Mas uplnu pravdu s tym tlakom a zdravotnym stavom cestujucich.Keby nebolo v dopravakoch zabezpecene poriadne pretlakovanie kabiny,tak by mierne nachladnuti a inak chorlavi ludia let asi neprezili.Mozem tu uviest jednu moju prihodu ako stihacieho pilota ked som lietal na MiG-21 a dovolil som si ist na let nachcipany.Hned po starte a pri stupani v prvej zatacke som mal pocity ako keby som bol vo vykrutoch,pretoze moje eustachove trubice boli upchate svinstvom,slepo som nasadil let podla pristrojov,pri rovnom lete sa situacia ako tak upokojila,splnil som radarovy prepad ciela a siel som domov.Ovsem teraz pri klesani nastala velmi zla situacia,pretoze pri nachcipanej hlave sa neprefukuju kanaliky ani nefunguje vyrovnavanie tlakov cez usi a najhorsie to bolo od 2000m nizsie,kde sa tlak v hlave stal neznesitelny a musel som si vyziadat od riadiaceho lietania klesanie v zone,kde som si pomalicky vyklesaval samozrejme s povolenim riadiaceho az do okruhovej vysky to je 500m,a moc casu na to nebolo,lebo na MiG-21 MF to palivo ide celkom rychlo dole.Odvtedy som to nikdy nepodcenoval.Aj male nachcipanie moze sposobit katastrofu a dodnes nie su niektore vojenske letecke katastrofy vysvetlene,kde bolo pravdepodobna pricina zly zdravotny stav pilota. |
|