Toníku je to tak. Jde hlavně o namáhání kabiny. V luftu se mění na přetlakovej hrnec. Tlak neklesá lineárně ale exponenciálně. Každejch přibližně 4.500m na polovinu.
0 km - 1 atm
4,5 km - 0,5 atm
9 km - 0,25 atm
13,5 km - 0,125 atm
18 km - 0,0625 atm
Když bych v kabině pro cestující zreguloval tlak na takovejch 0,8 atm, tak to potom odpovídá cca 2000m a to by cestující ještě mohli vydržet.
Pokud jde o namáhání tak to je dáno rozdílem tlaků. Když budu uvažovat že venkovní referenční tlak bude jen 0,1 atm tak jsem namaáhání tlakem 0,9 atm snížil na 0,7 atm, což je o 23% a to není zanedbatelná hodnota, pokud bych to měl kompenzovat v materiálu. |
|