FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dojmy z trenazeru ATR v CSA Jeden příspěvek | Celý strom
Dojmy z trenazeru ATR v CSA   1. 11. 2006 / 08:36
lulinak
zdarek, chci se podelit o par poznatku z nedavnyho proleteni se v ATR trenazeru ve vycvikovym stredisku CSA, ze je tam pekne a utulno asi nemusim lidem co tam byli rikat, co se tyce zazitku z litani oproti kompu, tak kdyz odmyslim nic moc grafiku na LCD tak je to tam o necem jinem, clovek nabude ty spravny pocity... dali jsme si nekolik okruhu na LKPR s manulanim pristanim, mno nevim jaxe tenhle trenazer moc v chovani lisi od realu (samozrejme je statickej, bez hydrauliky) ale sednout s tim na zpatky drahu zase nebyl tak velkej problem, obcas tu zachytim zpravy relanych CSA pilotu buliku ze i clovek trenovanej na FS by s tim proste nesednul, nam se to darilo vcelku bez vetsich problemu, jen ty setrvacnosti a pocit vahy letadla tam byly vyrazneji znat nez ve FS takze rozhoupat nesetrnym zasahem na finale nebyl problem... kdo ma moznost urcite si to zajistete je to fayn zazitek
 

Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   1. 11. 2006 / 12:51
Kachna   
No, co říci, je to "taková počítačová hra", když budu citovat posádky. Moc z reálného létání to v sobě nemá, snad jen možnost přesných postupů.
 

Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   1. 11. 2006 / 23:37
PetrS
Nedá mi to a musím jako jeden z techniků, kteří se o to starají, reagovat na Kachnův příspěvek. Samozřejmě, má to dosud své mouchy a nedodělky. Třeba pozemní model (tj. chování éra na zemi při pojíždění) není dosud přesně vyladěn - a to ani po upgradu z října tr. Síly v řízení, které původně byly nerealisticky velké, jsou nyní o něco nižší, než by měly být - ale rozhodně blíže reálu, než před upgradem.
Problémem je vizuál - výbojky v LCD projektorech stárnou každá jinak. Takže už za pár desítek hodin po výměně trojice výbojek (sranda dohromady za 85000 Kč) a seřízení obrazu má zase každý kanál jiný jas a barevný odstín. S tím se asi zatím moc dělat nedá. (Ale mimochodem - rozlišení 1440x1280 v každém ze tří kanálů, celkem 5260x+1280 pixelů - kdo máte něco podobného?? - takže nesouhlasím ani s označením "nevalná grafika").
Hlavní rozdíl jakéhokoliv reálného simulátoru a FS byl a bude vždy hlavně v tom, že páčky, čudlíky a budíky jsou tam, kde jsou, jsou mačkací rukou a ne myší, jsou hmatatelné (nemusím na to koukat, když přepínám rádio ze STBY na Active - kdo se umí bez koukání trefit myší na obrazovku?) a mají správnou velikost.
Takže rozhodně žádná "počítačová hra", ale simulátor jako každý jiný (taky cituju posádky, kterým se naopak velice líbí), byť zatím ve stádiu ladění. Ostatně - vychvalovaný B737 se tu taky ladil a vychýtával více než 2 roky - a tohle je v podstatě první sériový kousek - po dvou prototypech, které jsou ve středisku ATR v Toulouse. Takže se to jejich technici vždycky v Toulouse naučí a nám to přijdou vyladit.
No a o umění sednout - to není jen o sedání za CAVOK bez větru, ale když si dáš CAT II, boční vítr, wind gusts, vysazení motoru a třeba ještě poruchu HSI displeje. Pak se pozná, že FS je v podstatě k ničemu.

PetrS
 

Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   1. 11. 2006 / 23:50
pseudoMates
Tou "nevalnou grafikou" měl asi autor na mysli, rozdíl mezi ATR ČSA a FS v tom, že ve FS, když si člověk stáhne z netu celly, meshe a já nevim co, může de facto v pohodě letět srovnávací navigaci.. Na simu ATR to nejde, protože země je "deska" plná, růzobarevnejch obrovskejch čtverců, kde by byl problém najít i město, natož vesnici, nebo nádraží.. Okolí letišť zase tak špatně udělaný není (třeba SLiač se mi líbil), ale pokud se letí v hladině, je to extrémní nuda.. tak to asi autor myslel.
 

Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 00:24
adagio   
No já nevím, proč se tu srovnává FS za 2000,- a simulátor za x miliónů. Rozdíl je snad jasný. Ale nesouhlasím s tvrzením, že FS je k ničemu. V pár bulíkách a airbusech jsem měl tu možnost sedět u řízení (jen v hangáru ) a tak vím, že jsem se rozhodně z té kovové masy nijak "nepodělal" a velmi rychle se zorientoval. Možná to pár vteřin zabere a člověk je překvapenej z tuhosti a velikosti čudlíků apod, ale pokud má určité sekvence, postupy a procedury zažité a ví, kde příslušné ovladače hledat, tak je taky i najde. Takže pokud by se obsluha simulátoru vysloveně nechtěla virtuálovi pomstít a nenastavila mu tam nulovou viditelnost, boční vítr 100 uzlů a výpadek všech motorů, tak si myslím, že se takový člověk se zautomatizovanejma a tisíckrát nacvičenejma postupama v takovým silmulátoru zorientuje rozhodně lépe než třeba jakýkoli real pilot s licencí na jiný typ, který v tom sedí prvně. Myšleno samozřejmě pro případ letu na AP s FMC atd. Můj laický názor.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 12:04
Zaremba   
Ahoj všem. Také si přihodím trochu svého. Je pravda, že si myslím, že naučení POSTUPŮ v FS možné je ovšem nevěřím tomu, že pilot odkojený flight simulátorem bude mít jinou výhodu než tuhle. Naopak očekávám mnoho negativ. A to ve špatných návicích. A hned uvedu příklad. Podařilo se mi dostat do Tu-154 na Ruzyni. Předtím jsem s ním již dlouho brázdil virtuální nebe Project Tupolev RULEZ S přístroji jsem se seznámil celkem rychle nebyl v tom problém - ne vše je tam stejné, ale na let by to stačilo dejme tomu VOZ W32 BODAL a sedám v Brně na ILS. Naplánovat palivo bych dokázal rozdělit do nádrží taky. Nastartovat, když jsem se na ně díval krom několika dalších úkonů - o kterých jsem ani nevěděl, bez kterých to prý jde také a je to více méně formalita, bych tedy asi také nastartoval. No ale pojíždění, vzlet, odletovka, cruise, příletovka, ILS. To už bych měl asi hoodně sevřenou p.... Výše vyjmenované úkony co se týče checklistů ovládám v FS i SÁM !!! odletím v reálu jsou na to tři. Tím se nechci chválit Přístroje bych nastavil, ale netroufnul bych si to zkoušet v žádném případě sám. Zkušenosti s 205kou (pro neznalá Zlín Z-226) a Z-142 jsou mi tady celkem k ničemu, možná nějaké návyky, ale tohle nedokážu posoudit.
A k avízovaným negativům. FS mám necelý rok. 205ku a 142ku už létám delší dobu. A srovnání reálného letu a letu v FS těchto strojů. Radši bych nesrovnával. (Tím nemyslím nic zlého na vývojáře, oba stroje jsou nádherná práce a ráds s nimy létám, ale...) Dáme 226 první. Pojíždění posadím k tomu kamaráda a pojíždí. 205tkaři vzpomeňte si na své začátky doleva doprava doleva doprava pravda předpisové pojíždění - nevidím před sebe křižuji, ale vykloňte květák z kokpitu a pojíždějte rovně hned na druhé hodině, co? Nejde to? A FS? Maximálně třicet sekund. Vzlet OK. První zatáčka - vzpomeňte si, kde jste hledali kuličku a přistání pohoda na finále držím 120, zpomaluji, práh, podrovnám, mám kolem 80ti, 3 body a sedím. Tak na tohle bylo kolem 15ti hodin FS za 30 minut nemáte co dělat a jste eso. A co se špatnými návyky. V FS se nemůžete dívat kam se dívat máte, když se tam díváte, tak stejně tam nic nevykoukáte. Ztrácíte "cit" pro let. atd. A Z-142 (na ní mé první sólo) krom již napsaného je samozřejmě o něco snažší pojíždění. Přistání je někde jinde Ale v FS je přemotorovaná a to moooc. A další věc zkuste s ní držet předepsané rychlosti a režimy. Jde to, ale není to ani zdaleka ono.
