| | | Poradí někdo s IVAO? 7. 12. 2006 / 20:42 | |
| | Zdravim všechny piloty ( a pilotky ). Určitě tu má mnoho z vás nějaké zkušenosti s lítáním na IVAO, takže by mi tu nějaká dobrá duše mohla poradit. Chci teprve začít lítat na síti s FS 2002. Mám tři problémy. Za prvé by mě zajímalo, jestli se dál lítat i s vrtulníke, a jak vypadá takové navedení coptéry na přistání ( třeba na LKPR ). Liší se nějak od letadla? Dále, jestli mohu lítat a komunikovat s ATC kdekoliv na světě (třeba i v USA) a nebude docházet vlivem vzdálenosti od serveru k nějakým problémům. Potom nevím, jak bych se měl ohlásit ATC třeba v na Ruzyni, když vzlétnu z nějakého menšího letiště, na kterém ATC samozřejmě není, (třeba od nás z České Lípy), ale chci o sobě dát letové kontrole vědět, zažádat si o sqak atd., popřípadě se nechat navést na přistání na LKPR. A jak bych měl také hlásti přistání na malém letišti, na kterém není přítomen aktivní ATC ( třeba zpět na LKCL ). Tak to by bylo asi vše. není toho málo, ale věřím, že někdo alespoň ve stručnosti odpoví. MT206 |
| |
|
| | | Re: Poradí někdo s IVAO? 7. 12. 2006 / 20:45 | |
| | | |
|
| | | Re: Poradí někdo s IVAO? 7. 12. 2006 / 21:06 | |
| | Pokud chceš lítat s vrtulníkem pak zkoukni (kromě těch stránek co radil Filip) i stránky virtálních aerolinek Czech Virtual Air Rescue - tam už z principu služby létají převážně s vrtulníky, můžou tam mít dokumenty specifické pro tuto službu.
http://www.cvars.cz/
Leoš |
| |
|
| | | Re: Poradí někdo s IVAO? 8. 12. 2006 / 09:19 | |
| | Hmm, s vrulnikem to bude pakarna hlavne pri pristani na letisti kde neni ATC. Ono je docela brutal psat ty UNICOM textovy hlasky i kdyz letis ve Zlinku, natoz ve vrtulasu. Ja na to teda zatim moral nemel. Jinak ten prilet z Clipy by probihal asi nasledovne:
Predne potrebujes VFR mapu CTR Praha-Ruzyne. Uz se to tu resilo mnohokrat, nicmene ke stazeni je na http://www.ead.eurocontrol.int/
V tyhle mape zjistis, ze pro tebe prichazi v uvahu vstup do CTR via vstupni bod November - Velvary. Takze frcis s Clipy na Velvary, vlastni navigaci, odpovidac 7000, Mod C.
Asi tri minuty pred velvarama kontaktujes Ruzyne-Tower pokud je k dispozici, jinak Approach nebo oblast - LKAA_CTR. Pokud neni k dispozici zadne stanoviste, pises na Unicom.
Zmacknes vysilani i pravis: "Ruzyne vez, OK-AAA, 1 x Mi-2 z Ceske Lipy do Prahy - Ruzyne, poloha momentalne 3 minuty severne vstupniho bodu November, vyska 2000 stop pri QNH 1010 hPa, Informace Sierra.
Pokud to pises do Unicomu, staci tohle: LKPR tfc, MI-2 (bez volacky, ta tam je automaticky), ent CTR LKPR at N, expct ldg rwy 24. (Sve sance, ze se pri psani zpravy nezritis posud sam
Pokud je aktivni oblast, da ti instrukce jak pokracovat dal, vetsinou je to neco takoveho:
OAA, Ruzyne Tower, Rozumim, Informace Sierra je spravne, pokracujte po priletove November1, ohlaste minutu pred bodem Alfa. V CTR Praha ne vys nez 2500 stop, odpovidac 3515.
Potvrdis priletovku, ohlaseni pred Alfou, vysku a odpovidac (ten i nastavis, zapomenuti je casta chyba a pokracujes az na tu Alfu, pokud se nepletu je to nejakej dalnicni nadjezd u Stredokluk (nevim jiste, litam spis od jihovychodu na Echo - Radotin). Pokud jsi na Unicomu pokracujes pak rovnou na BaseLeg rwy 24, jinak hlasis minutu pred Alfou.
OAA - jedna minuta pred bodem Alfa.
ATC odpovi asi takhle: OAA rozumim, pokracujte na pravy baseleg drahy 24. Pripadne ti da vyckavat na Alfe podle publikovaneho obrazce ovaly podel slanske dalnice, azimut 325°, dokud ti nerekne neco jineho.
Rekneme ze letis na ten base leg. Dosazeni oznamis a kdyz neni provoz na finale tak ti povoli pristani na rwy 24. Nevim jak to bude u vrtulniku, mozna povoli let primo na Heliport, nejsem si jistej. U letadla by to bylo takhle:
OAA, pristani povoleno, draha 24. Vitr 210 stupnu, 8 uzlu.
Potvrdis, sedas. Na Unicomu pises ze si na base leggu a tocis finale drahy 24, to land.
Po pristani zahlasis uvolneni (nekdy ti ATC rekne pri povolovani po ktery pojezdovy mas uvolnit) a nasleduje rolovani, o tom uz se tady nebudu rozepisovat.
Specialitky pro vrtulnik muze popsat nekdo povolanejsi.. |
| |
|
| | | | Re: Re: Poradí někdo s IVAO? 8. 12. 2006 / 14:39 | |
| | Ted nevim abych nekecal, ale rekl bych ze pokud letis s FPL kterej mas aktivovanej tak typ a odkud kam letis rikat nemusis, ale na 100% to netvrdim. |
| |
|
|