| | | Povoleni nahozeni motoru 23. 12. 2006 / 12:21 | |
| | Chtěl bych se optat, zda na řízených letištích (LKPR,LKMT,...) se i u malých letadel (Cessna, Baron, KingAir) musí žádat o povolení startu motorů.
Tyto letadla mívají nařízeno (Cessna 182Q konkrétně) že při startování motoru musí být veškerá avionika a elektrická zařízení vypnutá aby se předešlo jejich poškození (zřejmě kvůli proudovému nárazu).
Přijde mi divné že by pilot kontaktoval věž a po povolení to zase na nějakou dobu vypnul...
Leoš
|
| |
|
| | | Re: Povoleni nahozeni motoru 23. 12. 2006 / 13:56 | |
| | Na řízených letištích se provozní postupy řídí AIPem. Zpravidla se ale VFR hlásí až po spuštění. Pokud bys ale letěl jako IFR s C172, musel by sis požádat o spuštění motorů.
I to je důkaz, že "na velikosti nezáleží".. - ale na typu letu ano.. |
| |
|
| | | | Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 23. 12. 2006 / 13:59 | |
| | jsi si jisty ze letusku zajima typ letu? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 23. 12. 2006 / 14:02 | |
| | Ty jsou povětšinou tak blbý, že jim je to jedno.. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 23. 12. 2006 / 14:04 | |
| | a nejakej metr s sebou nosej? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 23. 12. 2006 / 14:10 | |
| | nn, jen ptákoměrku..
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 23. 12. 2006 / 14:13 | |
| | no vidis. a prej ze jsou blby. to by prece nekdo blbej nevymyslel, tak sofistikovanej pristroj |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 23. 12. 2006 / 14:43 | |
| | já taky netvrdil, že jsou blbý všechny.. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 23. 12. 2006 / 15:28 | |
| | JESTLI spravne chapu tak je to pristroj ktery pouziva pozemni personal v pripade ze kapitan behem letu ohlasi ze mu to nasalo ptaka do motoru... nj, maji si zavirat okna |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 23. 12. 2006 / 16:51 | |
| | Je mi líto, že v době Vánoc musím reagovat na tvůj příspěvek. Ale s pravidelností sobě vlastní se vyjadřuješ velmi zasvěceně a vždy s despektem k létajícímu personálu. Ať už jde o piloty, nebo v tomto případě k letuškám. Docela mě to vadí. Zkus v sobě najít trochu slušnosti k lidem co něco umí a museli hodně času energie i peněz věnovat celoživotní lásce k létání. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 23. 12. 2006 / 21:49 | |
| | I ty vtipálku.. O pilotech i stewardech, zejména pak ČSA a FFR, mám své mínění na základě 5 let trvajících, pracovních zkušeností. Dejme tomu, že piloti přece jen museli obětovat hodně energie, času a peněz, aby mohli dělat to, co dělají..
Ale rád bych tě upozornil, že stewardy to nestálo povětšinou ani korunu. Výcvik musí absolvovat po nástupu a tušim že jen u TVS si ho hradí sami (Latom když tak opraví).
A jak jsem psal.. Musel jsem s nima přicházet pět let do styku dnes a denně, a to je opravdu někdy o nervy. Takže na ten despekt mám nárok, neboť je posuzuju jako kolegy.. Ty, jako pacoš, co se veze na dovolenou, na spoustu věcí nepřijdeš.
A nemysli si, oni taky povětšinou trpí despektem ke kolegům na zemi (i když jsem psal, že ne všichni jsou takový)
A jak jedna taková "letuška" napsala v otevřeném dopise panu Lašákovi, oni jsou ti jediní, co u podniku makají.. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 24. 12. 2006 / 00:12 | |
| | Tak to ti závidím. Pět let a je z tebe expert na profesní otázky. Já se v letectví pohybuju 25 let a nikdy bych si nedovolil napsat takový blábol plný uražené ješitnosti jako ty o pozemním personálu. A už nebudu reagovat, nemá to smysl. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 24. 12. 2006 / 00:16 | |
| | Však tě nikdo nenutil ani před tim..
