 01:26
Marky Parky   
Z pohledu řídících:

Co se týká reálu, tak na ACC jsem se nesetkal s tím, že by se rozstup, u kterého by rozhodovala navigační přesnost, vůbec řešil - když už se jde tak blízko k sobě, tak se vždy vektoruje. Na APP to bude problém asi větší, neb approachníci jdou až na 3NM na tzv. radar monitoring. A tam už by to problém dělat mohlo... jak se to reší? Příklad z réalu, tak týden zpátky:

Letadlo není vybaveno RNAV s potřebnou RNP, ale vesele přilétá ve FL270 do Prahy (a mimochodem je to pravidelná linka, udělá to pokaždé a nikdo to nijak moc neřeší, i když je to v rozporu s AIP :

ATC: LOMKI1S arrival, runway 24.
ACFT: Sorry, NON RNAV.
ATC: Roger, proceed direct LOMKI, then ETATU.
ACFT: Proceeding LOMKI, ETATU.

Po telefonu se pak jen hodí na APP že letadlo není vybaveno RNAV a oni už ví že si mají dát pozor.

Všimněte si, že letadlo letí stejnou trať jako NON RNAV letadla, ale povolení zní jinak.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Routovací software   12. 1. 2007 / 01:17
Marky Parky   
No, tady bych byl opatrnější - zas až tak moc tohle neplatí - dost často se zaměňuje totiž "RNAV vybavení" ve významu "zařízení pro prostorovou navigaci", s "RNAV vybavení" ve smyslu "splňujeme požadované RNP". Takže ono se i bez RNAVu dá létat po RNAV tratích - každý stát si ve svém AIP specifikuje mimo jiné požadavky na vybavení - u nás to je B-RNAV nebo ekvivalentí (tj. RNP5) nad FL95. Pod ní si může lítat IFR i na RNAV tratích jak chce. Zmiňovaná W32 je publikovaná NON RNAV a proto se po ní může létat bez RNAV i výše než zmiňovaných FL95....
 

Re: Routovací software   11. 1. 2007 / 19:32
Zaremba   
http://www.nga.mil/portal/site/nga01/
Zkus pohledat tady. Je to asi půl roku, co jsem si tam stáhnul traťové mapy snad celého světa. Ovšem nevím, zda-li je to pořád možné.
 

Re: Re: Routovací software   11. 1. 2007 / 19:34
Priskac   
no jo DAFIF, pred troma dnami sme tu o tom pisali...zial nefunkcne...
 

Re: Routovací software   11. 1. 2007 / 19:32
= M@trix! =   
FSNavigator
 

Re: Routovací software   11. 1. 2007 / 19:36
Tragédie v JRD
jinak enroute mapy nekterych zemi najdes na webu eurocontrolu http://www.ead.eurocontrol.int/publicuser/public/pu/login.jsp zde .. ale ne vsech .. nektere se tam nevesly (prekrocily max. velikost) ...

jinak muzes pouzit FSNavigator (vor to vor navigace) ... a vypadne ti vice ci mene pouzitelna trasa...
 

Re: Re: Routovací software   11. 1. 2007 / 20:42
OK-BKY
A co treba GNS 430 od RealityXP? Jak je to tam vubec s aktualnosti Airacu?
 

Re: Re: Re: Routovací software   11. 1. 2007 / 20:47
Michael   
Souřadnice se tam zadat dají, ne? Pak nezáleží ani na AIRACu.
 

Re: Re: Re: Re: Routovací software   11. 1. 2007 / 20:55
OK-BKY
A ja se tak tesil ze by mi to mohlo ulehcit praci. No tak to asi nic moc. ale tak jako zachrana by to stacit mohlo
 

Re: Re: Re: Routovací software   12. 1. 2007 / 07:26
OK-Milda (BHA410)   
Aktuálnost AIRAC u Garmina RXP je na pováženou. Vzhledem k tomu, že tenhle přístroj datově vychází z orig. Garmin traineru, by se zdálo, že stačí stáhnout nový trainer a je vyhráno, ale ouha. Novější verze mají jinou strukturu dat, načež páni od RXP nezareagovali a zatím ani prý nehodlají reagovat. Takže poslední datum aktualizace je někdy tuším konec 2005 a pak už nic
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