Teď už pomalu ani nevím kam jsem chtěl vyústit. Pokud mi někdo řekne že s 205kou a 142kou létal v FS a zná ji a tudíž by se ani v reálné neztratil, rád se pobavím. Totéž si myslím i o Bulících, ATeRkách, Dashích, Tučkách, ... Věřím, že 95 procent FSkařů by dokázaslo bez problémů nabouchat FMC, HT-1000, KLN, NVU a nevím, co ještě, ale stejně bychom byli nakonec všichni ztracení. Dobře Bulík a autoland, ale co třeba ostatní ATR, Tugo? Přiznejme si to, jsme v koncích. Přístroje - známe, režimy - známe, postupy - známe, máme to v rukách - nemáme!
Věřím také, že něco jiného jsou simulátory leteckých společností pro výcvik pilotů a velmi rád bych si vyzkoušel třeba ATR, nebo Tučko (s Boeingy ani Airbusyv FS nelétám), co dovedu. A potom i reál ale zpět na zem, že Na kolik jsou tyhle simulátory blízké realitě nechám na posouzení osobám k tomu kompetentním a již to zde PetrS psal.
Všem co se dočetli až sem děkuji a zároveň se omlouvám, protože vzhledem k dálce tohoto příspěvku jsem líný jej po sobě přečíst. Doufám, že dává alespoň hlavu a patu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 12:20
Pavel23
Já bych si dovolil reagovat na tvůj příspěvek a negativa
Pokud se učíte létat v FS a sedíte u počítače, na stole nějaký operation manual, to je všechno fajn, ale pokud za vámi nesedí nějaký instruktor a nesleduje vás, zažijete si strašně moc špatných návyků, kterých se pak v reálu budete strašně špatně zbavovat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 12:29
Zaremba   
Díky, zhruba tohle jsem chtěl napsat. Koukám, že to jde napsat i na 4 řádky.
Jsem rád, že jsem měl to štěstí a dostal se nejdříve v reálu k 142 a 205. Bojím se, že bych měl právě hodně špatných návyků z FS.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 12:51
bumper   
Nejhorsi prej je, kdyz po zime prosedene u FS pak na jare sednes do era a kroutis kniplem teda to se tyka tech co nemaji pro FS pedaly
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 13:38
adagio   
já s tímhletím vším sice souhlasím, ale měl jsem na mysli pouze velké dopraváky, které mají k FS a počítačům obecně nejblíž. Je jasný, že u malých letadel je to jinak. I kdybych měl nějaký simulátor bicyklu a měl na něm naježdíno 2 tisíce hodin, tak pak po usednutí na opravdové kolo z něj určitě hned spadnu. Ale pak se ptám, kterej blbec bude jezdit na kole na počítači? A odtud je to jen kousek i k aeroklubovým letadlům? Proč, když někdo má PPL licenci, létá ve FS? A ještě k tomu bez beranů a pedálů? A stejně i naopak, proč když někdo chce tolik létat malý stroje, si nejde to PPL udělat a nelítá doopravdy? Peníze? Asi ano, ale pak si za to může real-pilot nebo virtuál sám a nemá smysl vytýkat eFeSesce nějaký neduhy a nereálnosti nebo si stěžovat na špatný návyky. Já beru FS především jako zábavu a taky nejjednodušší cestu proniknout do tajů komerčního letectví, zadarmo se něco přiučit a vyzkoušet, co bych v reálu nikdy nezkusil. A protože vím, že FS má mouchy právě v nereálnosti let. dynamiky, počasí, vzhledu krajiny atd, tak ji beru jen jako skvělý nástroj pro nácvik IFR, kde tolik o tyhle parametry nejde. A pak si dovoluji tvrdit, že pokud někdo ovládá všechny "mačkací a ládovací" systémy, tak je zvládne ovládat i ve skutečném letadle, aniž by mu někdo vytknul nějaký zlozvyky. Něco jiného je pak, kolik procent skutečných systému FS / addon vůbec nabízí a jak se pak ve skutečnosti na virtuálovi podepíše nějaký strach, nervozita atd, díky kterejm se mu všechno stejně vykouří z hlavy
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 13:38
adagio   
Proto mě osobně FSX zklamala, protože se právě ve vývoji zaměřili na zdokonalování nereálných prvků. Je mi fuk nějaká termika, naviják, jezdící autíčka nebo super lesklý textury vody. Tím se z FS pomalu stává jen 3D hra pro děti. To, že profi full motion simulátory na tohle kašlou je důkazem, že pro IFR lety tohle vůbec není potřeba a ukazuje to, na koho se Microsoft zaměřil. Takže těch nadšenců, co si díky FSX budou myslet, že uměj létat s kluzákem nebo malým letadlem a budou tahat zlozvyky do reálu bude asi přibývat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 13:42
