| | | Pilot's operating handbook pro Baron 58 30. 11. 2006 / 19:26 | |
| | Ahoj,
nemáte někdo odkaz buď přímo na pilotní příručku k Beechcraft Baron 58 nebo na něco podobného co popisuje opravdové checklisty pro to letadlo a nejlépe i další úkony? Defaultní checklist ve FS je jiný než ten pro Barona od DreamFleetu a oba ignorují třeba tu věc že musí být před startem motorů rozsvícena příslušná světla - beacon. Všechny checklisty co jsem viděl tak rozsvěcují světla až před pojezdem atd...
Pilotní příručky jsem viděl na internetu, jenže jednak jsou placené (což bych překousl) a hlavně jsou tištěné (což bych nepřekousl, protože doprava bude stát víc než knížka).
Leoš |
| |
|
| | | Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 30. 11. 2006 / 20:40 | |
| | Proc musi byt u Barona pred spoustenim zapnutej majak? |
| |
|
| | | | Re: Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 30. 11. 2006 / 21:24 | |
| | Předpokládám to podle L2, 3.2.3 rozsvěcování světel na letadle:
Konkrétně 3.2.3.2 písmeno d:
všechna letadla na pohybové ploše letiště s běžícími motory musí mít rozsvícena světla,
vyznačující tuto skutečnost.
Mlčky předpokládám beacon ale mohu se mýlit.
Leoš |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 30. 11. 2006 / 21:53 | |
| | Jasny, ale tam pisou vsechna letadla s "bezicimi motory", tak mi bylo divny proc to u tehle malejch zapinat pred spoustenim... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 30. 11. 2006 / 22:01 | |
| | Teď ti nerozumím. Přece když spouštím motor tak výsledkem je běžící motor, ne?
Smysl toho předpisu je podle mně v tom, aby někdo nebo něco nebylo ohroženo běžícím motorem. Jestli je nějaká výjimka pro malá letadla nevím ale rozhodně tam není tam uvedena. Jediná výjimka týkající se vypnutí světel je pokud hrozí oslnění či nebezpečí při práci a to ještě jenom po zvláštním povolení.
Konrétně tam ke světlům je cca toto:
Za letu musí být v noci zapnuta protisrážková a polohová světla.
Za letu musí být ve dne zapnuta protisrážková světla.
Při pohybu po pohybové ploše musí být rozsvícena polohová světla.
Při stání na pohybové ploše musí být rozsvícena světla zvýrazňující okraj letadla (pokud není jiné osvětlení).
Při stání na pohybové ploše s běžícími motory musí být rozsvícena odpovídající světla.
Uvedené neplatí (s povolením) pokud hrozí oslnění či jiné nebezpečí.
Leoš |
| |
|
| | | Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 30. 11. 2006 / 20:54 | |
| | skus si pozriet subor fs9b58.zip na avsim.com, ak je to pre default tak to staci. v pre-starte je beacon - on |
| |
|
| | | | Re: Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 30. 11. 2006 / 21:37 | |
| | Hned se na to podívám. Mám sice DreamFleet verzi ale třeba to nějak pospojuju
Tam zas je třeba test magneta až před vzletem což mi taky s praxí moc nesedí, očekával bych že se to dělá po startu motorů.
L. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 30. 11. 2006 / 21:55 | |
| | Jak s praxi nesedi? Kdy ty zkousis v praxi magneta? Po spusteni to neni ono protoze by ti mohly popraskat valce, takze az po zahrati, tzn. vetsinou pred vzletem. A u stavitelnych vrtuli si vyzkousis krome magnet i prestavovani listu. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 30. 11. 2006 / 22:16 | |
| | Dobře - to to vyjasňuje, díky za vysvětlení. To přestavování listů je v tom checklistu od DreamFleetu a je taky před startem takže že by nakonec ten byl ten pravý?
BEFORE TAKEOFF
Parking brake SET
Seat belts, Shoulder Harnesses CHECK
Fuel Boost Pump OFF
All instrument CHECKED
Fuel Quantity Indicators CHECK QUANTITY
Mixture FULL RICH OR AS REQ (CTRL SHIFT F3)
Fuel Selectors CHECK ON
Starter Energized Annunciator CHECK (extinguished)
Throttles 2200 RPM (F2,F3)
Propeller Controls RETARD verify RPM decreased (CTRL F2)
Magnetos CHECK
Throttles 1500 RPM (F2,F3)
Propellers FEATHERING CHECK (CTRL F4)
Throttles IDLE (note RPM) (F1)
Throttles 900 TO 1000 RPM (F2,F3)
Trim AS REQUIRED FOR TAKEOFF
Flaps CHECK AND SET FOR TAKEOFF (F6 – no flaps)
Flight Controls CHECK
Ice Protection Systems AS REQUIRED
Doors LOCKED
Parking Brake OFF
Ten stažený FS9B58 tam vůbec nemá testy magneta a nevšiml jsem si ani těch listů, ach jo.
