FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dokumentace k planovane paralelni draze Jeden příspěvek | Celý strom
Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 13:21
Hoaker
Prosim pekne, nemate nekdo odkaz na nejake aktualni a hlavne ucelene a pokud mozno objektivni informace? Vedl jsem dneska s jednim kolegou v praci ucenou disputaci na tema paralelni drahy a to, co mi rikal (udajne z overenych zdroju z prvni ruky) se mi ani trochu nezdalo. Byl udajne na nejakem setkani tech "protestantu" proti draze a podle vseho tam nekdo hlasal uplne neuveritelny bludy vcetne takovych veci, jako, ze soucasna 24/06 by plne zvladla i dvojnasobnou kapacitu. To mi prijde jako hodne pritazeny za vlasy. Predem diky. P.S. Odkazy tady na foru mne prilis neuspokojily
 

Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 13:24
Eurostar   
co presne potrebujes vedet?
 

Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 13:34
Hoaker
Mno nejaka cisla... zejmena jak je to skutecne s cislama, ktera podporujou potrebu nove drahy a pak pokud mozno nejake mapy a planovane pristavaci a odletove procedury na 24L/06R. Jde o to, ze ty lidi rvou, ze jim nad hlavou budou litat velky masiny a podle mne je to kravina. Dale jsem slysel, ze se prej spolu s drahou ma stavet na Ruzyni obrovskej Cargo terminal, takze se lidi boji, ze jim nad hlavou budou litat "tezka nakladni letadla". Asi reminiscence na kamiony na D1 . Bohuzel jsem nemel dostatek argumentu, abych mu to mohl vyvratit.
 

Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 13:57
Eurostar   
nerad bych tu plácal nesmysly a tak ti odpovím ve čtvrtek kdy se na to můžu zeptat osoby,která se přímo zabývá rozvojem letiště LKPR. Pravda je taková že s dráhou 24L/06R kvůli které lidi řvou je počítáno v územním plánu tuším už od roku 1976 +/- , tudíž šance že by došlo ke zrušení tohoto projektu ze strany různých aktivistů je velmi malá, protože pokud tam začali stavět a nebo se tam nastěhovali tak k územnímu plánu měli přístup a mohli se důkladně informovat. Navíc Měření prokazují že hluk který bude indukován letadly nepřekračuje stanovené limity,a pokud by už k tomu došlo tak letiště praha má povinost toto ošetřit na vlastní náklady a to přímo poškozeným stranám. Jak jsem říkal přesná čísla ti budu moc říct ve čtvrtek..Mapu ti mohu poskytnout pouze situaci ( poslední variantu ) jak by měl vypadat stav LKPR po postavení nové dráhy. Samozřejmě s novou dráhou je nutné počítat i s doplněním odbavovacích ploch, budov, a asi i cargo terminálu.
 

Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 14:03
Tragédie v JRD
aby ses nedivil ... nerikam zue je to spatne (naopak, je dobre ze to jde, i kdyz nekdy je to extrem), ale i mala sdruzeni ci jednotlivci dokazou veci co jsou vuzemnim planu uspesne zablokovat na dlouha a dlouha leta...
 

Dokumentace k planovane paralelni draze - odpověď   14. 12. 2006 / 22:08
Eurostar   
s týdením spožděním přináším snad dostatečnou odpověď:

kapacita hlavní dráhy 06/24 na LKPR (potažmo i systému pojížděček) se počítá jako všude v pohybech/hod, den , rok
tato kapacita je cca 190 000 pohybů ročně. ALE: dráha se dimenzuje resp. kapacita se počítá průměrná, ale dráhu je nutné dimenzovat na tzv. špičkovou hodinu, kdy je pohyb letadel největší. v současné době má dráha 24 přibližně 50 000 pohybů ročně, ale průměrně bráno za celý den a ponásobeno 365. Ve špičkové hodině ale je kapacita pokud by se přepočítala na roční max. kapacitu 190 000 pohybů již plně vytížena nebo jej překračuje (počet pohybů za hodinu *24*365 > 190 000). Tudíž z toho plyne že dráha 24 je ve špičkové uvažované hodině už nedostačující, a vůbec nehraje roli jestli má vytíženost v průměru 50 000 což je cca 1/4 z uvažované kapacity.

Z toho tedy vyplívá že nutnost další dráhy je nezbytná pokud bude provoz nadále růst jako doposud.

Snad jsem odpověděl na to co bylo myšleno.
 

Re: Dokumentace k planovane paralelni draze - odpověď   14. 12. 2006 / 22:51
Marky Parky   
Jen mě napadlo k tomuhle napsat, že dráha je natolik vytížená, že další odklady jsou už nepřijatelné a v kuloárech se začíná hovořit o dočasných variantách "jak z toho ven".

Z variant, které jsem zaslechl stojí za zmínku dvě:

a) Stavba zkrácené verze původní plánované paralerky, která bude pouze uvnitř areálu letiště a pomůže tak uvolnit stávající dráhu alespoň od vrtulý a malých jetů
b) Znovuzprovozuschopnění 22/04 za stejným účelem

Podotýkám ale, že to jsou informace "jedna paní povídala", nic oficiálního....
 

Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 13:58
Teflon_490   
Bych chtel videt, jak se tezka nakladni 747 lisi od lehke PAX 747
 

Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 14:03
Hoaker
Ale no tak jasne, ale laici maji velke oci no Proste jak rikam, dopravni letadlo=kamion
 

Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 14:06
Tragédie v JRD
asi videli v televizi ruslana nebo mriu a mysli si ze by jim tam litali od rana do vecera.... :/

 

Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 14:16
FSPilot   
A proč ne? Já bych se tam přijel podívat
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 14:36
Ados (ADD039)   
Fanoušci do lítání mají bydlet kolem letiště v okruhu 10km, ostatní ať si bydlí kde chcou
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 14:42
Michael   
Já u letiště nebydlím, i když bych to bral, ale nevím, jestli by moje nadšení s 11. hodinou večerní neopadlo
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 14:49
Hermann   
Neopadlo .. ja sem bydlel donedavna pod prahem 31 a pokud nesla na pristani zrpvna C5tka (u toho sem byl jen jednou za cca 4 roky co tam sem) tak to neni nic strasnyho
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 14:55
Ados (ADD039)   
To já bych sedával u vokna nebo na balkóně ještě častějc než těď Já bydlím 10km severně letiště, a mám výhled na všechny odlety a přílety. Kdyby sme tady neměli ty pitomý vinohrady tak krásně vidím celý letiště
(To červený sou odlety, žlutý přílety, zelená rwy, oranžová terminál a věž. To letiště je až za kopcem, kdyby tam nebyl ten kopec se sídlištěm Vinohrady, tak vidím úůůplně celý letiště )
19814 B / 600 x 450 / brno.JPG
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 15:00
OK-Milda (BHA410)   
A kdyby byly v prdeli rybníky ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   5. 12. 2006 / 08:20
Teflon_490   
Odkud je to foceny??? Ty bydlis nekde tam v lesich nad hadama? Ses hajnej nebo co?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 15:00
Petlok
Neopadlo. Jako "záklaďák" jsem coby radista jezdíval na soustředění protiletadláků do Ruseku (Hradec Králové s druhé strany), kde se kanonýři cvičili v zaměřování. "Bydleli" jsme ve stanech a radiovozech kousek od runwaye a za chvíli nám nevadilo ani noční létání .
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 14:52
OK-Milda (BHA410)   
A ti co tam již bydlí a fonaoušky nejsou, nechť bezúplatně přenechají své nemovitosti fanouškům

...a uvidíte, co najednou bude fanoušků letectví ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 15:15
donCarlos
jo, nejakou peknou vilku v oblasti bych klidne bral i s prasklejma stropama. to mame doma taky, ale tady bych to mel s vyhledem na letadla... Tady vidim akorat taky vtulniky co letej do vinohradsky nemocnice, pripadne jednou za sto let proleti neco vetsiho... Kdyz chci videt regulerni prilety, tak musim do hospody "Na padesatem" a tam primo nad ni vede nejaka priletova...

ad. hluk z letadel - kdyz jsme si v italii zvykli behem jednoho dne na vlaky, ktery nam jezdily hned za domem, tak letadla jsou uplne v pohode
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 16:10
FSPilot   
Jak rád bych...no, k nejbližšímu letišti to mám k LKMT cca 60km :/ když nepočítám heliport u nemocnice asi 15min busem, kde jednou do měsíce přistane na 5 min EC-135
 

Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 14:51
Hoaker
Ocenuju, ze vas to tema zaujalo, ale opravdu bych ocenil nejake zdroje dat
 

Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 14:57
Eurostar   
Říkam nemá cenu šířit bludy, smysluplně ti budu schopný odpovědět ve čtvrtek
 

Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 16:54
Riff   
Nevim, jestli ti to pomuze, nebo jestli to znas... kazdopadne pro vsechny pripady
http://www.prg.aero/cs/site/airport/o_spolecnosti/rozvoj_letiste/paralelni_draha.htm
 

Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 17:13
Ados (ADD039)   
To "Přeložka silnice 1/6" to je pak tunel pod dráhou? Hézký...
 

Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 19:31
Hory1989   
Na přeložce už se dokonce pracuje. Foto přímo z místa...

24689 B / 600 x 450 / prelozka16.jpg
 

Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 17:17
Ados (ADD039)   
A dotaz, jak bude dlouhá ta nová rwy? Podle toho obrázku moc nejde poznat jestli je stejně dlouhá, nebo ne, jak současná 24/06.
 

Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 17:21
Riff   
bude delší cca o 100 metrů
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 17:24
LS
Bude stejne dlouha...
Ja mam doma pripadne nejake podklady, ktere jsem mel k maturite pred par lety, hodne se tam toho uz zmenilo, ale je tam i plan na pripadne prodlouzeni 24/06 resp. 24R/06L na 4100m...