Palo-LM   
suhlas
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   3. 11. 2006 / 12:28
Tragédie v JRD
No .. vis, kdyby se zamerili na tyhle veci co popisujes, a nemelo by to auticka, krasny textury a podobny veci, tak by tu uz zadny flightsimulator nebyl ... protoze by si to koupilo par nadsencu ... MS FSku nedela proto, aby udelal radost par nadsencum.. ale aby vydelal .. takze musi zvolit nejaky kompromis mezi featurama pro "hloupyho amika" a letce-nadsence, protoze kazdy oceni uplne jinou cast
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   3. 11. 2006 / 12:57
adagio   
Ano, to je bezesporu naprosto logický argument. O to víc, když si většina FS nadšenců, kteří virtuálnímu létání obětují veškeré své volno a chtějí se létání třeba i věnovat v reálu, nedokáže ani tu blbou efesku za 2 litry koupit a musí ji ukrást.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   3. 11. 2006 / 13:35
bumper   
Funguje to i na "hloupyho pepika z praglu" pripadne "hloupyho ogara ze Statlu" a jinak bych rad upozornil, ze se urcite najde i letec nadsenec, kterej by rad v simulatoru letani mel ty nerealne nesmysly jako je termika, navijak atd.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 13:44
Palo-LM   
opet suhlasim .... je to hlavne hra a zabava a navyse trochu poucna .... bravo
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 13:36
Hoaker
No k tomu jenom malou poznamku. Jsem naprosto presvedcen, ze rozdil napriklad ve Z142 v realu a v FSce a treba A320 v realu a v FSce je zcela zasadni... neni to absolutne o kvalite modelu... to je rekneme shodne, ale rozdil v realite u maleho letadla je IMHO tak 10x vetsi, nez u velkeho airlineru. Jde totiz prave o to vnimani letu a okolnich vlivu, ktere na tebe v malem letadle pusobi daleko vic. Zazil jsem komplet pristani s NGckovym bulikem v kabine na jump seatu a mozna sem prehnanej optimista, ale pokud by vedle mne sedel nekdo a rikal mi rychlosti, tak bych to posadil taky (na ruku) o Autolandu ani nemluve. Ta letadla "NG verzi" jsou na ovladani tak (relativne) jednoducha, ze se to da. Kolega tady, vyse psal o Tu-154... tak to je naopak letadlo o jehoz zvladnuti v pripade nutnosti si nedelam ani sebemensi iluze a vsadil bych spis na modleni, ale takovy A320 nebo B73X NG to jsou zvladnutelny masiny.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 13:28
Hoaker
K tomu bych se pripojil. Veskere sve letecke zaklady mam ze simulatoru, i pres nekolik osobnich zazitku s realnym rizenim letadla, ktere bych ale moc nepocital, vzhledem k nemeritelnemu pomeru hodin simulator-real. A zaroven mam pomerne cerstve zazitky (spolu s Karlem Dvorakem) se simulatorem L-159 v Aeru, kdyz jsme prisli, videli, nahodili, odstartovali, zalitali a 3x po sobe naprosto ciste pristali. Jinak nevim, zda jste ten simulator, ktery tam maji, videli, ale je to klasicka "polokoule", zobrazeni krajiny je velmi slusne, grafika pusobi velmi realistickym dojmem, kabina je 1:1 s originalem (az na nejake detaily). Ten kluk, kterej tam sedel rikal, ze, s vyjimkou pilotu, tam zatim nikdo takhle bez problemu nepristal. Tim se nechci chlubit (klid Karle), ale chci tim rict, ze i na FSce clovek ziska potrebne navyky, ktere potom na takovem simulatoru dokaze pretavit na velmi slusnej vykon.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 13:34
Palo-LM   
jo jo a v reale potom mam problemy s perifernym videnim hlavni Trackir mi to sposobil taky blby navyk