Ono kontakt s posádkama stačí i měsíc, aby si člověk udělal obrázek.. Experte..
Hezký Svátky.. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 24. 12. 2006 / 00:22 | |
| | Nejsem expert jen jeden z těch lidí co napadáš a proto mě to vadí. A proto mě to nutí reagovat. A co se týká palubního personálu ani na ně nenechám kydat špínu. Jinak hezké svátky a k Ježíšku trochu slušnosti a rozumu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 24. 12. 2006 / 00:37 | |
| | Můžeš mi nějakým rozumným způsobem teda vyvrátit, že palubní personál nejsou VĚTŠINOU namyšlený fifleny, co si nevidí na špičku nosu, který si neváží práce jiných a který nejsou nic jinýho než "hezky" oblečení pinglové..? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 24. 12. 2006 / 00:45 | |
| | Už je nech na pokoji. V každém povolaní jsou lidi od - až po +. Ale člověk by měl v sobě najít sílu negeneralizovat. Jsem asi stará škola, co má nějak pod kůží, že v letectví jsou všichni stejně důležitý a jeden bez druhého nemá naděj. Tyhle spory se vlečou už od sedmdesátých let a mě to nějak nedělá dobře. Ale už toho nechme jsou Vánoce a to má být klid a pohoda. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 24. 12. 2006 / 00:51 | |
| | S poslední větou souhlasim. Jestli patříš do "staré školy", stojí to za obdiv. Ale většina posádek, co jsem potkal, takhle nesmýšlela.. Mysleli velice egocentricky... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 24. 12. 2006 / 00:55 | |
| | Platí první věta . Lidi od + až k -.Jinak aby jsem nevypadal jako advokát jedněch, stejně budu do krve hájit pozemní personál. Jsem patriot a považuju naše lidi za jedny z nejlepších na světě. A stejně jsme ceněný i venku. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 24. 12. 2006 / 00:47 | |
| | Kazdymu je snad jasny, ze si nemuze skvele rozumet s kazdym. Takhle je to vsude, at uz v letectvi nebo nekde v obchodaku. Par dopravnich pilotu znam, extra spatnou zkusenost zatim nemam. Kdyby nejaka prisla, treba v podobe arogance, demence, ..., tak se nad tim jednoduse povznesu a nebudu to nejak extra resit nebo se snizovat na stejnou uroven. Teoreticky, kdyby si dostal nabidku jit litat k CSA, mel by si hrazenej vycvik, jednicku z ULZ a dalsi blbosti, odmitl by si?
Jinak stedryho Jezuru . |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 24. 12. 2006 / 00:52 | |
| | Odmítl.. K ČSA bych se už nechtěl vrátit..
Asi bych neunesl pohledy těch, co dřou od nevidim do nevidim jen proto, abych já měl 7-10krát vyšší plat, než oni. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni nahozeni motoru 24. 12. 2006 / 15:08 | |
| | No co si budem povidat...on kdyz da clovek mega a nejakej ten cas do papiru, tak pak bere skoro vsechno...i CSA. Ovsem pokud nema ten luxus si vybirat. |
| |
|
| | | Re: Povoleni nahozeni motoru 23. 12. 2006 / 15:52 | |
| | Bud tu avioniku zapnes a vypnes, nebo uz jsem v Brne volal i pres Bendixe. Pak me ale inspektor na pilotkach rikal ze je to celkem jedno... |
| |
|
| | | Re: Povoleni nahozeni motoru 23. 12. 2006 / 16:04 | |
| | Co vím,tak naši piloti ( Armádní dopravní letectvo ) to tak dělají.Zažádají a pak rádio vypnou.po nahození a přípravě na pojíždění se znovu spojí s věží. |
| |
|
|