| | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd.. 6. 11. 2006 / 16:46 | |
| | Seržo toto je v prvom rade akademicka debata, to za prve, za druhe lietam uz 25 rokov, teda viac nez mas ty podla profilu. Je sice pravda, ze som nikdy nelietal ako airliner, ale nieco o lietani viem, mam nalietanych cca 4500 hodin motorovych a cca 2500 plachtarskych, a hrat sa na slovicka pri TMA alebo CTR je prejavom Tvojej neskusenesti. Pred cca 10 - 15 rokmi bolo TMA CTR, ale zmysel je ten isty. To iste plati aj o typoch o ktorych sa zmienujes. V reale je lietanie o inom ako aj v tom nejlepsom simulatore. Neviem ci realne lietas ale to o prebytku rychlosti som hovoril zo skusenosti z realneho lietania. Par krat mi prebytok rychlosti zachranil zivot. Pocul si niekedy o strihu vetra, alebo o klesaku tesne nad drahou pri pristati? Na to je dobry prebytok rychlosti, ktory elegantne vytratis vo faze tzv. podrovnania aj za pouzitia spojlera alebo brzdiacich klapiek. Potom pristanes na urcenej rychlosti podla typu a vahy lietadla. Nemozem potvrdit Tvoje tvrdenie o vysuvani podvozku a flapov na B 767 a inych, nepoznam ich flight manual. 747-400 poznam, mal som moznost s tym lietat na simulatore v USA, tam je skutocne odporucanych tych 140 - 150 knot, ale pri bocnom vetre alebo zadnom su uplne ine. Ale na B 747-400 urcite nie je schvalena rychlot na vysunutie podvoku na flapov 250 knot. Si to prepocitaj kolko je to km/h a potom nieco hovor Pri tej rychlosti by to bola pekna rana, mozno aj posledna pre lietadlo. |
| |
|