Co se tyce poctu pohybu, tak to uz nezvysis...teoreticky zvysis cislo priletu, pokud vybudujes jeste jedno rychle odboceni blize zacatku, ale jinak uz nezvysis stavajici pocet a uz vubec ne o dvojnasobek
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 17:27
Lowmick   
Tys mel k maturite na USTAFu plan na upravu drah v LKPR? Tyjo tos tem ucitelum musel hodne pomotat hlavu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 20:41
Hoaker
Da se to nejak podlozit? On mi argumentoval tim, ze jim tam nejakej chlapek, kterej dela na tom projektu rikal, ze soucasne drahy jsou schopny pojmout az 2x tolik cestujicich, ale ja mam pocit, ze proste pocitaji proste kapacity a s tim se podle mne pochopitelne neda pocitat vzhledem ke spickam atd... mam pravdu?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 21:18
pseudoMates
Mno, nevim, jestli to úplně dobře chápu, co si teď napsal, ale počet cestujících, není měrnou jednotkou. To ten chlápek asi tak trochu neví o čem mluví..
Měrná jednotka je počet pohybů za hodinu. Limit je tušim 37 nebo 40 pohybů/hod. Ve špičkách v létě, ale TWR chodí na krev a dělá se přes 45pohybů/hod a rekord je 53pohybů/hod.
Ta dráha se má stavět zejména za účelem zvýšení nejen hodinové kapacity pohybů, ale v neposlední řadě za účelem zvýšení bezpečnosti. Ty rozstupy na TWR opravdu vypadají dost divoce a druhá dráha je pootřeba, aby se nepokoušelo štěstí do nekonečna..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 21:28
Hoaker
Ano, tos uhodl, ze nevi o cem mluvi, ale tlumocil mi rozumy nejakeho udajne "chlapka, kterej na tom projektu dela a je to profik, ergo vi, co rika". Podle nej odbavi, cituji: Ruzyne letos za rok 20 milionu lidi a muze zvysit svoji kapacitu az na 40 milionu lidi a to bez uprav. Coz mi prislo ujete, vzhledem k tomu, jak se meni intenzita dopravy vzhledem k sezone atd...

Jak vypadaji rozestupy ve spicce jsem nekolikrat videl na vlastni oci a uz bych to mozna radsi nikdy videt nechtel.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 21:33
pseudoMates
Heh, tak toho "odborníka" bych opravdu chtěl vidět.. stará hala, myšleno Sever 1, byla projektována na cca 6mil./rok. Odbavilo se tam přes 9mil. lidí ročně.. V létě, stály fronty na check-in až pomalu před halu. Čekací doba na pasovce byla kolem 20-30mins. To samý na security.. Prostě letiště doslova a do písmene praskalo ve švech.. Toho chytráka, co tohle pronesl, bych opravdu rád viděl..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 22:00
Serž   
v UUEE na pasovce sme cekali docela dlouho, cekali bychom jeste vic kdybyhom nepredbihali ale meli sme asi 30 minut do odletu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 21:35
Tragédie v JRD
letos 20 mega? huh, tak to je fakt expert ...

no to asi dost tezko, kdyz letos v listopadu to byl teprve 10ti milionty .)) a ze by zvladla 40 mega bez dalsich uprav? to tezko .... frankfurt je mega letiste a ma necelych 60 mega... a ty dva ruzynsky baraky a 40 mega pristi rok .. heh .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   5. 12. 2006 / 11:31
Hoaker
Nemate prosim k tomu teda nekdo nejaky oficialni cisla? Rad bych mu to vysvetlil
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   5. 12. 2006 / 11:35
Eurostar   
rocni obrat je asi 10 - 11 milionu, v soucasnosti, stavajici stav rustu je lkpr schopna bez vystavby nove infrastruktury pobrat tak v horizontu max 2- 3 roky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   5. 12. 2006 / 12:18
Hoaker
To znamena, jaka je v soucasnem stavu maximalni hodnota odbavenych cestujicich?

Jinak mne by to spis zajimalo vzhledem k drahovemu systemu. Pokud bychom uvazovali stejnou prumernou typovou skladbu letadel. Jde mi o to, kolik cestujicich je Ruzyne schopna odbavit se stavajicim drahovym systemem pri zachovani bezpecnosti.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   5. 12. 2006 / 12:18
Tragédie v JRD
no .. ten udaj o tech deseti milonech z letostniho listopadu v praze je z tiskovy zpravy na jejich webu ... ten udaj z toho frankfurtu je z nejaky jejich tiskovy zpravy... a jako dalsi vysvetlovaci material bych vzal fotku frankfurtskyho letiste a prazskyho ) rozumnej clovek by pochopil rozdil..

pokud ma ale vymytej mozek od nejakyho "exprtra" tak ti nepomuzou ani oficialni cila...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   5. 12. 2006 / 12:25
Hoaker
Ano, ma vymytej mozek od exprta z juesej
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 17:25
Ados (ADD039)   
A šířku nevíš?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 17:36
Riff   
stejně stačí se mrknout na měřítka a přiložit pravítko k monitoru
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 18:04
Ados (ADD039)   
Chudák LCD
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 18:30
Riff   
A co má řikat můj CRT??
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokumentace k planovane paralelni draze   4. 12. 2006 / 18:36
Ados (ADD039)   
Nic
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