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 13:38
Hoaker
No ja byl na simulatoru L-159 naprosto unesenej prave z kopule, kdyz se pri utazeny zatacce na finale krasne divas nad sebe a kontrolujes si pozici drahy... to je proste luxus A hlavne vsechno drzis prackama... plynovku, knypl, nohy na plackach... proti FSce luxus a pohoda
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 13:41
Palo-LM   
verim je to fajn ale kopanec do zadku z termiky a gcka ked vyberas loping ... real je real
 

Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 00:59
Teflon_490   
Kdyz uz pises o letu v hladine, jak to je vubec v techto simech s vyobrazenim sveta? Myslim, jestli je to neco jako FS, ze si muzes zaletet z jakehokoliv letiste na jakekoliv jine, za pouziti FMC ,airacu a airways, a nebo je to vzdy jen omezeno na par letist a tim prakticky jen na nacvik jednotlivych fazi letu, a ne celeho letu od startu po vypnuti motoru.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 01:27
pseudoMates
Jen některá letiště tam jsou. Aspoň teda na B737 a ATR ČSA...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 05:27
PetrS
Vyobrazení světa závisí na vzdálenosti od letiště. Čím blíž k letišti, tím je to podrobnější. Takže konkrétně u naší ATR je okolí - cca do 10NM dělané na základě družicových fotek s rozlišením lepším, než asi 1m. Nad 10NM do cca 25NM je použito rozlišení horší, do 50NM ještě horší. Dále je použita opakující se default textura. Jednotlivé přechody mezi rozlišeními jsou docela dost vidět.
Mesh terénu je na tom podobně. Např pro citovanou Sliač jsou kopce velmi pěkné až do vzdálenosti údolí mezni Nízkými a Vysokými Tatrami, ale samotné Vysoké Tatry jsou už schématičtější. No a kousek za LZTT (které tam lze jen tušit podle podlouhlého fleku na družicové fotce) je náhle "konec světa" - terén ostrým řezem končí a padá někam na nulovou výšku. To je pravda ale vidět, jenom když letím 300 m AGL, jinak to moc neruší.
Na B737 je to podobně - ale tím, že je to o pár let starší, převažuje generická textura a na ní "fleky" z generické textury pro města. Řeky a vodní plochy v ČR jsou udělány také tak do 50 nm od LKPR.
Co se týká jednotlivých úloh, tak jsou jednak úlohy na havarijní situace - jak už zde bylo zmíněno, ale také se cvičí tzv LOFT - Line Oriented Flight Training, neboli kompetní simulace linkového letu, např PRG-AMS. Od přípravy kokpitu, přes nahození, push-back, pojíždění, T/O, stoupání, let v hladině, vyhýbání s okolním provozem (manévry na TCAS), přiblížení, sestup, přistání a opět pojíždění na cílovou stojánku. To, že i v takové situaci se "hromadí" jeden malér za druhým je jen jaksi mimochodem.

