Mi-2 na tom s vykony nebyla nikdy moc dobre. Jak bylo zmineno, pri vyssich letnich teplotach se nalozena Mi-2 nedokazala poradne dostat do visu ani v normalni vysce terenu. Bylo potreba ji "rozbehnout" po zemi a dosahnout efektivnejsiho podelneho obtekani rotoru.
Mimochodem, co se tyce praktickeho dostupu vrtulniku (tzn. doletet a pristat bez nehody), mam za to, ze rekord drzi nekdo s As-350 po pristani na Mount Blanc. Shodou okolnosti jsem si vcera se scenerkou Lukly taky blbnul, taky s vrtulnikem a to DoDo Bell-206B a nad 15000ft uz jsem byl tak akorat schopen letet 50-60kts v hladine, o stoupani na vrchol jsem si mohl leda tak zdat. Pomerne lepe na tom asi bude Mi-17, podle me dosahne potrebne vysky, ale problem by nastal v pripade pokusu o pristani. Ani s pomoci pozemniho efektu se ti totiz asi nepodari zaviset a na vrcholku nevidim zadny airstrip pro pristani s pojezdem |
|