Leoš |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 1. 12. 2006 / 09:29 | |
| | ano lebo logicky ked ides nahodit motory ... majak uz by mal svietit pretoze hrozi nebezpecenstvo uz pri nahadzovani takze by to nemalo vyznam ze po nastartovani zapnes osvetlenie ked uz niekto kto si myslel ze motory nebezia lezi rozsekany na zemi |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 1. 12. 2006 / 09:28 | |
| | Plne suhlasim .... test po zahriati najlepsie pred startom jo |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 1. 12. 2006 / 09:41 | |
| | Ale kdy konkrétně, když jsem na runwayi? Podle toho co jsem četl o Ruzyni tak tam je takový provoz že jakékoliv zdržení na runwayi nemají rádi. Jinde (v ČR) by to asi takový problém nebyl.
Proto jsem původně myslel že letadlo by mělo být kvůli plynulosti připraveno na let už před pojížděním ale uznávám že technické argumenty mají podstatně vyšší váhu.
A ještě abych uzavřel ten start motorů - platí tedy předpokládané že před startem motorů musí svítit beacon?
Díky,
Leoš |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 1. 12. 2006 / 09:53 | |
| | zpravidla pred stlacenim tlacitka start uz by mali svietit je to ako vystraha " bacha roztacam vrtule" test magneta neviem ako to je v LKPR lebo ja to poznam len z polnych lietadielok a aeroklubu a tam pred startom na 142 na brzdach zvyknem dat plny kotol ubrat , test a potom start nezabere to vela casu .... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 1. 12. 2006 / 10:56 | |
| | Ona ta motorovka zabere asi 5 vteřin, takže pokud jsi zrovna řídícímu neodsouhlasil okamžitý vzlet, tak neni žádný problém. No a samozřejmě když nemam hotovou motorovku, tak řídícímu okamžitý vzlet nepotvrdim... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 1. 12. 2006 / 11:10 | |
| | Díky všem za příklady z praxe, už je mi to jasnější.
Leoš |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 1. 12. 2006 / 14:08 | |
| | No ona asi jak na cem, dam priklad Z-142/43, das plnej, mel by se vyzkouset kompresor (to se ale nekdy ani nedela), pak 2x vrtuli na min a na max, potom jeste magneta 2x, takze nekdy to zabere vic. Pak ale jsou samozrejme letadla ktery nemaj stavitelnou vrtuli, nebo kompresor,... tam to jde pak rychle a jak pises tak do 5s se i vejdes.
Jeste k tomu majaku - ono je pravda ze by mel byt pred spoustenim, jen je to nekdy u malejch zbytecny protoze nemas dobijeni, takze kdyz tam sedis za svetla a vidis ze kolem nikdo neni tak je zbytecny si cucat baterku. Zase na druhou stranu ne ze by to asi u Beeche byl zrovna problem. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 1. 12. 2006 / 16:55 | |
| | U nás to na 142(43) děláme takhle: kompresor vypnutý, plnění 0.92, vrtule min.-max.3x, plný plyn, magneta 1, 2, 1+2, vlonoběh, kompresor zapnout, plný plyn, vrtule min. max. a zase volnoběh - hotovo. To vše samozřejmě při zahřátém motoru (hlavy min 120°C, olej min 25°C) a navíc pouze před prvním letem v daném dni. Ale protože tento postup není opravdu na 5s a navíc nedělá motoru dobře - zkracuje se to většinou na ta magneta a vrtuli (dostat teplý olej do vrtule). |
| |
|
| | | | Re: Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 30. 11. 2006 / 21:50 | |
| | Ten fs9b58 vypadá dobře - jestli je reálný to nevím ale aspoň to tak dle mých skromných znalostí vypadá.
Moc díky.
Leoš |
| |
|
| | | Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 1. 12. 2006 / 11:11 | |
| | Nevím to jistě, ale mám dojem, že obecný postup, který dodržuji při svém simulovaném létání je takový, že ihned po vstupu do letadla zapínám navigační světla. Tím dávám najevo že sem "in" a že se něco bude dít. Před spuštěním motorů, je li letadlo vybaveno beaconem (majaček) tak je dle předpisu nutné tento zapnout, čímž se indikuje pozemnímu personálu výstraha o spouštění motorů. Beacon se vypíná po přistání a vypnutí motorů.
S navigačními světly a s beaconem si vystačím až na vyčkávací. Při vstupu na dráhu zapínám strobáky/antikolizní světla a ta se vypínají po uvolnění dráhy.
Taxi a přistávací světla pravděpodobně spadají do kolonky "as required", ale mám dojem že jsou oblasti, nebo to definuje interní předpis operátora, kde je třeba nutné mít zapnutá přistávací světla ve výšce pod 10000ft a podobně...
Tak asi takhle to dělám já... Jak moc je to reálné nedokážu posoudit, ale tento postup sem vygeneroval na základě průzkumu této tématiky různě po internetu a po nezčetných dotazech a odpovědích od strýčka Googla... |
| |
|
| | | | Re: Re: Pilot's operating handbook pro Baron 58 1. 12. 2006 / 17:14 | |
| | V podstate to delam velmi podobne. Jen ty navigacni poustim az spolu s beacon... |
| |
|
|