Ještě se vracím k terénu - jestli mi čas dovolí, tak sem příští týden (teď sebou nemám foťák) dám pár fotek terénu z ATR.

PetrS
 

Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   1. 11. 2006 / 13:05
Létající myš   
Nenech si zkazit radost. Je to príma zážitek, stejně jako první let. I když raál je trochu jiný. Trenažer je na nácvik postupů a návyků pro situace co člověk nechce raději v realu zažít. . Někdy se musí reagovat v rozporu s pudem sebezáchovy a logiky. Ale doporučuji všem co maj možnost ať si zkusí rozdíl mezi Fs a trenažerem. Určitě nebudou litovat.
 

Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 10:43
OK-EUU46   
Jen maly prizpevek k rozdilu mezi FS a realnyma simama. Mel jsem moznost vyzkouset dva realane, jeden bojovy sim a Pipera Seminole a musim uznat,ze me mile prekvapilo,ze jsem s tim relativne bez problemu zachazel. Takze znalosti z FS-ky jsou opravdu znat! Samozrejme, ze ovladat cudliky je lehci ,nez klikat mysi, tzn ze v urcitych oblastech je to vlastne jednoduzsi, nez na FS ) Mel jsem vsak standartni rezim letu a standartni pocasi ve dne a v noci. Takze pohoda..
 

Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 13:41
Hoaker
Ja uz to prasknul Karle
 

Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 13:16
maskot
To urcite ano, ale ked by som mal porovnat realne lietanie a FS tak, je to nebe a dudu. Ako pilot, ktory svojho casu lietal na Cmelaku(ktoreho sa mimichodom neviem dockat od CVA) a AN 2 v robote a v aeroklube lietam resp som lietal C-205 a Z 142. Tie som s laskou privital a nainstaloval dom mojho FS-ka a pravdu povediac bol som jemne povedany sokovany. Jednoducho som s tym ani nevedel odstartovat, neviem preco, joystick neragoval tak ako som predpokladal, 142 je premotorovana, neviem si eroplan vyvazit v horizonte, neviem ani v horozonte letiet obligatnych 120. Jednoducho to neviem a ja neviem preco. Takze real a FS je pre mna strasny rozdiel. O AN 2 sa ani nezmienujem, ani som je nevedel nahodit, takze neviem ako lieta v FS-ke
Co sa tyka simulatorov, vlani som bol v USA u kamosa, ktory je examinator v USairwais byvale America West. Mal som moznost sa "pohrat" s simulatorom B 747-400. Do kopkitu som vielezol az vtedy, pokial som nemal precitany Fligth manual, aj tak mi to bolo na dve veci. Ale aj tak to bola sranda lietat s tak velkym erom. Pri pristati som sa pobavil, ked som sa ako pilot rozhodol pristat "na ruku" krasne som preletel celu drahu a drbol som do role za letiskom . Jednoducho som vypol FMS a eroplan si urobil co sa mu pacilo teda kasla na moje prikazy. Ina sranda bola, ked som si mohol polietat realne ja jeho privatnej DC 3, to je krasny eroplan a roby to co od neho pilot chce a nie na opak.
 

Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 13:26
Palo-LM   
Boze co to tu rozoberate za temu zase ach jo
real je real
sim je sim
hra je hra

paaaaanoveeee
 

Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA: OT for maskot   2. 11. 2006 / 13:54
tonde   
Vlado, muzes se mi, prosim, ozvat na ICQ 286 420 830? Diky
 

Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA: OT for maskot   2. 11. 2006 / 14:47
maskot
Mas postu, ICQ v robote nemezem mat zial
 

Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   2. 11. 2006 / 14:50
maskot
Moc sa tym nechval, ublizis lavne svojim kamaratom, ktory ta tam pustili Ono to nie je na hranie pre kamaratov instruktorov.
 

Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   3. 11. 2006 / 12:23
Mandak (OK-LUK)
Zde pro ilustraci jsem si dovolil nějaké fotečky.
14644 B / 600 x 450 / atr72.jpg
45499 B / 600 x 450 / kokpit72.jpg
51442 B / 600 x 450 / overhead72.jpg
 

Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   3. 11. 2006 / 12:25
Palo-LM   
pekne v podstate nam staci domov dotiahnut cockpit a napojit to na projektor
 

Re: Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   3. 11. 2006 / 12:34
Mandak (OK-LUK)
Pak to všechno propojit a certifikovat a můžeš na tom dělat výcvik hihi.
 

Re: Re: Re: Dojmy z trenazeru ATR v CSA   3. 11. 2006 / 13:40
Teflon_490   
Na te prvni fotce, tam je videt ta zastaralost LCD vybojek, je to ono?
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